Afløsningsjob - Kontanthjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.516 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. januar 2010

Mira0911

Som sagt, har jeg sendt masser af ansøgninger ud, i håb om at få et job ude i den virkelig verden...

Jeg har dog fået et par enkelte afslag, men ikke hørt noget fra nogen af de andre...

Så har jeg lige været i min mail... Der er tikket en mail ind fra et plejehjem... De har ikke noget fast job på fuldtid til mig... Men det har et afløsningsjob til mig... Det er jeg jo vildt glad for...

Så de vil gerne have mig til samtale..

Men men... Nu ved jeg ikke hvordan afløsningsjobbet er... Tror ikke det er hver dag.. det kan måske være hver 14. dag eller mindre...

Nogen der kender til afløsningsjobs - Hvordan arbejdede du?

Til det konkrete... Jeg er på kontanthjælp... Med jobbet på plejehjemmet og løn derfra, så bliver det modregnet kontanthjælpen, eller mister jeg den helt?

Nogen der har en viden om dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

helora

Hvis du via jobbet kommer til at tjene mindre end det du ellers plejer at få i kontanthjælp, vil det blive modregnet kontanthjælpen. Så du kommer under ingen omstændigheder ned under din normale kontanthjælpssats.

Du skal bare huske at indberette det til kommunen

Anmeld

13. januar 2010

Mira0911

helora skriver:

Hvis du via jobbet kommer til at tjene mindre end det du ellers plejer at få i kontanthjælp, vil det blive modregnet kontanthjælpen. Så du kommer under ingen omstændigheder ned under din normale kontanthjælpssats.

Du skal bare huske at indberette det til kommunen

Ved du om det er selve kontanthjælps afdelingen jeg skal meddele det til?

Anmeld

13. januar 2010

Ni-ko-li-ne

MoarJ skriver:

Ved du om det er selve kontanthjælps afdelingen jeg skal meddele det til?

du skal ringe på kommunen og bede om at tale med din sagsbehandler i ydelsescenteret:0)

Anmeld

13. januar 2010

helora

I min kommune skal ydelseskontoret have besked, da det er dem, der  sidder med udbetalingsdelen. Og så vil jeg også tro, at du skal underrette din sagsbehandler, da du fortsat skal stå til rådighed i et givent antal timer, fordi du stadig får kontanthjælp.

Anmeld

13. januar 2010

Mca<3

Når det er et afløser job er det sikkert fuld tid for en periode ..  Havde det været ind i mellem havde de kaldt det for at vikar job

Anmeld

13. januar 2010

Mira0911

helora skriver:

I min kommune skal ydelseskontoret have besked, da det er dem, der  sidder med udbetalingsdelen. Og så vil jeg også tro, at du skal underrette din sagsbehandler, da du fortsat skal stå til rådighed i et givent antal timer, fordi du stadig får kontanthjælp.

Ja sagsbehandleren på Jobcentret du mener?

Anmeld

13. januar 2010

Mira0911

Mammi ,,, skriver:

Når det er et afløser job er det sikkert fuld tid for en periode ..  Havde det været ind i mellem havde de kaldt det for at vikar job

Ja, hvis de kun kalder mig ind til vagter et par gange om måneden, ville jeg også kalde det vikarjob...

Nu må jeg se hvordan det bliver når jeg skal til samtale...

Anmeld

13. januar 2010

helora

MoarJ skriver:

Ja sagsbehandleren på Jobcentret du mener?

Ja, sagsbehandleren i jobcentret

Anmeld

13. januar 2010

Mira0911

helora skriver:

Ja, sagsbehandleren i jobcentret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.