Utroligt.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

299 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. januar 2010

Karo

Pt. har jeg 2 1/2 uge tilbage inde jeg går fra på barsel. Jeg har det fint og døjer ikke med noget, udover det faktum at jeg selvfølgelig er ved at være stor.

Hver dag mødes vi til kaffe pause her på mit arbejde. Da det mødelokale vi normalt mødes i og drikker kaffe igår var optaget besluttede vi og for at mødes i en andet lokale hvor der så ikke er så meget plads. Da jeg kommer er der allerede 15 mennesker, hvoraf de 14 har snuppet alle sidepladserne og den sidste stå op. Og her er det så jeg undre mig. Der er ikke EN der tilbyder mig sin plads Jeg har svært ved at stå op så længe af gangen og maven fylder også en del da jeg jo er 31 uger henne, men jeg ville da helt klart selv have løftet måsen og tibudt min plads til en gravid Jeg ender med at stå der 5 minutter før jeg ikke kan mere og går tilbage på min pind.

Men er det bare mig. Hvad gør i, rejser i jeg for andre? Jeg gør det altid i bus og tog for ældre, gravide og for folk med børn, men er det bare mig der har den holdning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

lion

Hvis du er lige så rund som mig, der er snart 35+0 uger henne, så er det fræk ingen spurgte dig om du ville sidde ned.

Jeg spørg ældre og dis lignede om de vil sidde ned i bussen, bare ikk lige nu hvor jeg selv er gravid, jeg får ondt af at stå op i en bus.

Men det er jo ikke noget nyt at folk ikk spørg eller rejser sig. DEt sker så "TIT" for mig at når nogen i bussen spørg mig lige for tiden om jeg vil sidde ned. Jeg tænker "hvorfor spørg de mig om det????" og så kommer jeg til at tænke på nårh jo jeg er gravid.

Anmeld

13. januar 2010

Dictes mor

Det synes jeg helt ærligt er pinligt. Jeg har altid rejst mig, hvis der kom en højgravid eller andre, som af den ene eller den anden grund har mere brug for at sidde en mig. Det er da bare god kotume, ja det synes jeg i hvert fald. Jeg er sågar en gang kommet til at fornærme en ældre dame, fordi jeg rejste mig for hende i bussen, hun mente ikke, at hun var gammel nok til at folk skulle rejse sig Men hun tog nu gladeligt imod´pladsen alligevel.

Anmeld

13. januar 2010

Ida.

Det vil jeg altså også betegne som ganske almindelig pli!! Det er bare noget man gør af sig selv....er de fleste mænd? For de tænker måske ikke over, hvor hårdt det kan være for en gravid kvinde at skulle stå op...

Anmeld

13. januar 2010

Barbamama

Jeg vil bare lige sige at det åbenbart er helt almindelig opførsel. Desværre. Jeg havde svær bækkenløsning og gik med krykker. Jeg har stået op i bussen og fægtet med arme, ben og krykker uden der var nogen der rejste sig.... Var sgu godt nok vred og ked af det.

Anmeld

13. januar 2010

Bondepigen

Jeg synes det er frækt af dem. Jeg vil altid rejse mig op for folk der har mere brug for pladsen end mig, osse selv om jeg døjer med ben og ryg... ja egentlig hele kadaveret, men jeg kan ikke sidde med god samvittighed og se på andre der står og har det hårdt. Og så bliver man jo osse glad, når folk bliver iih så taknemmelige over det. (Ikke at jeg forventer det selvfølgelig)

Har da osse ofte slæbt 10 kg kartofler og andre tunge ting op for ældre damer i den boligblok, hvor mine forældre bor på trods af ryggen, men helt ærligt jeg er jo nok trods alt stærkere end end gammel dame på 80.

Men jeg arbejdede i en kantine engang, hvor en af dem jeg arbejdede med altid sagde til ældre damer, hvis de spurgte om de ikke måtte få hendes plads i bussen, at hendes ben nok skulle holde i længere tid end deres og blev siddende. Så det er absolut ikke alle der vil hjælpe deres medmennesker, og det er bare så super-sørgeligt!!!!

Anmeld

13. januar 2010

anna-jonas

De er dårligt opdragede hele bundtet.............Uhyrligt!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.