opdatering på: Kryds fingre for mig piger..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. januar 2010

Prinsessens'Mor<3

.. Som sagt skulle jeg til læge idag fordi
jeg var bange for at jeg havde PCO,
for siden jeg stoppede med p-pillen i juli 09
Har jeg taget mange kg på, især omkring maven
æbleformet, som der står på nettet er symp, har
haft lidt hovedpine med mellemrum, haft meget
ureglmæssig mens og træthed..
Inden jeg startede på pillen for 2 år siden ca,
havde jeg fra min første mens haft en reglmæssig
cyklus..

Nå men jeg kommer ind til min læge, og fortæller
hvordan og hvorledes med at jeg har nogle symp på
PCO, mens hun kigger underliigt frem og tilbage på
mig og min kæreste, og spørger ldt siger hun så at
havde jeg PCO så vil jeg ikke have haft reglmæssig
mens inden jeg statede på pillen, men jeg sagde at
jeg havde læst at øget vægt kan skabe PCO, men hun
gad ikke teste for vi havde masser af tid til og få en
baby vi var jo kun 18 og havde ingen uddannelse..
Så hun sys bare jeg skulle tabe mig og se hvad der så
sker, for som sagt havde vi jo masser af tid og man
hjælper normalt først efter ca 2 år, så hun vil kun
anbefale at jeg gik hjem og fik en ordentlig kost..

Hele samtalen igennem kiggede hun ned til os
og talte ned til os som om at vi var nogle unormale
små børn der der ikke vidste hvad vi ville, og fik
også afvide at det var atypisk at to 18 årige kom ind
og prøvede få et barn for idag var det meget normalt man
først fik sit første barn som 30 årig, hun var virklig forbløffet
over at vi to unge børn ville have en baby..

Samtidig begyndte hun og køre på at det var nok fordi
min mor var ung da hun fik sit første barn, og at vi sikkert
ikke var seriøse nok par mæssigt til og få et barn, for hun
spurgte hvor længe vi havde været samme og kendt
hinanden da jeg så sagde at vi ca havde været sammen i
3 år og kendt hinanden i 10 år, begynte  hun og sige ting som
'nå jamen i har jo ikke været sammen  i alle de 10 år og at når
man er ung har har fået en ide så er den svær og få ud af
hovedt igen..

Og min mens var nok ureglmæssig pga. min vægt og fordi
jeg kun tænkte på baby..

Puha nå ja det blev lidt langt, men skulle lige fortælle
og have det ud af systemmet for må sq indrømme at
jeg er lidt sur over hun snakkede sådan til os, min
kæreste blev også chokeret over hendes måde
og snakke til os..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2010

fit_fys

Hej!

Jeg synes godt nok også hun lyder lidt speciel. Det lyder slet ikke som om hun tager jer seriøst, og hvis du havde PCO eller bare mistanke om det, er det da stadig relevant at teste for det! Det skal da opdages hurtigst muligt. Jeg synes at du skal undersøge mulighederne for at få en "second opinion". Det er når du kontakteren anden læge for at få hans vurdering, for jeg synes ikke din læge har handlet professionelt...

Held og lykke med det

Knus, Tine.

Anmeld

13. januar 2010

Prinsessens'Mor<3

T.K. skriver:

Hej!

Jeg synes godt nok også hun lyder lidt speciel. Det lyder slet ikke som om hun tager jer seriøst, og hvis du havde PCO eller bare mistanke om det, er det da stadig relevant at teste for det! Det skal da opdages hurtigst muligt. Jeg synes at du skal undersøge mulighederne for at få en "second opinion". Det er når du kontakteren anden læge for at få hans vurdering, for jeg synes ikke din læge har handlet professionelt...

Held og lykke med det

Knus, Tine.

det vidste jeg ikke man kunne men
det vil jeg da helt sikket prøve så..

Anmeld

13. januar 2010

Tulle28

Aj sikke da et fjols!!

Nu er jeg ikke ekspert indenfor PCO, men en af mine veninder havde altså regelmæssig menstruation før hun begyndte på p-piller og fik det først konstanteret da hun (godt nok 10 år senere) smed pillerne igen.

Jeg ville kontakte en gynækolog med speciale i PCO eller prøve en anden læge... Du skal da tages seriøst og det er jo ikke op til hende at beslutte om I er for unge til at blive forældre!

Held og lykke.

Knus Tulle

Anmeld

13. januar 2010

oo

jeg istemmer koret om en second opinion, for det er simpelthen ikke i orden at tale sådan til sine patienter. Hvad hun syntes og ikke syntes om jeres alder er ikke relevant i forhold til om du har PCO og gerne vil undersøges for dette. Hun kunne tage en snak med jer om hvilke udfordringer der er ved at blive forældre, hvis hun mener I er for unge, men det var jo ikke det hun gjorde.

Desuden er det ikke sandt at man "normalt" først hjælper efter to år. Det skræmmende er, at hver eneste læge har sin egen mening om fertilitetsbehandling og nogle sender en direkte videre når man henvender sig, mens andre nægter af forskellige årsager. Men det er bare ikke op til dem at beslutte, det er op til fertilitetsklinikken!

Anmeld

13. januar 2010

Louisiana

Sjældent har jeg hørt om så dårlig en læge. Hun har da vist følt sig lidt for vigtig! Jeg siger det samme som de andre - få en anden læges vurdering!

Sikke noget vrøvl, at lægge vægt på, at I "kun" har været sammen i 3 år ud af de 10! MANGE MANGE MANGE er sammen i langt kortere tid, når de begynder på projekt baby! Ej, jeg er helt målløs over den behandling I har fået, det er ubder al kritik! Jeg ville skifte læge, hvis jeg var dig, men det er selvfølgelig dit eget valg :-)

Jeg ønsker jer held og lykke med det hele 

Anmeld

14. januar 2010

Prinsessens'Mor<3

Tak for jeres råd piger..
Men jeg har også tænkt mig og
få en anden læge.. Men skal lige
finde en ordentlig en først..
Men indtil da vil jeg have en  andens
læges mening..

Anmeld

16. januar 2010

Dia

Jeg ville også skifte læge, hvis jeg var dig! Måske kender du nogen, der kan anbefale en god læge i din by. Det er vigtigt, at man føler, at ens læge tager en seriøst, og at man føler sig godt tilpas hos sin læge generelt. Jeg tror, du gør dig selv en tjeneste, hvis du skifter læge - også i andre henseender. Så vidt jeg ved, koster det ikke mere end hvad et nyt sygesikringskort koster, mener det er ca. 150 kr....

Anmeld

17. januar 2010

Joanna

Helt ærligt... så tænker jeg, at det nok godt kan være lidt svært at være læge. Med google og netdoktor osv. Så folk kommer til læge og fortæller hvilken diagnose, de forventer at få. Jeg har aldrig hørt om PCO'ere, der udvikler det på to år på p-piller... PCO'ere har cyster allerede fra puberteten, det kommer ikke ud af det blå. Så jeg kan faktisk godt forstå, du ikke får en henvisning til udredning - der skal være en begrundet mistanke - og en vægtøgning er ikke nok. Det er en dyr undersøgelse, og som sagt - begrundet mistanke er lægens grund til at henvise, ikke patientens ønske. 

Jeg kan godt forstå, du er utålmodig og ærgerlig - men jeg vil nok give din læge ret. Hvis du får lagt kosten om og får lidt mere overskud og en bedre balance i dine hormoner (skabt af et mere stabilt blodsukker), så skal du nok blive gravid. 

Anmeld

17. januar 2010

Jordbærpigen

Kan godt forstå at du tænker, at du måske har PCO, men efter at have taget p-piller, skal kroppen bruge noget tid på at finde sig selv igen og det kan godt tage op til 1 år. Selv smed jeg pillerne i april 09 og min krop er stadig ikke "normal" og jeg har da også tænkt tanken omkring PCO, men tror ikke jeg har det. Jeg fik bl.a mere uren hud, træthed osv. som også er nogle af tegnene på PCO.. Men det er efterhånden aftaget!

Så måske du bare lige skal se tiden an. I skal nok få den baby I drømmer om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.