Tiden herhjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

327 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. januar 2010

Vinker

Dette var egentlig skrevet til "min dagbog" herinde, men nu sætter jeg det så også lige herind:

Minutterne går, timerne går, dagene går - Tiden bare flyver afsted på trods af jeg ikke foretager mig ret meget!

Jeg har nu gået arbejdsløs siden 1. december 2009. Det er egentlig ikke ret længe (endnu...) men stopper jeg op og tænker over hvad jeg har lavet siden da føler jeg bare jeg er gået i stå! Føler jeg er gået i dvale og ikke rigtig får noget ud af livet.....

Jeg ved jo godt det er en halv løgn og på den anden side ikke... hvad får jeg dagene til at gå med?

For tiden ser min dag således ud:

Jeg står op når Niklas Emil vågner (ca mellem 7 og 8), sætter ham foran fjernsynet hvor han ser 10 mins tegnefilm mens han lige vågner og jeg får ro til at lave hans havregrød. Niklas Emil guffer hans grød som galt det liv og død og så får han lov at lege lidt igen. Jeg hopper i tøjet og i mellem tiden er Niklas Emil som regel kravlet ud til mig på badeværelset.

Jeg får Niklas Emil i tøjet og vi gør klar til at gå mod vuggestuen.

Klokken er lidt over 9 når jeg kommer hjem efter at ha afleveret ham. Og hvad gør jeg så?... Tja de fleste dage starter jeg ud med at sætte mig direkte foran pc'en og vupti så er klokken 12  De lidt bedre dage er når jeg nægter mig selv at gå ind til pc'en og istedet laver mig en gang frisk presset juice, sætter en vask tøj over, får lidt morgenmad og så først lister mig ind til skærmen. Og derefter formår at få ordnet andre ting i hjemmet.

Det der er tilfælles for alle dage er at jeg ender her ved skærmen og nærmest går i dvale. Det er jo ingen løgn at det er en være tidsrøver....

Når jeg så får sparket liv i mig selv render tiden oftest fra mig for der er jo en masse der lige skal nåes.... Noget der skal ryddes op, en vask tøj der skal lægges sammen, støvsugeren skal luftes og fuck jeg har igen glemt at tage kød op fra fryseren til aftensmaden... Åh nej vi mangler mælk! Jeg skal ha handlet! Sengene skal reddes, der skal luftes ud, blomsterne (som er halvt døde) trænger vidst også til en gang vand og Niklas Emil skal hentes.... stress, stress, stress...

Jeg er absolut ikke god til at sparke mig selv igang - I hvert fald ikke hver dag! Jeg har det sådan at det også er okay at nogen dage bare får lov at gå spildt. Det skal der også være plads til! Men jeg er lidt skræmt over hvor nemt jeg har ved bare at lade mig dase hen......

Jeg har nu sat mig for at ændre min dagsorden. Det dur sgu ikke at være så doven

Idag har været en af de bedre dage. Jeg har ikke siddet ret meget her ved skærmen, men i stedet fået lavet noget af alt det forsømte. Tænk sig hvor lidt der skal til før ens samvittighed har det bedre!

Livet ER for kort til det dovne liv!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2010

Barbamama

Åh det kender jeg godt.... Når Carla sover....hmm hvad skal man så??? Vasketøj? NEJ: Baby.dk! Ha ha ha og tv'et sluger også min tid og man bliver sgu så dvask altså... Er faktisk begyndt at glæde mig lidt til at skulle begynde på arbejde for jeg er også røget ned i et hul....

Anmeld

12. januar 2010

msax

Puha - det lyder lidt som min dag. Det er nogen gange skræmmende så lidt man når. Jeg er dog begyndt på at tage over at træne når jeg har afleveret Mille i vuggestuen også gå med hunden bagefter. Men resten af tiden den forsvinder ud mellem hænderne på mig.

Jeg giver lidt af skylden til min graviditet - man hvor har jeg været træt og bare ikke orket noget andet end at ligge på sofaen. Jeg tror den værste træthed er overstået - eller det håber jeg i hvert fald, for jeg keder mig når jeg ikke laver noget.

Jeg var til eksamen 5. januar og starter på studie igen imorgen - håber det også giver lidt energi - selvom det ikke er hver dag jeg skal afsted.

Men mere energi tak - det må være ønsket

Anmeld

12. januar 2010

Vinker

michella80 skriver:

Åh det kender jeg godt.... Når Carla sover....hmm hvad skal man så??? Vasketøj? NEJ: Baby.dk! Ha ha ha og tv'et sluger også min tid og man bliver sgu så dvask altså... Er faktisk begyndt at glæde mig lidt til at skulle begynde på arbejde for jeg er også røget ned i et hul....

Sjovt nok så har jeg aldrig tv'et tændt. Det er heller ikke ret tit jeg har radioen kørende... Det er sgu da ikke så sært jeg så går i stå, fnis

Anmeld

12. januar 2010

Barbamama

Vinker skriver:

Sjovt nok så har jeg aldrig tv'et tændt. Det er heller ikke ret tit jeg har radioen kørende... Det er sgu da ikke så sært jeg så går i stå, fnis

ha ha ha

Anmeld

12. januar 2010

Vinker

msax skriver:

Puha - det lyder lidt som min dag. Det er nogen gange skræmmende så lidt man når. Jeg er dog begyndt på at tage over at træne når jeg har afleveret Mille i vuggestuen også gå med hunden bagefter. Men resten af tiden den forsvinder ud mellem hænderne på mig.

Jeg giver lidt af skylden til min graviditet - man hvor har jeg været træt og bare ikke orket noget andet end at ligge på sofaen. Jeg tror den værste træthed er overstået - eller det håber jeg i hvert fald, for jeg keder mig når jeg ikke laver noget.

Jeg var til eksamen 5. januar og starter på studie igen imorgen - håber det også giver lidt energi - selvom det ikke er hver dag jeg skal afsted.

Men mere energi tak - det må være ønsket

Hver dag når Morten kommer fra arbejde spørger han; hva har du så lavet i dag? .... og han spørger jo ikke for at irriterer mig, men det føles hurtigt sådan fordi det rammer min dårlige samvittighed. Øøøhm jamen ja, hva har jeg lavet ??  Mange dage er det også småting der blir lavet. De der ting som mænd ikke ser man laver og som virker ondsvagt at nævne, men tiden går jo alligevel mens man laver det....

Ja der var også en tid hvor jeg var super god til at komme ind og få trænet, men min største undskyldning pt. er at Morten har bilen på arbejde i de her kolde dage og da jeg træner i fitnessdk som ligger inde i byen (vandt et årskort dertil inde på NS) har jeg ikke mulighed for at komme derind. Bussen kører ikke den vej og der er langt på cykel (det kunne måske lade sig gøre, men mangler bare nye e'er i mine dæk så tør snart ikke køre på den....) Ja ja dejlige undskyldninger..... men nogen dage får jeg trænet herhjemme. Jeg har en dvd der hedder "effekt med lille bold" og det gir da lidt godt til kroppen. Er i hvert fald godt øm i dag efter gårsdagens træning

I dag har heldigvis været en af de gode dage hvor jeg føler jeg har fået lavet lidt fornuftigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.