ang. feber...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

820 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. maj 2008

Sille

Kan man få feber af at tumle rundt eller løbe osv???

Jeg mener ikke man kan, men min kæreste og flere familiemedlemmer mener at man kan...

hvem har ret??? Hvor er vores huslæge henne;)???

-sille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2008

Jan9e D

Vores ellers så dejlige huslæge er vist på job ;)

Så vover lige pelsen ved at sige nej børn kan ikke få feber at at løbe rundt, men kroppen bliver jo vam af at rende rundt og så vil kroppens temp jo stige. Og kroppen regulerer jo temp ved at svede for at komme af med overskudsvarmen.

Men fandt disse link

http://www.roedovre-apotek.dk/feber.htm#feber

http://www.netdoktor.dk/vagtlaegen/fakta/feberboer n.htm

Knus Jannie

Anmeld

3. maj 2008

Doktor Doolittle

Sille skriver:

Kan man få feber af at tumle rundt eller løbe osv???

Jeg mener ikke man kan, men min kæreste og flere familiemedlemmer mener at man kan...

hvem har ret??? Hvor er vores huslæge henne;)???

-sille

Halløj her kommer lægens bord:
Man kan ikke få feber af at løbe rundt, så du har ret :))
Knus (H) fra cyberlægen Tina

Anmeld

3. maj 2008

Sille

Hej fru læge..
tak for svaret.. altid rart at have ret.
Grunden til at jeg spørger er at vi nu to gange (den ene gang i dag) har oplevet at efter vi har tumlet og leget vildt og freja er super glad, har fået feber selvom hun stadig er glad.. Jeg syns hun er lidt varm og måler temp. til 38,3... liiiidt feber.. og kæresten mener så at det er fordi vi har tumlet..
Meeeeen.... som sagt altid rart at have ret..:D
-sille

ps. hvor henne er du læge? Altså hvilket område beskæftiger du dig med?

Anmeld

3. maj 2008

Doktor Doolittle

Hej Sille

Jeg skal egentlig være hudlæge men har været lidt forskellige steder, på hudafdeling, på interne medicinske afdelinger (alt der ikke kan opereres), lavet ph.d. på Allergiklinikken på Rigshospitalet og nu er jeg på infektionsmedicinsk afdeling på Hvidovre.

Hvad laver du selv? :)

Knus Tina

Anmeld

4. maj 2008

Sille

Doktor Doolittle skriver:

Hej Sille

Jeg skal egentlig være hudlæge men har været lidt forskellige steder, på hudafdeling, på interne medicinske afdelinger (alt der ikke kan opereres), lavet ph.d. på Allergiklinikken på Rigshospitalet og nu er jeg på infektionsmedicinsk afdeling på Hvidovre.

Hvad laver du selv? :)

Knus Tina

Hehe.. undskyld jeg var nysgerrig.. jeg er sosu-hjælper og skal læse til sosu-assistent til sommer...:)

Anmeld

4. maj 2008

Mette-Marie

De små kan sagtens få forhøjet temp. ved at tumle rundt. Vores læge har anbefalet af temp. ikke tages lige efter Oskar har sovet eller tumlet rundt (altså der skal gå 10-15 min). Så den er god nok

Mette-MArie

Anmeld

4. maj 2008

Lullaby

De små kan sagtens få forhøjet temp. ved at tumle rundt. Vores læge har anbefalet af temp. ikke tages lige efter Oskar har sovet eller tumlet rundt (altså der skal gå 10-15 min). Så den er god nok

Mette-MArie

Er det så ikke mere overophedning end feber??

Anmeld

4. maj 2008

Doktor Doolittle

Mette-Marie skriver:

Mette-MArie

Enig - men det hedder bare ikke feber så ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.