Tandbørstning ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

626 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. januar 2010

LotteN

Min datter på snart 18 måneder vil pludselig ikke have børstet tænder længere..

Det har ikke været noget problem tidligere, men lige pludselig skal vi holde hendes arme og hovede, hvis vi skal have børstet hendes tænder. hvad ville i gøre i sådan en situation??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

memuffin

måske prøve at give hende en ekstra tandbørste så hun kan børste jeres tænder mens i børster hendes... eller prøv at lade hende selv vælge hvilken tandbørste hun vil bruge eller prøv at skifte tandpasta mærke

de små bisser skal jo børste men det er aldrig sjovt at skulle gøre det med vold og magt..

håber i finder en løsning'

Anmeld

11. januar 2010

saxa

Sådan en periode har vi også for nyligt været igennem med Yasmin. Der prøvede vi at have hende liggende, siddende og stående for at se om det kunne hjælpe.. Derefter prøvede vi med at synge en sang - DET HJALP Og nu er tandbørstningen en rigtig hyggestund igen.. Træls hvis man skal til at bruge magt for at få børstet tænder...

Anmeld

11. januar 2010

LotteN

saxi skriver:

Sådan en periode har vi også for nyligt været igennem med Yasmin. Der prøvede vi at have hende liggende, siddende og stående for at se om det kunne hjælpe.. Derefter prøvede vi med at synge en sang - DET HJALP Og nu er tandbørstningen en rigtig hyggestund igen.. Træls hvis man skal til at bruge magt for at få børstet tænder...

Ja, jeg synes i hvert fald ikke det er sjovt hun skal blive så ked af det, bare fordi hun skal have børstet tænder...

vi har prøvet alt det du nævner - og ja her virker sangen også nogle gange, men desværre ikke altid...!

Anmeld

11. januar 2010

saxa

LotteN skriver:

Ja, jeg synes i hvert fald ikke det er sjovt hun skal blive så ked af det, bare fordi hun skal have børstet tænder...

vi har prøvet alt det du nævner - og ja her virker sangen også nogle gange, men desværre ikke altid...!

Tror bare lige det en en periode i skal igennem - var det ihvertfald her.. Sys sq de tøser er begyndt at blive lidt trodsige (Det er min ihvertfald) hehe 

Nej det er træls de får så dårlig en oplevelse ud af det - så kan man diskutere hvad der er vigtigst?

Anmeld

11. januar 2010

Kaufie

Hvordan gør du?

Da William var i den alder skiftede jeg fra at have ham liggende hen over mig til at have ham til at stå foran spejlet i badeværelset, så han selv kunne kigge med. Og så hjalp det også at far børstede tænder samtidig en overgang. Hans biler (fra Cars) får også børstet tænder af og til. Og han får selv tandbørsten når jeg er færdig med at børste hans tænder.

Det er aldrig et problem at få børstet tænderne når først han er blevet drevet ind på badeværelset - men dét kan så også være lidt af en kamp.

Anmeld

11. januar 2010

ekzunz

Jeg har brugt at fortælle historier. Jeg digtede skøre historier om dansende hajer og sure blæksprutter - og aftalen var at man skulle åbne munden og sidde stille før man fik en historie. Det har været et stort hit - og er slet ikke nødvendigt mere (bare hyggeligt)

Da Lukas var ca. 18 mdr. ville han heller ikke - og jeg gav alt for let efter. Han fik selv lov til at børste eller de blev børstet meget overfladisk, og det er så ham der betaler prisen idag. Jeg er ved at tude hver gang han skal til tandlæge (og det er tit) fordi jeg ved at det er mit sløseri og eftergivenhed der er skyld i hans dårlige tænder.

Så herhjemme er lunten meget kort. Man får et tilbud om en historie eller en sang - og hvis der er noget bøvl så lægger jeg dem mellem mine ben og holder deres arme med mine ben - og så får de børstet tænder. Jeg synes det så frygteligt ud da jeg så det i tv, men jeg synes faktisk det er mere synd at se hvordan Lukas' tænder ser ud idag fordi jeg ikke magtede kampen.

Nu er de på vej til at blive fine, han var til tandlæge i onsdags og skal først igen til juni - første gang der går så lang tid. Og så håber jeg at han snart får nogle rokketænder så han kan blive fin at se på igen.

Det er selvfølgelig synd at de skal være kede af det - men hvis det er det der skal til, så må det være sådan....

(og jeg er flov! Totalt flov hver gang vi er til tandlæge og hvergang jeg kigger på hans tænder eller se et foto hvor tænderne skæmmer....jeg er heldigvis blevet en bedre mor siden da)

Anmeld

12. januar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har været igennem det samme med vores søn. Han var super god til, at få børstet og så blev han bare en "satan". Vi prøvede alt og ligegyldig hjalp det, MEN så fik han en elektrisk tandbørste, da han blev 2 år i oktober og nu er der stort set ingen problemer mere.

Jeg talte med tandlægen omkring om han måtte få en elektrisk tandbørste og det måtte han gerne.

Så det er mit råd: en elektrisk tandbørste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.