hvad kan min læge gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. januar 2010

Mka

Er stoppet på p-piller for 11 mdr siden, Har haft lange cykluser siden, men de sidste 3 har jeg haft omkring 33-35 dage imellem. Så tænkte at den var ved at blive normal. Men nu er det så 42 dage siden sidste mens. Så imorges ringede jeg og bestilte en tid hos lægen. For tror faktisk ikke jeg har ægløsning.

Såå sidder jeg og tænker, hvad kan min læge egentlig gøre? Hun kan jo ikke bare få min mens til at starte. ( for 2 mdr siden fik jeg taget celle prøver, og de normale. ved ikke om det skal bruges til noget)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

-Milla-

Mka skriver:

Er stoppet på p-piller for 11 mdr siden, Har haft lange cykluser siden, men de sidste 3 har jeg haft omkring 33-35 dage imellem. Så tænkte at den var ved at blive normal. Men nu er det så 42 dage siden sidste mens. Så imorges ringede jeg og bestilte en tid hos lægen. For tror faktisk ikke jeg har ægløsning.

Såå sidder jeg og tænker, hvad kan min læge egentlig gøre? Hun kan jo ikke bare få min mens til at starte. ( for 2 mdr siden fik jeg taget celle prøver, og de normale. ved ikke om det skal bruges til noget)

Har du været til tjek hos en gynækolog, måske det var en god idé medmindre din læge selvfølgelig selv kan lave samme undersøgelser?

Anmeld

11. januar 2010

Mka

Det var min egen læge der tog celle prøver. så det kan hun godt.

Men tænker hvad kigger hun efter der nede, eller hvad kan hun gøre. Har først fået tid i næste uge, så man tænker lidt over det.

Anmeld

11. januar 2010

-Milla-

Mka skriver:

Det var min egen læge der tog celle prøver. så det kan hun godt.

Men tænker hvad kigger hun efter der nede, eller hvad kan hun gøre. Har først fået tid i næste uge, så man tænker lidt over det.

Okay.

Ved heller ikke præcis hvad de ser efter, men tjekker vel både livmoder, æggestokke osv.

Har du fået tjekket om du evt. har PCO æggestokke, for de kan godt gøre at man ikke får ægløsning og mens udebliver eller cyklus bliver lang.

Har ikke selv så meget tjek på det, men har selv været til undersøgelse hos gynækolog. Jeg venter på svar fra blodprøver. Umiddelbart er mine tal også normale, men har lidt forhøjet LH- hormon og så mangler jeg tallene for det mandlige kønshormon.

Anmeld

11. januar 2010

Vial

Mka skriver:

Jeg tror, at lægen vil sende dig til nogle blodprøver og evt. en gynækolog, som kan scanne dine ægstokke. Så kan de se, hvordan det står til med ægfabrikken.

Held og lykke med lægebesøget. Så kommer der i hvert fald til at ske noget

Anmeld

11. januar 2010

Mka

Okay håber de er rigtige fine så

Nej har slet ikke fået tjekket noget endnu. Skal der op onsdag.  Men synes ikke min læge er så god, så ville det være ret hvis man selv havde lidt styr på det. Så man vidste hvad man skulle spørge om osv

Anmeld

11. januar 2010

Mka

KaMa skriver:

Jeg tror, at lægen vil sende dig til nogle blodprøver og evt. en gynækolog, som kan scanne dine ægstokke. Så kan de se, hvordan det står til med ægfabrikken.

Held og lykke med lægebesøget. Så kommer der i hvert fald til at ske noget

Ja nemlig, bare det der sker noget det hjæper

Anmeld

11. januar 2010

oo

jeg tror også hun tager nogle blodprøver...det gjorde min læge inden vi kom i fertilitetsbehandling. Ved blodprøver taget på bestemte tidspunkter i ens cyklus kan de fx se om man har ægløsning - ret vildt og ret smart

Anmeld

11. januar 2010

Mka

Tjuhl skriver:

jeg tror også hun tager nogle blodprøver...det gjorde min læge inden vi kom i fertilitetsbehandling. Ved blodprøver taget på bestemte tidspunkter i ens cyklus kan de fx se om man har ægløsning - ret vildt og ret smart

åhhh okay  mange tak. Så ved jeg da at hun kan gøre noget med det samme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.