Kramper i benene...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.188 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. januar 2010

Er der andre der også får kramper i benene??  Jeg får det om natten og nogle gange er det så slemt så jeg er ved at tude!!

Hvad gør i andre?  Er de nogle gode fif??

Stine 23+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

LRJ

Tilmeldt skriver:

Er der andre der også får kramper i benene??  Jeg får det om natten og nogle gange er det så slemt så jeg er ved at tude!!

Hvad gør i andre?  Er de nogle gode fif??

Stine 23+5

Jeg har det os ret ofte :s Og det gør faktisk pisse ondt :s, jeg prøver bare at slappe af, Kender nemlig ikk andre råd for det :s

Så Kigger li med

Anmeld

11. januar 2010

Winnie

Magnesium. Det hjælper altså på kramper og jeg har været så glad for det. Min første graviditet unden kramper

Anmeld

11. januar 2010

@spire

Jeg får også krampe i benene næsten hver nat.. Jeg plejer bare at rejse mig med det samme og gå rundt på benet i noget tid.. Bare bide den umiddelbare smerte i mig, også forsvinder det altid igen..

Lyder smart med magnesium, men hvad er det helt præcis? -Og er det sikkert at tage under en graviditet...?

Anmeld

11. januar 2010

msax

Jeg havde også mange kramper under min første graviditet - håber jeg slipper for nogen af dem denne gang.

Mit råd er at lave venepumpe øvelser inden du går i seng - og evt også mens kramperne står på.

https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=30765.694#Venepumpeoevelser

Håber du kan bruge tippet

Anmeld

11. januar 2010

Winnie

@spire skriver:

Jeg får også krampe i benene næsten hver nat.. Jeg plejer bare at rejse mig med det samme og gå rundt på benet i noget tid.. Bare bide den umiddelbare smerte i mig, også forsvinder det altid igen..

Lyder smart med magnesium, men hvad er det helt præcis? -Og er det sikkert at tage under en graviditet...?

Altså jeg har spist magnesium hele denne graviditet og jeg snakkede med lægen om det i starten og han sagde god for det  Det er svært at få nok magnesium gennem kosten og når vi så er gravide mangler vi det hurtigere.

Venepumpe øvelserne hjælper selvfølgelig også, men dem er jeg først begyndt på nu og det er pga væske.

Anmeld

11. januar 2010

Michael healer

hejsa

Jeg vil sige prøv at gøre som Winnie, det er faktisk ikke kun graviditets krampe at magnesium virker mod, også hvis man ved løbeture for kramper, kan magnesium bruges se f.eks. her

http://www.gomotion.dk/html/forum/krampe.html

Så god fornøjelse med at fjerne disse kramper ;-)

Michael

Anmeld

11. januar 2010

luckas-mor

ej har jeg også jeg prøver a gå lidt rundt da det for mig bare blir værre når jeg slapper a

natascha 35+0

Anmeld

11. januar 2010

MoarTNoah

Jeg har osse haft det tidligere i min graviditet, det som jeg gjorde for at fjerne det hurtigst var at "strække" foden, altså få tæerne til at pege opad og hælen ned, prøv at gøre det når du ikke har krampe, hvis det spænder i læggen gør du det rigtigt.. håber i forstår min forklaring, og at det hjælper

Anmeld

12. januar 2010

Dejligt med noget respons!

Jeg må prøve alle jeres råd, for det er da ulideligt..  Jeg kan tydeligt mærke det i musklen om dagen, hvis det har været slemt om natten, så alle råd skal afprøves!!

Stine 23+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.