Børnefamilier ser stort på allergifare

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.052 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. maj 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Jyllandsposten

Antallet af danskere, der ikke kan tåle parfume, stiger. Og selv om små børns kontakt med parfume øger risikoen, sælges der masser af børneprodukter med parfume

Det er gerne med næsen forrest og hjernen bagest, at vi gør vores indkøb til familien. Det viser en undersøgelse blandt godt 11.000 familier med børn mellem nul og fire år. 97 procent af forældrene - især mødre - svarer, at det er vigtigt at forebygge allergi, men kun 19 procent af dem tænker over det, når de køber sæbe, shampoo, vaskepulver osv. til familien. De fleste af de produkter indeholder parfume, som i stigende grad giver danskere eksem og luftvejsproblemer. Lidt flere af forældrene, 39 procent, tænker over det, når de køber spædbarnsprodukter som bleer og vaskeservietter.

Jo tidligere man starter med at bruge parfumerede produkter, jo større er risikoen for at udvikle parfumeallergi. Derfor vækker undersøgelsen bekymring hos Astma-Allergi Forbundet.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2008

Christinahr

ja jeg sidder med god samvittighed :P

Anmeld

3. maj 2008

Muffinmus

Hmm..tror også jeg har god samvittighed mange steder endu:)
Men overdriver heller ikke, det er helt sikkert. Men allergivenligt vaskemiddel osv er da nemt at skifte til synes jeg. God start i hvert fald da de jo har tøjet på kroppen:)

Anmeld

4. maj 2008

MorTilTor

Jeg synes efterhånden det er blevet så nemt at undgå parfume, parabener og andre allergi fremkaldende stoffer.

Vi bruger bl.a. hudplejeserien fra Derma, både til os selv og til børnene.

Børnenes tøj er økologisk - dvs. uden kemikaler, phtalater, pesticider og andre stoffer der forefindes i konventionelt tøj.

Alt køber vi hos www.raskerollinger.dk - og de sender gratis ved køb over kr. 200,-. Meget nemmere kan det næsten ikke være :D

Anmeld

4. maj 2008

Honningblomst

MorTilTor skriver:

Jeg synes efterhånden det er blevet så nemt at undgå parfume, parabener og andre allergi fremkaldende stoffer.

Vi bruger bl.a. hudplejeserien fra Derma, både til os selv og til børnene.

Børnenes tøj er økologisk - dvs. uden kemikaler, phtalater, pesticider og andre stoffer der forefindes i konventionelt tøj.

Alt køber vi hos www.raskerollinger.dk - og de sender gratis ved køb over kr. 200,-. Meget nemmere kan det næsten ikke være :D

Ja, man kan gøre meget og jeg må sige tøjet er lækkert, men som enlig på su ville jeg aldrig have råd til at købe så dyrt tøj til mine tre drenge.
Udover det gør jeg hvad jeg kan med et allergibarn og to med børneeksem, så har det været hverdag i snart 11 år..
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.