Rejse med 1 årig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.909 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. januar 2010

Mortil2-87

Min kæreste har lige fundet den super ide at vi skal til makadonien ned til en af hans venner, Omkring i august mdr, der vil vores datter være omkring 1 år. Men aner faktisk ikk hvad man skal tage med og hvad der ellers hører til en rejse med sån en bette en..

Er lidt forvirret på det plan..? Nogle der har været ude og rejse med deres små, og måske kunne give mig nogle fif om hvad man skal have med og så´dan noget..!!

Arg lidt forvirrende når man er førstegangs mor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

CRS

Mig og min kone var i grækenland med vores datter da hun var 9 måneder gammel...

det gik ganske fint... vi tog vores klapvogn og masser af solcreme med også tog vi ellers bare en masse tøj og almindelige ting man ellers har i sin pusle taske, bare nok af det hele så der er til det stykke tid man er væk

Anmeld

11. januar 2010

LotteGabriella

Min kæreste har lige fundet den super ide at vi skal til makadonien ned til en af hans venner, Omkring i august mdr, der vil vores datter være omkring 1 år. Men aner faktisk ikk hvad man skal tage med og hvad der ellers hører til en rejse med sån en bette en..

Er lidt forvirret på det plan..? Nogle der har været ude og rejse med deres små, og måske kunne give mig nogle fif om hvad man skal have med og så´dan noget..!!

Arg lidt forvirrende når man er førstegangs mor..

Vi var på kør selv ferie til Italien i sommers , hvor Daniella var næsten 11 mdr. Det gik super godt...vi holdte selvfølgelig diverse pauser til leg, mad og ren numse mv.

Vi havde faktor 50 solcreme med til Daniella og nogle tøjbleer som kan bruges til at lægge over dem så de ikke får den direkte sol hele tiden...derudover en masse sommertøj og noget af hendes yndlingslegetøj

En ting jeg ville ta' med, som du i hvert fald ikke kan få i Italien, er RUGBRØD til frokost og engangsvaskeklude (dem kunne man sgu heller ikke få, de havde kun vådservietter)...vi kunne ikke få noget brød der mindede om rugbrød, så Daniellas mave blev total smadret af deres lyse brød

Ved selvfølgelig ikke om man kan få de ting i Makadonien, men det kan vennen jo nok finde ud af

Anmeld

11. januar 2010

Mortil2-87

super godt, tænkte lidt på hvor de skal sove hvis man var ude og se på serværdigheder, men der kan man jo self tage klapvogn med. min kæreste så på flyve turen der over og han sagde ca 6-8 timer men der kan man vel altid tage noget legetøj med hun kan hygge sig med!.  jaa det tille nok være en super god ide og få taget masser af engang klude/vådservietter med så man har nok .. men min kærestes ven ejer et hotal derovre mon ikk vi finder ud af det.. !!

hvor meget ferie blev det for jer ?.. tænke lidt på at før havde man ikk sån en lille en med !:.

Anmeld

12. januar 2010

CRS

For os var det en super god ferie... vi var afsted med et vennepar, som dog ikke selv havde barn med...

Men det fungerede fint der var både plads til afslapning og hygge og middage på restaurant... og strandtur 2 gange om dagen, før og efter lur til vores datter... også på restaurant først på aftenen også kunne vi hygge os på hotellet om aftenen...

PS: mit profil billede er faktisk fra den tur

Anmeld

12. januar 2010

monstar99

min mand og jeg var i sommerhus i tyrkiet da mikkel emin var 7mdr.

ude at flyve og det hele.

det gik bare så nemt.

Anmeld

12. januar 2010

Mortil2-87

CRS skriver:

For os var det en super god ferie... vi var afsted med et vennepar, som dog ikke selv havde barn med...

Men det fungerede fint der var både plads til afslapning og hygge og middage på restaurant... og strandtur 2 gange om dagen, før og efter lur til vores datter... også på restaurant først på aftenen også kunne vi hygge os på hotellet om aftenen...

PS: mit profil billede er faktisk fra den tur

det håber jeg meget på at vi også får. så det ikke bliver lige som derhjemme. ville bare være så skønt.

Ej hvor skægt. sødt..

Anmeld

12. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jamen altså - du skal jo først og fremmest bare have lidt tøj med Og så en lille bamse og noget. Det er super nemt at rejse med børn. Hvis de er sammen med deres forældre og forældrene er glade, er ungerne også glade

VI har rejst rigtig meget med Idun. Det har været SÅÅÅÅÅ dejligt

Jeg har aldrig sådan tænkt at jeg skulle have noget speciet med eller noget

Anmeld

12. januar 2010

DK

Vi havde vores datter med til Fillipinerne da hun var 1,5 år. Det var jo en laaang flyvetur, men hun klarede det fint, uden hyleri m.m. Du skal bare være obs på at man meget meget ofte skal lave en særbestilling på mad til børn under 2 år i flyet, da de sidder på skødet og derfor ikke bliver talt med som passager/en der skal have mad!! Hvis de spørger om du vil have børnemad, så sig nej, da det ofte er ex. pandekager med is! Og det kunne Kirstine i alt fald ikke klare sig på fra Amsterdam til Hong kong!!

Vi havde en bære-stols-rygsæk med. Fillipinerne er en række små øer, der er ligesom "bjerge", så det er umuligt med klapvogn, med mindre man vil bære den hele tiden. Tjek ud om det er smartest med bærestol eller klapvogn der hvor i skal hen. Lad evt. være med at tage jeres "gode" klapvogn" med, men køb en paraply klapvogn til et par hundrede. Den fylder ikke så meget, og der sker ikke noget ved det, hvis den går i stykker eller bliver væk på flyveturen. Så kan i også slå den sammen og bære den med minimum bøvl, uanset hvad i skal dernede!

Derudover så en lille taske med legesager der ikke larmer for meget til flyveren. Bøger, farver, malebøger og en dukke er jo altid gode ting. Masser af sutter... he he...

Derudover er det vigtigste at man som forældre slapper af og hygger sig, så skal ungerne også nok gøre det!!

Anmeld

12. januar 2010

LotteGabriella

micha skriver:

super godt, tænkte lidt på hvor de skal sove hvis man var ude og se på serværdigheder, men der kan man jo self tage klapvogn med. min kæreste så på flyve turen der over og han sagde ca 6-8 timer men der kan man vel altid tage noget legetøj med hun kan hygge sig med!.  jaa det tille nok være en super god ide og få taget masser af engang klude/vådservietter med så man har nok .. men min kærestes ven ejer et hotal derovre mon ikk vi finder ud af det.. !!

hvor meget ferie blev det for jer ?.. tænke lidt på at før havde man ikk sån en lille en med !:.

vi slappede fint af og aftenerne var da også i de voksenes tegn, dog var der ikke nogen fast sovetid, det  var bare når hun ikke kunne holde til mere vi hhavde en paraplyklapvogn med som havde kaleche og ligbar ryg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.