Dåbskjole til drenge...hvad valgte I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2010

Kristina V

Vi har en familie kjole, som min bror, jeg og Karoline har haft på. Stoffet er fra min mors brudekjole af...

Den får lille mand ogs på, og så får han et par strømpebukser på hvor der står på røven.

-Bite me, I'm in a dress and pantihoos...

Bare for at lave lidt sjov...

Karoline have flæser på røven...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

rup

Hej

Nu skal jeg have en pige. Men har købt dåbskjolen på denne hjemmeside. Der er også en dåbdragt og hvis vi fik en dreng skulle det havde været den. Min mor kan strikke, så hun er sat på opgaven

http://www.strik.dk/shop/til-baby-42c1.html

Hilsen Rikke

Anmeld

11. januar 2010

Anne85

Her er det arvestykke som Kristian havde på... ved ikke om det er for pyntet? Vi syntes ihvertfald han var sød  Når man er 2 måneder må man også godt være lidt "pyntet" selvom man er en dreng

Anmeld

11. januar 2010

Lone Jakobsen

mine sønner har været i dåbskjole alle 3.

jeg har aldrig haft problemer med at give mine drenge kjole på når det bare var for den ene dag, og jeg ville ha det underligt ved at de sku døbes i andet. kjolen er et arvestykke....der startede som min konfirmations kjole, så arvede min søster den, senere blev min mor gift i den...hvorefter hun syede den om, og nu er alle mine børn så døbt i den.

Anmeld

12. januar 2010

Vinker

Vi var meget i tvivl om vi skulle give vores søn dåbskjole på eller finde et andet alternativ. Vi syntes nemlig at det var ret tøset med en kjole til en dreng og ja jeg ved godt det handler meget og traditioner, men alligevel....

Det endte dog alligevel med at knægten kom i kjolen - faktisk den samme som jeg selv er døbt i. Vi gjorde det fordi det gjorde min farmor stolt (hun har nemlig lavet kjolen i sin tid) og fordi vores familie nærmest stejlede da vi fortalte at vi overvejede ikke at give ham kjole på. Så snart vi havde været i kirken fik han noget mere mandigt tøj på

Jeg ved der er mange holdninger til dette spørgsmål, men jeg synes helt sikkert I skal gøre det I føler for og ikke hvad andre mener I skal gøre! (selvom vi egentlig ikke selv gjorde det vi helst ville....) ja det ER svært

Anmeld

12. januar 2010

Smukkert

http://sweet-design.dk/product_info.php?cPath=152_ 204&products_id=1457
^Den har jeg købt til min dreng.. Han skal bare have en 5cm bred limegrøn sløjfe på
_Fik den hjem igår og den er rigtig flot..

Anmeld

12. januar 2010

RumlesMor

Kristina V skriver:

Vi har en familie kjole, som min bror, jeg og Karoline har haft på. Stoffet er fra min mors brudekjole af...

Den får lille mand ogs på, og så får han et par strømpebukser på hvor der står på røven.

-Bite me, I'm in a dress and pantihoos...

Bare for at lave lidt sjov...

Karoline have flæser på røven...

Skæg idé med strømpebukserne "Bite me"...det kunne jeg også finde på. Hvor har du fundet dem henne??

Anmeld

12. januar 2010

RumlesMor

Anne85 skriver:

Her er det arvestykke som Kristian havde på... ved ikke om det er for pyntet? Vi syntes ihvertfald han var sød  Når man er 2 måneder må man også godt være lidt "pyntet" selvom man er en dreng

Den virker bestemt ikke lige så pyntet som vores arvestykke...

Vores er som tidligere nævnt fyldt med broderier fra top til tå, og derudover er der alle navnene som er broderet ind med farver.

Hvis vi ender med en klassisk dåbskjole, vil jeg gerne finde en uden broderier....hellere et hul-mønster eller lignede.

Anmeld

12. januar 2010

RumlesMor

Vinker skriver:

Vi var meget i tvivl om vi skulle give vores søn dåbskjole på eller finde et andet alternativ. Vi syntes nemlig at det var ret tøset med en kjole til en dreng og ja jeg ved godt det handler meget og traditioner, men alligevel....

Det endte dog alligevel med at knægten kom i kjolen - faktisk den samme som jeg selv er døbt i. Vi gjorde det fordi det gjorde min farmor stolt (hun har nemlig lavet kjolen i sin tid) og fordi vores familie nærmest stejlede da vi fortalte at vi overvejede ikke at give ham kjole på. Så snart vi havde været i kirken fik han noget mere mandigt tøj på

Jeg ved der er mange holdninger til dette spørgsmål, men jeg synes helt sikkert I skal gøre det I føler for og ikke hvad andre mener I skal gøre! (selvom vi egentlig ikke selv gjorde det vi helst ville....) ja det ER svært

Det er selvfølgelig meget afhængig af kjolen, hvor tøset det bliver. Jeg har ikke et problem med selve kjole-idéen...det er mere hvor pyntet det bliver.

Jeres kjole virker rigtig sød...men sådan noget har vi slet ikke i vores familie.

Så jeg læner mig mere og mere til et dåbssæt...og ja, vi gør som det passer os. Er ikke så urolig for familiens indblanden. Vi har så mange andre søde traditioner som jeg følger, så de overlever nok hvis jeg skipper en enkelt.

Anmeld

12. januar 2010

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
RumlesMor skriver:

Nu læste jeg om en der spekulerede på, hvad hun som mor skulle have på til sit barns dåb...og det fik mig til at tænke på barnets tøj i den anledning.

Jeg har allerede holdt dåb for min datter, hun var dog godt 10 mdr. før vi fik hende døbt, så hun gik selv op til døbe-fonden - og var derfor ikke klædt i den traditionelle lange dåbskjole.

Denne gang venter vi os en dreng, og satser på at holde dåben inden han er fyldt 4 mdr. Men hvad giver man en dreng på til dåb?

Synes ikke om de der dåbskjoler med broderier m.m. til drenge...ved godt at underkjolen kan fås i blå og sløjfen ligeså...men synes stadig det bliver for pyntet.

Hvad gjorde I med drenge-børn? Er det mig, der er sart? Mangler inspiration og evt. links til gode forretninger. Vil også gerne se billeder af jeres små purke i dåbstøj

Mvh RumlesMor.

Victor var i sin fars gamle dåbskjole... som var lavet af min svigermors gamle brudekjole...

Billedet er taget i kirken sammen med præsten...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.