For træt og tung til storbyferie i 32. uge ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.284 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. januar 2010

signe117

Da min kæreste og jeg er glade for storbyferier - og særligt vilde med Berlin! - har vi snakket om lige at tage en kærestetur inden vores første barn ankommer til juni

vi vil gerne afsted så "sent" som muligt for at undgå alt for koldt vejr, og snakker derfor om at vente til jeg er gået på barsel i april fremfor at tage et par feriedage i marts måned. Jeg er nemlig så heldig at være offentlig ansat, og kan derfor gå på barsel allerede 8 uger før termin - altså ca midt i april.

MEN - da dette jo er min første graviditet her jeg INGEN anelse om, om jeg bare er for træt og tung og besværet til at nyde en forlænget weekend i Berlin i uge 32-33 af graviditeten?

Vi har været i byen nogle gange og regner med at kunne tage det stille og roligt og ikke løbe byen rundt - men er det realistisk?! Jeg er  i rimelig form og plejer at kunne gå byen tynd på sådanne ferier

Håber I kan hjælpe så jeg kan nyde en sidste ferie inden jeg bliver mor!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

RumlesMor

Det kan du sagtens!

Når det bare er jer to afsted, bestemmer I jo selv tempo og hvad der skal ske. Måske skal du bare en time tidligere i seng end normalt, men det er vel heller ikke så tosset på en kæreste-ferie...

Anmeld

13. januar 2010

signe117

RumlesMor skriver:

Det kan du sagtens!

Når det bare er jer to afsted, bestemmer I jo selv tempo og hvad der skal ske. Måske skal du bare en time tidligere i seng end normalt, men det er vel heller ikke så tosset på en kæreste-ferie...

hehe, nej det ville nok ikke være så skidt endda 

jeg har også ledt efter et sted med badekar så jeg lige kan få lidt ekstra luksus ud af turen!

Anmeld

13. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg vil lige sige at jeg var i Paris over nytår, en skøn tur, men havde jeg vidst hvor udfordrende det ville blive ville jeg nok have valgt en anden slags ferie end storbyferie... Og vi havde altså også badekar på værelset

Jeg måtte stå i kø 5-6 gange hver dag for at komme på toilettet, jeg kunne ikke gå så langt som jeg gerne ville uden at få plukveer og ømhed, og så var vi bare meget afhængige af at kunne komme indenfor at sidde både ved de 4-5 måltider jeg kan spise om dagen og for at hvilke af og til, for temperaturen og vejret var ikke til at sidde på en bænk eller i en park... Jeg var i 24.uge og er ikke specielt stor!!!!

Så jeg vil råde jer til at vælge en anden slags ferie, hvor du kan slappe mere af og nyde, og ellers som minimum sætte ambitionsniveauet voldsomt ned, for man kan ikke det der med at storme rundt til 4-5 forskellige seværdigheder hver og stå i kø til restauranter / toiletter / shopping osv... Jeg kunne ihvertfald ikke lade være med at presse mig selv alt for meget...

Men  det kan jo være at du er sejere end mig

Kh

Rosa

Anmeld

13. januar 2010

Valle81

signe117 skriver:

Da min kæreste og jeg er glade for storbyferier - og særligt vilde med Berlin! - har vi snakket om lige at tage en kærestetur inden vores første barn ankommer til juni

vi vil gerne afsted så "sent" som muligt for at undgå alt for koldt vejr, og snakker derfor om at vente til jeg er gået på barsel i april fremfor at tage et par feriedage i marts måned. Jeg er nemlig så heldig at være offentlig ansat, og kan derfor gå på barsel allerede 8 uger før termin - altså ca midt i april.

MEN - da dette jo er min første graviditet her jeg INGEN anelse om, om jeg bare er for træt og tung og besværet til at nyde en forlænget weekend i Berlin i uge 32-33 af graviditeten?

Vi har været i byen nogle gange og regner med at kunne tage det stille og roligt og ikke løbe byen rundt - men er det realistisk?! Jeg er  i rimelig form og plejer at kunne gå byen tynd på sådanne ferier

Håber I kan hjælpe så jeg kan nyde en sidste ferie inden jeg bliver mor!

Hejsa:0)

Alle gravidietet er jo forskellige.

Da jeg ventede min datter kunne jeg alt, den måned inden jeg gik på barsel ( 4 uger før) havde jeg 212 timer. Det var 212 timers intens julearbejde i en kundeservice i en Bilka, men drøn på og oppestående arbejde.

Der kunne jeg have klaret en storby ferie.

Denne gang er jeg meget mere hæmmet, plukveerne melder hyppigere og hyppigere sin ankomst og jeg er tung og træt:0) Tror godt jeg ville kunne klare det i mit eget tempo, men tror faktisk min kære kæreste ville blive så frustreret over mit tempo:0)

Christina

Anmeld

13. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Jeg vil sige jeg ikke ville kunne holde til en ferie nu og jeg er i uge 34.. 33+0.. Men jeg har også slem bækkenløsning og mange plukveer, vand i kroppen mm. MEN...

7,9, 13, men hvem siger du ikke også får bækkenløsning eller vand i fødderne mm.  Jeg ville overveje det en ekstra gang, inden I bestiller  

Men  for du selvfølgelig ikke får de gener og får en god ferie..

Knus Sabrina..

Anmeld

13. januar 2010

Dictes mor

Som de andre siger, så er alle graviditeter forskellige. Jeg er pt i uge 31 og ville ikke have noget problem med en storbyferie, så længe at man kan tage den med ro og ikke regner med at gå rundt i 8 timer hver dag, men en hygge tur med lidt shopping, god mad og lidt gåture rundt og se seværdigheder, det ville jeg godt kunne. Men det er jo svært at sige, hvor meget du kan til den tid.

Anmeld

13. januar 2010

signe117

Hej alle

dejligt at høre forskellige erfaringer! jeg håber at jeg slipper for bækkenløsning og diverse andre mere alvorlige besværligheder!!

jeg ved ikke om jeg er særlig sej, Rosa    men jeg tror at netop Berlin faktisk er en god by på den måde, at vi har set de fleste seværdigheder og derfor godt kan holde ambitionsniveauet nede i nærheden af slentreture og cafe-besøg. og så har jeg  - meget vigtigt! - bedre erfaringer med at finde toiletter i Berlin end i Paris!  

Håber min kæreste er så forelsket i både mig og det kommende barn at han selvfølgelig er fuld af forståelse og tålmodighed når tempoet bliver lavt - det går i hvert fald meget godt indtil videre

Anmeld

13. januar 2010

Lise

Hej,

Jeg er 31+6 idag, og ville ikke orke en storbyferie nu - heller ikke i en by hvor jeg havde været før. Men selvfølgelig kan det da lade sig gøre

Jeg var i Rom for en måned siden på kærestetur. Det var dejligt at være afsted, og vi kender begge Rom i forvejen, så vi havde heller ikke planer om at marchere byen tynd for at kigge på seværdigheder. Men pheeew, altså, mine fødder smertede om aftenen, og vi tullede rundt i sneglefart. Har dog også haft en smule smertefuld graviditet denne gang, og jeg var glad for at vi kun var afsted fredag til søndag. MEN altså, vi havde stadig en god tur, og det var dejligt kun at have fokus på OS inden vi skal være forældre igen snart.

Jeg synes umiddelbart at i skal planlægge at tage turen, men hav med i tankerne at det hele måske skal gå langsommere end i er vant til, at du kan have diverse sære smerter pga en efterhånden stor baby i maven, og at du måske skal tisse tyve gange på en dag. OG HUSK GODE FLADE SKO

Måske du bare er en af de slags gravide der ikke oplever komplikationer, og så er graviditet jo ikke nogen hindring for sådan en tur. Jeg ville dog, på trods af at jeg hader at betale for den slags, sørge for at have en afbestillingsforsikring, just in case...

Lise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.