Øjenbetændelse/puds?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.627 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. januar 2010

Mira0911

Julie på 11 har ligesovet her hele aften.. Hun er total snottet, og orker ikke andet end bare at sove...

Nu her da hun vågnede, kunne hun ikke åbne øjnene, det ene øje så ud som om, at det var ved at falde ud. Udover det, var der end masse snask ved øjnene, sådan lidt flydende...

Hvad er det lige jeg må bruge til at få det væk med? Kamillethe eller ??

Kan næsten regne ud, at hun skal blive hjemme fra DP imorgen, og et par dage ekstra udover imorgen...

Håber nogen kan hjælpe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg fik afvide af vores DP at vi IKKE skulle bruge kamilethe. Hvorfor kan jeg ikke huske. (min mor har altid brugt kamllethe til os børn).

Jeg har brugt noget kogt vand fra kedelen, som var kølet i køleskabet. Bare på nogle vatrondeller også tørre øjnene

Anmeld

10. januar 2010

Anne85

Jeg ville opløse ca. 1 tsk salt i et glas vand og rense øjnene med det... Hvis der stadig er gulligt pus i imorgen tidlig ville jeg ringe til lægen og få nogen øjendråber

God bedring med det lille pus

Anmeld

10. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg fik det råd at jeg skulle sprøjte modermælk i øjnene på Idun ... og ja, faktisk også i næsen, når den var stoppet. Det virkede meget fint

Anmeld

10. januar 2010

Mira0911

Zafir skriver:

Jeg fik det råd at jeg skulle sprøjte modermælk i øjnene på Idun ... og ja, faktisk også i næsen, når den var stoppet. Det virkede meget fint

Hehe, jeg kan ikke lige få nogen dråber ud... Har ikke ammet, og tog nogen piller til at stoppe det..

Anmeld

10. januar 2010

Anne85

Mamman skriver:

Jeg fik afvide af vores DP at vi IKKE skulle bruge kamilethe. Hvorfor kan jeg ikke huske. (min mor har altid brugt kamllethe til os børn).

Jeg har brugt noget kogt vand fra kedelen, som var kølet i køleskabet. Bare på nogle vatrondeller også tørre øjnene

Midler, der bruges til øjnene, skal være sterile..... det er kamille the ikke   desuden indeholder det en masse små partikler, der kan give øjengener

Anmeld

10. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
MoarJ skriver:

Hehe, jeg kan ikke lige få nogen dråber ud... Har ikke ammet, og tog nogen piller til at stoppe det..

Nååeee hehe

Så er det nok en god idé med kamille teen

Anmeld

10. januar 2010

Bondepigen

Der er bakterier i kamillethe, fik jeg af vide af min SP. Det skal du endelig ikke bruge, da det kan forværre det. Sterilt saltvand fra apoteket...

Måske kan man osse lave det selv. Jeg har selv lavet saltvand til at skylle næsen i, når jeg har haft bihulebetændelse. Man koger ½ liter vand, kommer 1 tsk salt deri og rører. Det skal opløses. Afkøl og dyp en vatrondel deri og tør øjnene med det, men brug en ny vatrondel til hvert øje...

Jeg vil da i hvert fald tro at det er det samme, når det gælder øjnene, da tårekanaler, næse og mund har forbindelse til hinanden. Ellers spørg lægen om ikke man kan bruge den blanding til øjnene osse.

Det var en opskrift jeg fik af en læge engang til bihulebetændelse...

God bedring til hende.

Anmeld

11. januar 2010

Frejasmor

min datter på 4 mdr havde meget puds eller betændelse i øjnene i starten og min læge sagde vi skulle bruge saltvandsdråber fra apoteket.. De var ret gode og hjalp..

Min sp sagde også at jeg ikke måtte bruge kamillethe, fordi man kan lave det for stærkt...

Anmeld

11. januar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har også fået af vide, at man ikke må bruge kamillete. Du kan købe saltvandsdråber på apoteket og så ville jeg nok ringe til din læge og få noget salve.

Hun må ikke komme i dp før, at hun er i behandling. Så snart hun er det må hun gerne, da det så ikke smitter. Hun behøver ikke, at være hjemme i flere dage.

Kh.

Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.