Smerter, sygemelding osv osv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.745 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. januar 2010

Anne85

Hej piger!

Jeg har gennem hele graviditeten haft utrolig ondt... smerterne er som oftest i underlivet (altså sårn op i you know ) og ved kønsbenet, men efterhånden også om mod lænden.

Allerede helt i starten af graviditeten fik jeg konstateret  begyndende bækkenløsning.

Det er ikke en smerte jeg på nogen måde oplevede under sidste graviditet.

Jeg er normalt temmelig aktiv... løb eller dyrkede spinnig 3 gange i ugen... men nu kan jeg INTET. En gåtur i normalt tempo giver mig VOLDSOMME smerter, støvugning og gulvvask er nærmest umuligt, ja selv en shoppetur kan jeg ikke holde til

Jeg er sygeplejerske og arbejder i psykiatrien... ikke en meget fysisk hårdt arbejde, men jeg er FÆRDIG efter 8timers arbejde (ja allerede efter et par timer begynder bækkenet af knække sammen) og ofte arbejder jeg 10 eller 12 timers vagter.

Jeg går lidt og overvejer om en mulihed kunne være en deltidssygemelding... selvom mit arbejde ikke er voldsomt fysisk hårdt er det alligevel nok til, at jeg ikke får slappet af og ikke har mulighed for at lytte ordentligt til min krop.

Men er det mon muligt? Og hvem sku sygemelde mig? Læge eller jordemoder?

Er det at gi op?? Burde jeg istedet tale med min leder?? jeg kan bare ikke se hvordan mit arbejde skulle kunne laves om så jeg kunne tage bedre hensyn til min krop...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2010

louise8723

Anne85 skriver:

Hej piger!

Jeg har gennem hele graviditeten haft utrolig ondt... smerterne er som oftest i underlivet (altså sårn op i you know ) og ved kønsbenet, men efterhånden også om mod lænden.

Allerede helt i starten af graviditeten fik jeg konstateret  begyndende bækkenløsning.

Det er ikke en smerte jeg på nogen måde oplevede under sidste graviditet.

Jeg er normalt temmelig aktiv... løb eller dyrkede spinnig 3 gange i ugen... men nu kan jeg INTET. En gåtur i normalt tempo giver mig VOLDSOMME smerter, støvugning og gulvvask er nærmest umuligt, ja selv en shoppetur kan jeg ikke holde til

Jeg er sygeplejerske og arbejder i psykiatrien... ikke en meget fysisk hårdt arbejde, men jeg er FÆRDIG efter 8timers arbejde (ja allerede efter et par timer begynder bækkenet af knække sammen) og ofte arbejder jeg 10 eller 12 timers vagter.

Jeg går lidt og overvejer om en mulihed kunne være en deltidssygemelding... selvom mit arbejde ikke er voldsomt fysisk hårdt er det alligevel nok til, at jeg ikke får slappet af og ikke har mulighed for at lytte ordentligt til min krop.

Men er det mon muligt? Og hvem sku sygemelde mig? Læge eller jordemoder?

Er det at gi op?? Burde jeg istedet tale med min leder?? jeg kan bare ikke se hvordan mit arbejde skulle kunne laves om så jeg kunne tage bedre hensyn til min krop...  

Aya bestemt ikke at det ville være at give op.. Du ved selv hvad der er bedst for dig og din krop. og vil da sige at med begyndende bækkenløsning så ville jeg da vælge at slappe lidt af..!

Blev selv sygemeldt af min læge da jeg var 5½mdr henne.. og det hjalp gevaldigt..

Anmeld

10. januar 2010

Anne85

Det er nok fordi jeg tænker at "jamen jeg har jo ingen tunge løft i mit arbejde" osv... men faktum er bare at skulle je arbejde mindre ville jeg ha det bedre tid til at lytte til min krop... til at slappe af når det gør ondt og ikke komme SMADRET hjm fra en arbjdsdag og hav så ondt at jeg ikke har energi til de alm ting som malavning, rengøring, og min dejlige aktive 2-årige. Min mand er guld værd, han hjælper så meget... men han har jo også et fuldtidsarbejde at passe

Anmeld

10. januar 2010

Ox.

Jeg fik også en slem omgang bækkenløsning da jeg var omkring de 6 måneder henne, og jeg var ved lægen og blive deltidssygemeldt pga de løft osv jeg nu havde på arbejdet  ....

Jeg ventede desuden alt for længe fik jeg at vide, havde konstante plukkeveer, så fik lige en opsang af lægen, så hvis du har det så slemt allerde nu ville det være en god idé ..

Anmeld

11. januar 2010

Koen.

Jeg ville synes du skulle få en snak med lægen, og såå evt. blive sygemeldt..
Det er jo dit velbefindende der er på spil

Blev selv sygemeldt pga. bækkenløsning allerede i uge 16..

God bedring.

Tanja 26 + 2

Anmeld

11. januar 2010

Anne85

Tak for alle jeres svar

Sussie... du har så ret... jeg skal jo også tænke på at forebygge inden det går HELT galt...og jeg skal jo altså holde små 6 måneder endnu.

Skal til jordemoder idag... så må jeg høre hende hvad hun siger...

Anmeld

11. januar 2010

Ox.

Anne85 skriver:

Tak for alle jeres svar

Sussie... du har så ret... jeg skal jo også tænke på at forebygge inden det går HELT galt...og jeg skal jo altså holde små 6 måneder endnu.

Skal til jordemoder idag... så må jeg høre hende hvad hun siger...

Hvordan gik det til jordmoderbesøget?  Fik du lidt mere klarhed omkring det hele?

Anmeld

11. januar 2010

Anne85

Hej søde.... jamen der er igen tvivl, det er bækkenløsning og jordemoderen mente bestemt jeg gjorde klogt i at sygemelde mig. Jeg har dog ikke lyst til en fuldtidssygemelding... så håber der kan findes en løsning hvor jeg er sygemeldt på deltid. Ringer til lægen iorgen da det er hende der skal sygemelde mig.

Anmeld

11. januar 2010

Ox.

Anne85 skriver:

Hej søde.... jamen der er igen tvivl, det er bækkenløsning og jordemoderen mente bestemt jeg gjorde klogt i at sygemelde mig. Jeg har dog ikke lyst til en fuldtidssygemelding... så håber der kan findes en løsning hvor jeg er sygemeldt på deltid. Ringer til lægen iorgen da det er hende der skal sygemelde mig.

Nu har vi jo også samme læge, og de hjalp mig gladeligt, så mon ikke de vil hjælpe dig også nu det står så slemt til

Hun ville også have haft mig fuldtidssygemeldt, men det sagde jeg nej til, eftersom det ville sætte min chef i store problemer med at finde en afløser, så de skrev bare på formen at det var deltids, så det burde sagtens kunne lade sig gøre

Anmeld

11. januar 2010

Anne85

Sussie&Lilje skriver:

Nu har vi jo også samme læge, og de hjalp mig gladeligt, så mon ikke de vil hjælpe dig også nu det står så slemt til

Hun ville også have haft mig fuldtidssygemeldt, men det sagde jeg nej til, eftersom det ville sætte min chef i store problemer med at finde en afløser, så de skrev bare på formen at det var deltids, så det burde sagtens kunne lade sig gøre

Dejligt at høre... tænker heller ikke det blie et problem (hu har sel sagt til mig at jeg måtte komme igen hvis smerterne tiltog i styrke og jeg ikke ku holde til at arbejde). Men hvordan foregår det i praksis? Nu er jeg jo ansat i et vikariat... hvis jeg så skal arbejde 18,5 timer i ugen og være sygemeldt 18,5 timer i ugen betaler kommunen så de timer jeg er sygemeldt.. eller får jeg mon dagpenge?? Er lægen mon inde  alle de regler??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.