Graviditet og ridning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.811 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. januar 2010

CamillaT89

Hej alle dejlige tøser.

Jeg ville høre, om nogen af jer har erfaring inden for ridning under graviditeten? Jeg har tidligere redet meget, og haft min egen hest i 5 år. Den eneste risiko er vel kun, hvis man styrter af?

Eller er der flere farefaktorer, som jeg skal være opmærksom på?

Til jer, som selv har reddet: Hvad gjorde I under graviditeten??

Knus, Camilla 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2010

luckas-mor

ct skriver:

Hej alle dejlige tøser.

Jeg ville høre, om nogen af jer har erfaring inden for ridning under graviditeten? Jeg har tidligere redet meget, og haft min egen hest i 5 år. Den eneste risiko er vel kun, hvis man styrter af?

Eller er der flere farefaktorer, som jeg skal være opmærksom på?

Til jer, som selv har reddet: Hvad gjorde I under graviditeten??

Knus, Camilla 

vil gerne lige siges at du sagtens kan ride mens du er gravid!! min jordmoder sys det var helt okay så længe jeg ikk fik plukveer og at jeg lyttede til min krop når den sagde det mindste fra,,

jeg red til 7½ månede..så var det bestemt ikk ansvarligt mere syntes jeg,, men det kommer jo også an på hvorn din hest er.. jeg har ikk redet min unghest siden 4-5måned netop fordi han er ung og har et vældigt temperament..
mens den store jeg har har så godt et temperament at jeg først stoppede for 2 uger siden,,

men du ska så tænke på at det ikke er godt at trave for meget og det bedste er at lave evt letridning..
og stoppe når du får den mindste snert a ubehag i din mave,,
jeg har den sidste 1½ måned a min ridning næsten kun skridtet og så skåret ned på antal a dage med ridning,, du kan jo gå en eur eller longere i stedet
men tænk først og fremmest på om der er stor chance for a få en tur i jorden a din hest.. for så ville jeg ikk gøre det

knus natascha 34+5

Anmeld

10. januar 2010

CamillaT89

Mange tak for svaret. Jeg har desværre ikke egen hest mere, så det er en jeg skal låne. Det skal også bare være en gammel krikke og lidt hyggeridning i roligt tempo, da det også er ved at være nogle år siden, jeg stoppede  Men det vil jeg tage til mig så. Og mange tak for svaret. Jeg længes bare sådan efter at sidde på en hest igen. Du må ha' en rigtig god aften.

Anmeld

10. januar 2010

luckas-mor

ct skriver:

Mange tak for svaret. Jeg har desværre ikke egen hest mere, så det er en jeg skal låne. Det skal også bare være en gammel krikke og lidt hyggeridning i roligt tempo, da det også er ved at være nogle år siden, jeg stoppede  Men det vil jeg tage til mig så. Og mange tak for svaret. Jeg længes bare sådan efter at sidde på en hest igen. Du må ha' en rigtig god aften.

det var så lidt har selv to dejlige kræ.. og har redet i 16 år..

håber du ku bruge det ..

og også go aften til dig..

Anmeld

11. januar 2010

Sulajma

Det frarådes ikke, med mindre man har ondt under ridningen.

Det styrker jo kroppen at ride, og det er da netop med at holde sig igang inden man skal føde.

Men jeg ville nok tage det stille og roligt, og ride på en hest jeg stolede 100 % på !

Anmeld

11. januar 2010

Linea

Ja jeg red også til og med uge 25 cirka, og red så én enkelt gang i uge 29. Der kunne jeg mærke, at det nok var nok for denne omgang, for jeg synes jeg fik lidt spændinger i min mave nederst nede. Jeg har ellers også fået at vide af min læge, at hvis det var ridning jeg dyrkede som sport, så kunne jeg sagtens fortsætte med det, så længe det selvfølgelig var med omtanke. Jeg har min egen islænder, hun er frisk men er ikke utilregnelig, og jeg har følt mig helt tryg ved at ride på hende inde som ude. Kan godt forstå dig - at ride er ubetinget bare noget af det bedste her i levet;o).....

Mvh. Linea

Anmeld

11. januar 2010

fridolina

Jeg har lige snakket med min jordmoder for to uger siden.

Og hun mente bestemt heller ikke jeg skulle lade være med at ride hvis det var den sport jeg nu engang dyrkede.
Men da jeg er igang med at tilride en haflinger syntes jeg ikke ideen var så god at fortsætte med at ride.

Men kan da hilse og sige at min lillesøster blev født fire timer efter at hendes mor var hoppet af hesten.
Hun nåede kun lige at komme af hesten da vandet gik.

Så hvis du kan finde en gammel "krikke" og hygge ride lidt på den synes jeg da bestemt at du skulle gøre det..

Anmeld

12. januar 2010

CamillaT89

Mange tak for svarene, alle sammen. Jeg må på krikke-jagt så.

Fridolina: Det lyder lidt sjovt det med din søsters fødsel. Det er da ikke nogen helt almindelig fødselsberetning i hvert fald

Anmeld

12. januar 2010

Dictes mor

ct skriver:

Mange tak for svarene, alle sammen. Jeg må på krikke-jagt så.

Fridolina: Det lyder lidt sjovt det med din søsters fødsel. Det er da ikke nogen helt almindelig fødselsberetning i hvert fald

Held og lykke med "krikkesøgningen" Det eneste der kan ske noget ved er som de andre siger, hvis du falder af, ellers der det jo godt og styrker bækkenet.
Jeg selv stoppede med at ride, da jeg blev gravid, men mid min egen vilje, min mand ville simpelthen ikke have det. Og det er så surt, for min veninde har nogle af de dejligste grand prix dressur heste, som jeg har fået lov til at ride, når jeg har lyst, men men men må vente til bebs er kommet. Det bliver dejligt at komme op på ryggen af de dejlige dyr igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.