Billeder af min første Mmf :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

925 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. januar 2010

Neki

Fandt lige disse to billeder i gemmerne af min første kage med Mmf
Var til min farmors fødselsdag, da jeg synes hun skulle have en lidt fin kage, men havde ingen redskaber eller pastafarve, så er "bare" lavet med hvad jeg nu havde i køleskabet og ganske alm. frugtfarve.

Endte med hjemmebagte chokoladebunde, nougatcreme og rutebilscreme. Derpå et lag af marcipan og derover Mmf
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

MMmm Ser godt ud!!!

Rigtig flot rose!!!

Anmeld

10. januar 2010

Neki

Tak

Anmeld

11. januar 2010

Sisley

Jeg skal til at kaste mig ud i min første og spekulerer på, hvordan pokker I får fondanten så glat...? Min logik siger mig, at hvis man lægger fondant, marcipan osv. låg på en kage, må der da være nogle samlinger eller noget der buler. Hvordan glatter I det ud så fint?

Sisley
- der satser på at overraske manden med en fin fødselsdagskage den 23/1

Anmeld

11. januar 2010

Winnie

Hvor er den flot  Vildt at du bare lige lavede din første kage fordi din farmor skulle have en fin kage, sejt.

Anmeld

11. januar 2010

Mikkelmusen

Sisley skriver:

Jeg skal til at kaste mig ud i min første og spekulerer på, hvordan pokker I får fondanten så glat...? Min logik siger mig, at hvis man lægger fondant, marcipan osv. låg på en kage, må der da være nogle samlinger eller noget der buler. Hvordan glatter I det ud så fint?

Sisley
- der satser på at overraske manden med en fin fødselsdagskage den 23/1

Jeg bruger smørcreme til at glatte ud og dække huller og sådan. Og så smider jeg mmf på bagefter.

Anmeld

11. januar 2010

luckas-mor

øjs en rigtig flot kage.. håber min første kommer til a se ud som denne

Anmeld

12. januar 2010

Sisley

Mikkelmusen skriver:

Jeg bruger smørcreme til at glatte ud og dække huller og sådan. Og så smider jeg mmf på bagefter.

Men hvordan får du MMF helt glat uden den buler og skal samles? Er det ikke en lidt fast masse ala marcipan?

Måske skal jeg bare kaste mig ud i det og se hvordan det bliver...

Anmeld

12. januar 2010

Neki

Sisley skriver:

Men hvordan får du MMF helt glat uden den buler og skal samles? Er det ikke en lidt fast masse ala marcipan?

Måske skal jeg bare kaste mig ud i det og se hvordan det bliver...

Altså du kan jo vælge at bruge smørcremen indenunder for at holde på både kagens form og så Mmf'en binder bedre og ikke smelter fordi den kommer i kontakt med fyldet. Men med den jeg har lavet her på billedet har jeg rullet marcipan ud og lagt over hele kagen i stedet for smørcreme, og så ligger Mmf'en flot hen over. Mmf'en skal rulles flot og jævnt ud på bordet inden du lægger det over kagen, og så centrerer du Mmf'en så den ligger fint på toppen af kagen og glatter den forsigtigt ned over kanten på kagen, hvorefter du skærer det overflødige væk med en skrap kniv.

Håber du kan bruge det til noget...er lidt svært at forklare

Tror bestemt du kan finde videoer på youtube af det...

knus Neki

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.