Folsyre..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.097 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. januar 2010

Mutti2B

Hvornår skal jeg begynde at ta folsyre? Jeg regner med at jeg skal insemineres i juni/juli, og  for at jeg er så heldig at blive gravid i første hug, men man ved jo aldrig. Kan man ta dem i for lang tid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2010

LinLin

Jeg begyndte først da jeg var blevet gravid... Men tror da ikke vitaminer kan skade

Anmeld

10. januar 2010

Unalisa

min læge sagde at man skal begyndte på folsyre allerede når man planlægge at blive gravide,

Anmeld

10. januar 2010

oo

man akn ikke tage folsyre for længe i USA anbefaler man faktisk alle kvinder i den fødedygtige alder at tage folsyre hele tiden fordi det er vigtigt for evt graviditet jeg har taget folsyre mere eller mindre hver dag i snart 3 år og ALTID når jeg er i IUI behandling.

held og lykke

Anmeld

10. januar 2010

ønskebørn74

Mutti2B skriver:

Hvornår skal jeg begynde at ta folsyre? Jeg regner med at jeg skal insemineres i juni/juli, og  for at jeg er så heldig at blive gravid i første hug, men man ved jo aldrig. Kan man ta dem i for lang tid?

vi fik at vide man skal begynde 3md. før forsøgene starter..

Anmeld

10. januar 2010

Mutti2B

Tjuhl skriver:

man akn ikke tage folsyre for længe i USA anbefaler man faktisk alle kvinder i den fødedygtige alder at tage folsyre hele tiden fordi det er vigtigt for evt graviditet jeg har taget folsyre mere eller mindre hver dag i snart 3 år og ALTID når jeg er i IUI behandling.

held og lykke

Så må jeg hellere komme igang nu. Jeg har faktisk også allerede købt dem.

Tusind tak . Ja det er jo noget af et projekt jeg er på vej til at begive mig ud i, men jeg glæder mig såååå meget.

3 år? Puha, det må være hårdt. Jeg  for at det snart lykkedes for jer

Anmeld

11. januar 2010

Bavianis

Hej kommende Mutti

Sundhedsstyrelsen anbefaler at man tager folinsyre i god tid inden man bliver gravid, så jeg vil anbefale dig at gå i gang med det samme. Det skader overhovedet ikke.

Du bør tage 1 alm vitaminpille sammen med 600 mcg folinsyre (før anbefalede de 400 mcg, men det er hævet til 600) og tilskud af D-vitamin (også ifølge sundhedsstyrelsen). Envidere tager jeg fiskeolie inden jeg går i seng, det skulle også være rigtigt godt for både dig og kommende baby. Og når man tager det inden man skal sove slipper man for den ramme smag af fisk dagen igennem:-)

Kh Susanne 8+4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.