Hurtig hjælp.... ang. toblerone creme!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

672 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. januar 2010

Mutti2

Hejsa.

jeg er ved at lave min første kage, og er i gang med at lave toblerone cremen.... Men den vil ikke som jeg vil!!  Den er helt blød..... Har puttet den i pisket fløde.... men den sejler!!

Er det meningen??

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2010

ekzunz

Jeg plejer at smelte tobleronen i fløden ved svag varme - det må ikke koge. Så lader jeg det afkøle til dagen efter og pisker det som alm. flødeskum.

Har du hældt varm smeltet chokolade i flødeskummen??

Anmeld

9. januar 2010

eirene

Nej den skal være rimelig stiv i det. Jeg har lige lavet en portion også. Smeltede chokoladen (200 g) i en kvart liter fløde i microovnen. Men kun kort tid i ovnen så fløden ikke bliver for varm. Så satte jeg den i køleskabet nogle timer. Piskede den kort og så gik stækt med at den blev stiv.

Held og lykke.

Irene

Anmeld

9. januar 2010

Anne85

Jeg smelter chokoladen over vandbad... så køler jeg den HELT af, pisker fløden STIV (så det nærmest bliver smør) og vender så chokoladen i

Anmeld

9. januar 2010

Mutti2

Tak piger.

Chokoladen har måske ikke kølet helt af, den var måske lidt lun da jeg puttede den i. Så nu er den sat på køl  Så må vi se om jeg kan redde den.

Den anden kage, med "rutebils creme" og hindbær mouse, er nu samlet og sat på køl..... Nøj hvor er det mums, det fyld der er i

Hehe.... det er svært at holde fingrene for sig selv, og ikke smage det

Tak for jeres hurtige svar, krydser fingre for at det lykkedes

Knus Pernille

Anmeld

9. januar 2010

Anne85

Ellers så pisk en lille smule ekstra fløde VILDT STIFT og så vend det i... held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.