Kan det nu også passe ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.128 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. januar 2010

Sees

Nogle folk siger at den anden fødsel er hurtigere overstået, end den første ..
Passer det ved jer ?

Min fødsel med Emil gik således :
kl. ca. 04.25 - Vandet gik.
Kl. ca. 05.30 - veerne starter med to-tre minutters mellemrum.
kl. 06.30 - ankomst til sygehus.
kl. 09.24 - Emil er født !

Altså tog min fødsel ca. 5 timer, og JM mente at jeg skulle campere foran fødegangen, næste gang, for der ville det gå endnu hurtigere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2010

mariamiss6

Fødsel nummer 1 startede med ret svage og meget uregelmæssige veer, ved omkring klokken 18 mandag. Barnet fødtes Onsdag morgen efter 2½ times presseveer, der startede da jeg var 8 cm åben kun.
Altså ca. 1½ døgn fra start til slut.

fødsel nummer 2 startede klokken 5 om morgenen, lige på og hårdt, med onde veer, der gjorde temmeligt nas... Jeg fødte mindre end 5 timer senere, efter at have holdt barnet tilbage en ½ times tid, på vej i bilen.
Altså 4 timer og 45 minutter.

Så hod mig passer det bestemt at 2. gang var hurtigere, og på den måde lettere, men bestemt også en lidt chokerende oplevelse, man nåede næsten ikke at sanse at nu startede det, og så pludselig var det slut....

Anmeld

9. januar 2010

4kløver

min tog ca 2½  time anden gang og denne gang ca 4 timer og det var nr 4.. begge gange fra første ve til de var ude

hov glente nr 1 ca 4½

Anmeld

9. januar 2010

Louise mortil4

min den første fødsel tog 14 timer.

2. gang skulle vi ha tvillinger og det tog 1 time og 27 min fra første jag til begge piger var født.

3. fødsel tog 1 time og 53 min fra jeg fik veer og til Nanna var ude.

Jeg tror godt du kan regne med noget der ligner 2 eller 3 timer, måske mindre, men det er ikke til at vide, men tror de fleste har en hurtigere fødsel 2.gang.

Anmeld

9. januar 2010

Tina2

Her tog 1. fødsel 11 timer og 11 min fra 1. ve til hun var ude (var nok gået hurtigere hvis hun ikke havde været stjernekigger)

2. fødsel tog fra 1. ve til han var ude 5 timer og 33 min....

1. gang havde jeg også tidligere ondt ved udvidelsesveerne, omkring 5-6 cm åben. Presseveer varede næsten 2 timer (grundet mådenhun lå på)

2. gang havde jeg ondt fra jeg var 9 cm åben. Presseveer var der 4 af og det tog 8 min, så var min søn ude....

Så 2. fødsel var helt klart hurtigere:-)

Anmeld

9. januar 2010

Mutti2

Åhhh gud hvor det skræmmer mig en smule at læse at der er hold i det!!

Ved min "1. fødsel" gik vandet 05.36 og hun var ude kl. 8.50.

Altså en fødsel der ialt varede 3 timer og 14 min.

Hvis det går hurtigere næste gang, så ved jeg da ikke om jeg tør blive gravid igen

Hold da op!!

Jeg har aldrig frygtet fødslen, men må indrømme at det bekymre mig virkeligt meget at hun kom så hurtigt ud!!

Anmeld

9. januar 2010

Lise

Jeg går pt til fødselsforberedelse for flergangsfødende. Damen siger at en typisk førstegangsfødsel tager 12-24 timer, og en typisk andengangsfødsel tager 6-7 timer. Men hun siger jo så også at hvis man fødte på to timer første gang, betyder det ikke nødvendigvis at man føder på 45 minutter denne gang, men at det så nok bare går hurtigt igen. Men ellers skal vi forvente at det går hurtigere denne gang..

Hun fortæller endvidere at ca 80% af førstegangsfødende bliver smertestillet, imod kun ca 20% af andengangsfødende, og grunden er at der oftest ikke er tid til det anden gang.

Min første fødsel tog præcis otte timer fra vandafgang til fødsel (22.59-6.59), og det ville passe mig fint at skære et par timer af, og ikke have tid til epidural, som jeg ikke ønsker at få denne gang, da den besværliggjorde pressefasen sidst (men ellers var GULD værd!).

Lise

Anmeld

9. januar 2010

lillemunk

Min første kom til verden på 9 timer de 45 minutter af dem var presse veér

Nummer 2 var en skræk oplevelse hun kom til verden på 2 timer og 40 minutter og en pres ve... det var bare en stor ve storm alt gik så hurtigt. At ingen kunne følge med hverken mig eller barn

Så min erfaring siger nummer 2 fødsel går hurtiger.

Anmeld

9. januar 2010

1977

Profilbillede for 1977

Det skulle være sand, men jeg håber i mit tilfælde at nr. 2 tager laaaang tid. Ved den første gik vandet kl 13.50 og Jesse var ude 14.20. Så det var en fødsel på 30 min

Min mor har født 3 gange og ved den sidste gik der 45 min fra første ve til jeg havde en lillebror. Det håber jeg bare ikke sker for mig, for det tager 40 min at komme ind til sygehuset

Anmeld

9. januar 2010

Mira0911

Jeg har også hørt at 2. fødsel skulle gå hurtigere...

Fra første ve jeg fik til Julie var ude, tog det knap 4½ døgn...

Håber da 2. fødsel at tiden er noget kortere end den første...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.