hårfarve,,?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2010

BOBS

frk.Quaade skriver:

haha amnge af de ting de siger er for grinerne ,, hehe såå det gør ikk noget,, neej men ville lige hører nogen med mere erfaring om det,, for vi kan ikk have at jeg skade babyen

det var godt var nemlig ikke for at ødelægge eller hånliggøre tråd....hmm i forhold til dit spørgsmål så : www.netsundhedsplejersken.dk ? der kan stilles spørgsmål m.v. bl.a. eller måske sundhedsstyrelsen i forhold til anbefalinger osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2010

MichellaMalou

BOBS skriver:

det var godt var nemlig ikke for at ødelægge eller hånliggøre tråd....hmm i forhold til dit spørgsmål så : www.netsundhedsplejersken.dk ? der kan stilles spørgsmål m.v. bl.a. eller måske sundhedsstyrelsen i forhold til anbefalinger osv.

okay tak heeh neej det ved jeg godt eheh

Anmeld

8. januar 2010

BOBS

Zafir skriver:

Det var faktisk lige op i tiden, da vi mistede spunken... Men det gjorde faktisk at man kunne grine en lille smule. det var befriende

ja for de sætter virkelig tingene i perspektiv på en måde der gør ikke bare grin med kvinder men også mænd - men med en respekt synes jeg samtidig. Det ER befriende. ja kan forstå på nogle af de andre tråde i har mistet føler dybt med jer. Og synes det er en stor styrke når man så kan føle en befrielse ved at grine af noget andre måske ville føle som en hån i den situation....netop også relateret til tråden her hvor mange anbefalinger vi skal leve efter som gravide idag m.v....og alligevel er intet bare sikkert eller kan tages for givet. MEn vi prøver...nogle gange så meget så man kan være bange for om graviditeten kan nydes...kan forstå du er gravid igen og nervøs....men alt til dig, og se så at få lukket op for den pakke kærgården!

Anmeld

8. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
BOBS skriver:

ja for de sætter virkelig tingene i perspektiv på en måde der gør ikke bare grin med kvinder men også mænd - men med en respekt synes jeg samtidig. Det ER befriende. ja kan forstå på nogle af de andre tråde i har mistet føler dybt med jer. Og synes det er en stor styrke når man så kan føle en befrielse ved at grine af noget andre måske ville føle som en hån i den situation....netop også relateret til tråden her hvor mange anbefalinger vi skal leve efter som gravide idag m.v....og alligevel er intet bare sikkert eller kan tages for givet. MEn vi prøver...nogle gange så meget så man kan være bange for om graviditeten kan nydes...kan forstå du er gravid igen og nervøs....men alt til dig, og se så at få lukket op for den pakke kærgården!

hehe - Jeg tror jeg lader kærgården ligge... Idag har jeg kunne spise et stykke brød, 2 appelsiner, drukket et glas boullion og spist en lilel bitte smule pizza... :-S

Men altså - ja, jeg har mistet en del. Spunken var syg ved NF og jeg fødte den i uge 15 og sidst havde jeg en SA.

Men altså - dennegang har jeg mega meget kvalme, - hvilket jo tyder på at den BLIVER der og jeg er IKKE nr 1000 igen til NF. Men ja, jeg er naturligvis meget urolig, indtil alt er bevist...

Anmeld

8. januar 2010

BOBS

Zafir skriver:

hehe - Jeg tror jeg lader kærgården ligge... Idag har jeg kunne spise et stykke brød, 2 appelsiner, drukket et glas boullion og spist en lilel bitte smule pizza... :-S

Men altså - ja, jeg har mistet en del. Spunken var syg ved NF og jeg fødte den i uge 15 og sidst havde jeg en SA.

Men altså - dennegang har jeg mega meget kvalme, - hvilket jo tyder på at den BLIVER der og jeg er IKKE nr 1000 igen til NF. Men ja, jeg er naturligvis meget urolig, indtil alt er bevist...

til jer herfra.

http://www.ren-velvaereshop.dk/specialprodukter-323/seaband-akupressurbaand-universel-1-stk-2126.html

et forslag der evt. kunne afhjælpe kvalmen lidt men jeg kan huske at jeg tænkte nej sådan her skal jeg have det for det er en ringe pris for det lille mirakel..men altså puhaaa

Anmeld

8. januar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

frk.Quaade skriver:

må man egenlig godt farve hår selvom man er gravid eller kaan det godt skade barnet

Det er ikke sundt. Men hvis du er vant til at farve hår og gør det ofte skader det ikke, som det ville gøre hvis du pludselig gik i gang med at gøre det hver mdr nu når du gravid, da din krop har 'vænnet' sig til kemikalierne..

Anmeld

8. januar 2010

BOBS

Det er meget diskuteret hvorvidt man bør farve hår eller ej under graviditet. Som du sikkert har bemærket i fjernsynet så har der været flere tilfælde med allergiske reaktioner på hårfarve.

Hvis du vælger at farve dit hår så bør det nok være hos en frisør, der hved hvad indholdsstoffer der er i hårfarven og kan vælge det 'mest naturlige' produkt overhovedet.

Rettelse 2006: Miljøstyrelsen lancerer kampagnen babykemi og anbefaler at man ikke farver hår imens man er gravid og ammer.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske

taget fra www.netsundhedsplejersken.dk

ville dog stadig mene at 'øko farve/henna jo ikke hører under kemiske produkter ! men ja ???

Anmeld

8. januar 2010

MichellaMalou

har været van til og farve det men det er nogen måneder siden nu

Anmeld

8. januar 2010

mrsMary

Keminiveauet i blodet er jo allerede 'etableret', hvis du har farvet og brugt gængse hår- hudprodukter med kemi. Selvfølgelig vil man ikke lægge oveni under graviditeten, men jeg tror mere du skal tænke på risikoen for en allergisk reaktion, da ALT er mere sensitivt under graviditeten. At behandle en evt. allergi med hormoncreme vil ikke være godt.

Anmeld

8. januar 2010

MichellaMalou

neej præcis venter os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.