baby snak..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.174 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. januar 2010

grinbidderen

Har lige et spørgsmål måske er det lidt dumt men min mand bliver ved med at spørger om hvornår børn begynder at snakke, altså vores søn er nu 15 måndner og han siger mange forskellige ord osv, men tænkte på sammen satte ord osv, hvornår begynder de på det ca??

Håber der er nogen der kan fortælle mig det, kan ik lige huske helt men mener selv ved 2-3 års aldere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi brugte babytegn med Idun. Hun kommunikerede fra hun var 10 mrd

Hun snakkede sætninger da hun var 15 mrd.

Jeg mener at sproget ligger i dem, hvis man udfordrer dem og prøver at få det frem, så kan man få det frem. De taler ikke, hvis de ikke bliver talt med og rettet til og 'narret' til at sige ord

Anmeld

8. januar 2010

Valle81

Hejsa:0)

Da Asta ar omkring 10 mdr sagde hun adet= hvad det, hej og sådan. Som månederne gik blev det til dyrelydende, mor, osv osv.

Kan huske at da hun var 22 mdr var det jul og da sagde hun, Julemand taget ho ho:0) ( Der stod en kæmpe oppustelig julemand på taget af en butik og julemanden siger jo ho ho)

Hurtigt derefter blev hendes sætninger længere og længere og da hun var lidt over 2 vil jeg sige at hun snakkede forståeligt, da hun blev tre rent:0)

Christina

Anmeld

8. januar 2010

Kvindemin

Celina begyndte at snakke som 16 mdr. ca.

Hun er lige blevet to nu, og kan sige alt, snakker flydende og i sætninger.

Knus

Anmeld

8. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Min niece sagde sine første sammensatte sætninger , på hendes 2 års fødselsdag Og i dag, 2,5 år, kan hun sige alt

Anmeld

8. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

Frederic er 16 mdr har ca 30 rene ord og en del sætninger. Han har også en del 'urene' ord, som lige mangler et bogstav.

Det første håndtegn han kunne var at be om noget at drikke, efterfulgt af flere. Det sidste nye er at han kommer og siger: mig adder og klapper sig på ble'en... og skisme om han ikke forlader sit legetøj og selv går ind på hans værelse og venter ved puslebord.

De rene ord/ sætning er lige pt som 16 mdr.
far, farfar, moar, hej, tit tit bøh, hej med dig, fars traktor øhn øhn, min traktor, mad, mere mere - meget mere, mig adr (lavet stort i ble), hov hov, der, se, min, bad, bil, baabu, bum, muh, miauv, ia ia (æsel), vov vov, ding dong, abe, en - to (viser også 2 fingre), bold, hammer, juice, dyrelyde og har sikkert glemt nogle.

De mindre rene ord/ sætning er: hov hov - mig bølle andit (når han gør ting han ikke må), labil (lastbil), ommelot (tommeltot), allon (ballon), eddernødder ( pebernødder), iaf (giraf)... flere? kan ikke lige huske dem alle. Han er et stort sludre shatol.

Anmeld

8. januar 2010

Anne85

Uha... kan ikke huske hvornår det begyndte, men han snakkede ihvertfald inden han blev to (altså sårn hvor man ku føre længere samtaler med ham)... Nu er han 2 år og 4 måneder og snakker som et vandfald

Anmeld

9. januar 2010

grinbidderen

hejsa.. ville lige sige mange tak fordi i ville svare mig og det lyder vild dejligt at der så ikke er vild langt tid til vores på 15 mdr snart snakker han snakker en del nu men kun 1-ors snak såsom hej, mor, far mad, mere, nej , ja osv. men ellers ikke så vi glæder os meget til at han snakker mere..

Anmeld

9. januar 2010

Ansemusen

Tror det er meget forskelligt! Min kærestes niece er 2,5 og kan ikke sige ret meget og er ekstremt svær at forstå. Men alle lærer jo heldigvis at tale på et tidspunkt

Det har i øvrigt lige været i radioen at det er utroligt vigtigt at man snakker med sine børn fra de er helt små! Og at børn i dannede hjem, hvor der bliver snakket meget, lærer at tale tidligere end børn fra uuddannede hjem (selvfølgelig generelt set) og at det kan påvirke barnet langt op i alderen hvis de ikke bliver sprogligt stimuleret af forældrene!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.