Hvis jeg vil lave kagen selv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.102 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. januar 2010

lion

Er der nogen der kan hjælpe mig....

Jeg skal holde barnedåb d. 15 maj og jeg vil gerne prøve at lave kagen selv, llidt lige som dem jeg har set herinde.

Men hvordan gør jeg det og hvor svært er det.

Jeg ville gerne kunne lave den med jordbærmosse og måske chokolade.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2010

smokin

Jeg er med på en kigger, og vil også gerne hvis der var en der kunne forklare hvad man skal bruge til at betrække kagen med - og værktøjer osv

Anmeld

8. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Der er tons vis af trin for trin og råd i denneher tråd, det er svært at forklare det hele forfra. Det er nemmere, hvis I kommer med nogen konkrete spørgsmål til noget af det vi har skrevet I måske ikke forstår.

Det er ikke så svært. - Det kræver bare lidt øvelse.

Go fornøjelse.

Anmeld

8. januar 2010

Smukkert

Jeg hopper også med på vognen her..
Kunne godt bruge en guide til nybegyndere
Fx. hvornår man laver hvad
Hvad man skal bruge
Fif til hvordan man gør..

Ved der står en masse i de forskellige tråde, men en nybegynder-guide kunne være behjælpligt, så det er nemmere at overskue

Anmeld

8. januar 2010

Smukkert

Zafir skriver:

Der er tons vis af trin for trin og råd i denneher tråd, det er svært at forklare det hele forfra. Det er nemmere, hvis I kommer med nogen konkrete spørgsmål til noget af det vi har skrevet I måske ikke forstår.

Det er ikke så svært. - Det kræver bare lidt øvelse.

Go fornøjelse.

Jeg har et spørgsmål ..

Hvordan får man kagen rund, hvis man bager selv i en firkantet bradepande ? Nogle tips ? Skære man bare en cirkel sådan cirkus ? og skal man se dele den i lag efterfølgende ? det blir da aldrig lige ?

Vil gerne lave en dåbskage.. med to kager (cirkler) ovenpå hinanden i forskellige størrelser, naturligvis.

Håber du forstår mit spørgsmål

Anmeld

8. januar 2010

Moderator

Smukkert skriver:

Jeg har et spørgsmål ..

Hvordan får man kagen rund, hvis man bager selv i en firkantet bradepande ? Nogle tips ? Skære man bare en cirkel sådan cirkus ? og skal man se dele den i lag efterfølgende ? det blir da aldrig lige ?

Vil gerne lave en dåbskage.. med to kager (cirkler) ovenpå hinanden i forskellige størrelser, naturligvis.

Håber du forstår mit spørgsmål

Jeg kan godt lide at bage bunde i en bradepande. Så skærer jeg dem selv ud. Men hvis de skal være helt runde, er det måske nemmere bare at bage 2 størrelser i springform?

Hvis det er en dåbskage, skal den så ikke være formet som en baby? Eller et hjerte?

Anmeld

8. januar 2010

Smukkert

Zafir skriver:

Jeg kan godt lide at bage bunde i en bradepande. Så skærer jeg dem selv ud. Men hvis de skal være helt runde, er det måske nemmere bare at bage 2 størrelser i springform?

Hvis det er en dåbskage, skal den så ikke være formet som en baby? Eller et hjerte?

Baby, hjerte?? Ååårh det lyder svært.. Har set der ligger en trin for trin tråd, men kun med 3 besvarelser, så dem der bager kager næste gang må gerne tage billeder under processen og smide en beskrivelse derind.. Opfordring

Hvordan kan man lave en kage som en baby ?? Lyder enormt svært.

Anmeld

8. januar 2010

Moderator

Smukkert skriver:

Baby, hjerte?? Ååårh det lyder svært.. Har set der ligger en trin for trin tråd, men kun med 3 besvarelser, så dem der bager kager næste gang må gerne tage billeder under processen og smide en beskrivelse derind.. Opfordring

Hvordan kan man lave en kage som en baby ?? Lyder enormt svært.

Altså - jeg har en masse trin for trin Men de ligger vidst bare i galleri. Hmm... Hvis du ikke gider at lede, så er det HER også.

Men altså en baby, så kunne man finde en sjov tegning af en baby. printe den ud og skære kagen efter det. Så er det jo bare at lave hudfarvet mmf og en ble i mmf i en anden farve og en sut i munden Det burde sagtens kunne lade sig gøre.

Men et hjerte det er nemt. Man kan få hjerte forme, så man ikke engang skal skære noget selv. hVis kagen skal være større, så kan man lave 2 og sætte dem sammen, som jeg gjorde med min mors kage fx.

Er du med? Det er jo bare formen... Så dækker man den også blir den flot.

http://galleri.zafir.dk/

Anmeld

8. januar 2010

Smukkert

Zafir skriver:

Altså - jeg har en masse trin for trin Men de ligger vidst bare i galleri. Hmm... Hvis du ikke gider at lede, så er det HER også.

Men altså en baby, så kunne man finde en sjov tegning af en baby. printe den ud og skære kagen efter det. Så er det jo bare at lave hudfarvet mmf og en ble i mmf i en anden farve og en sut i munden Det burde sagtens kunne lade sig gøre.

Men et hjerte det er nemt. Man kan få hjerte forme, så man ikke engang skal skære noget selv. hVis kagen skal være større, så kan man lave 2 og sætte dem sammen, som jeg gjorde med min mors kage fx.

Er du med? Det er jo bare formen... Så dækker man den også blir den flot.

http://galleri.zafir.dk/

En baby har jo runde former... kan man godt skære en kage ud på den måde ?

Hehe så kopier dine trin for trin kager til den tråd for nybegyndernes skyld
Kigger lige på dit link.

Anmeld

8. januar 2010

Moderator

Smukkert skriver:

En baby har jo runde former... kan man godt skære en kage ud på den måde ?

Hehe så kopier dine trin for trin kager til den tråd for nybegyndernes skyld
Kigger lige på dit link.

Hehe... mine bliver altid lidt runde Det er sværere at lave dem, som målt med lineal, hvis du spørger mig.

Hop ud i en prøve kage Så kommer det af sig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.