Min chokoladecreme driller...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2010

Ranarupta

Majbriteriksen> Det er da egentlig nok ganske muligt! Jeg syntes nemlig også, at den virkede helt afkølet. Den havde stået udenfor i nogle timer, men kan da godt se, at der er en væsentlig forskel på et par timer og evt. natten over...

Rumlesmor> Hmmm... Det ved jeg godt nok ikke. Altså dét med at din chokolade stivner hurtigt... 

/Karina 17+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2010

Mikkelmusen

RumlesMor skriver:

Uh...har et spørgsmål til selve chokolade-smelte-processen!

Jeg er jo håbløs udi det meste madlavning, og synes ikke kage-bageriet er nemmere...til nytår forsøgte jeg at smelte noget marabou, som jeg ville dyppe nogen jordbær og ferskner i...

Vi smeltede chokoladen i et vandbad, men det gik helt galt. For det første kom der vand op i skålen med chokolade...enten fordi det kogte for voldsomt, eller fordi der kom kondens-vand på grydelåget.

Og da det endelig virkede flydende, nåede jeg kun lige at tage det op før det begyndte at stive...så fik kun dyppet 3 ferskner. Suk.

What to do??

Du skal ikke buldrekoge når du smelter i vandbad, desuden så drop låget.

Jeg kan dog ikke forstå det stivnede hurtigt... Måske du skal dyppe dine frugter imens det står på vandbad, eller prøv med sådan en chokoladesmelter, den holder det jo lunt hele tiden.

Anmeld

9. januar 2010

RumlesMor

Hmm...det må være mine manglende køkken-evner der gør sig gældende. Havde håbet på et gyldent trick, men jeg må vist bare øve mig og prøve igen.

Tak for tilbagemeldingerne...

Anmeld

11. januar 2010

Anasmor

Majbriteriksen har ret... du har ikke kølet den længe nok... skal køles mindst 12 timer før den bliver helt stabil...

Varm fløden op til den begynder at "skælve", smid det finthakkede chokolade i og lad det stå i 5 min... rør rundt, og hæld over i en skål, og læg et stykke husholdningsfilm på, DIREKTE på chokolade-fløden så den ikke kondenser, og stil på køl til dagen efter (lav det om aftenen før du smutter i seng, og dagen efter er den perfekt.. ) og så skal du piske den forsigtig op, ikke på fuld knald for så kan du risikere at den gryner for dig...

Den bliver som blød smør når den er færdig, og hvis du er i tvivl om den er "nok", så stop endelig piskeren og rør/pisk resten af tiden med ske.. så får du den mest perfekte fyld til din kage...

Kh Stinna

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.