Kæmpe projekt hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

630 visninger
2 svar
0 synes godt om
8. januar 2010

Na-Wi

Jeg har siddet og kigget i kage galleriet, og sikke en masse flotte kager.. Om et par måneder skal vi holde barnedåb, og vi bliver en 30-40 mennesker.. Jeg synes ikke jeg har råd til at købe så stor en dåbskage hos en prof. så tænker lidt at lave den selv!?

Jeg har aldrig lavet noget så fint som jeres kager og ville hører om i ikke kunne komme med nogle forslag til dåbskagen? Altså den skal se super fancy ud og tror der skal bruges mmf (aner ik hvad det er men ser i bruger det tit?) eller noget andet så det bare bliver en super flot kage ..

Så tøser, hvad skal jeg bruge til den perfekte dåbskage?

Knus fra Nanna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2010

Tynen

Jeg tænkte lidt om du ikke kunne bage en firkantet/aflang kage.
Dele den på langs i 3 (Så du får 3 bunde) og så putte hindbærmousse og toblerone creme imellem skiftevis (De er super nemme og smager ski´ godt)

Derefter smører du kagen med smørcreme og overtrækker den med hvid MMF eller sugarpaste (Som du kan købe færdiglavet, hvis du ikke orker at lave det selv)
Efter det kan du evt. farve det resterende hvide MMF/Sugerpaste blå, rulle det ud og skære bogstaver ud (Fx. navnet) eller andre dåbsrelaterede ting.
Du kan også købe udstikkere (En slags forme eller dem fra modellervoks) og stikke bamser ud eller noget?!

Det er meget enkelt og nemt men ser hamrende flot og krævende ud

Held og lykke med projektet!
/Trine

Anmeld

9. januar 2010

Na-Wi

Tynen skriver:

Jeg tænkte lidt om du ikke kunne bage en firkantet/aflang kage.
Dele den på langs i 3 (Så du får 3 bunde) og så putte hindbærmousse og toblerone creme imellem skiftevis (De er super nemme og smager ski´ godt)

Derefter smører du kagen med smørcreme og overtrækker den med hvid MMF eller sugarpaste (Som du kan købe færdiglavet, hvis du ikke orker at lave det selv)
Efter det kan du evt. farve det resterende hvide MMF/Sugerpaste blå, rulle det ud og skære bogstaver ud (Fx. navnet) eller andre dåbsrelaterede ting.
Du kan også købe udstikkere (En slags forme eller dem fra modellervoks) og stikke bamser ud eller noget?!

Det er meget enkelt og nemt men ser hamrende flot og krævende ud

Held og lykke med projektet!
/Trine

Det lyder da super lækkert og overskueligt og det skal jo helst se ud som om jeg er super mor der bare lige smækker en fantastisk flot dåbskage sammen hah ..

Tror lige jeg vil lave en prøvekage her en af dagene for at se om jeg kan finde ud af det

Tak for tippet, det kan helt sikkert bruges

Knus Nanna

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.