Kostomlægning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

737 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. januar 2010

-Milla-

Hej med Jer.

Jeg har siden mandag droppet alle de søde sager, hvidt brød og trappet en del ned på en masse andet, der ellers er kulhydrater i.

Jeg har valgt at omlægge kosten, da jeg håber på at det kan hjælpe på at normalisere min cyklus igen, da jeg ikke har haft mens siden midt i August.

Jeg dyrker meget sport og er slank, så det er ikke for at tabe mig, men ja for at få styr på cyklus og optimere mulighederne for at blive gravid i 2010.

Mit spørgsmål går på: Hvor lang tid gik der før I kunne mærke forbedringer?

Jeg er startet op på løbetræning og fitness igen i denne uge. Løb to gange ml. jul og nytår og var helt forpustet. Nu derimod føler jeg at jeg har en meget bedre vejrtrækning når jeg træner og kan holde længere ud.

Er der nogen, som har oplevet forbedringer så hurtigt?

Har de første par dage været plaget meget af træthed, hovedpine, øget sult (nok efter sødt).

Har også fået en del mere uren hud. Måske det er kroppens måde at udrense på?

Hvad er Jeres erfaringer?

/Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

Kruse90

står i samme situation som dig
Har dog ikke mærket de vilde forbedringer endnu

Men har også droppet alt det du skriver

Vi må støtte hinanden lidt

Anmeld

7. januar 2010

-Milla-

Ja det må vi helt sikkert.

Synes faktisk ikke det er så problematisk endnu, men nu må vi se i weekenden hvor man plejer at hygge med alt det søde stads.

Har du læst "Spis dig gravid" ?

Der står faktisk rigtig mange gode ting i.

Anmeld

8. januar 2010

Prinsessens'Mor<3

CKN skriver:

Ja det må vi helt sikkert.

Synes faktisk ikke det er så problematisk endnu, men nu må vi se i weekenden hvor man plejer at hygge med alt det søde stads.

Har du læst "Spis dig gravid" ?

Der står faktisk rigtig mange gode ting i.

Hvad er det for nået med 'spis dig gravid'?

Anmeld

10. januar 2010

-Milla-

Det er en bog, som gynækolog Bjarne Stigsby, der har forsket i hvad kosten betyder for kvinder med PCO, og Charlotte Hartvig, som er diætist, har lavet.

"Årsagerne til barnløshed kan være mange, men én af de hyppigste er noget så simpelt som den kost vi spiser."

Jeg synes den virker rigtig god og har fået svar på ting jeg ikke vidste. Der ting jeg troede var godt at spise, som viser sig slet ikke er godt, hvis man ønsker at blive gravid. Fx havregrød, som jeg har spist med frisk frugt hver morgen i mange måneder. Der er rigtig meget stivlese i, og derfor er det ikke godt.

Prøv evt. at google bogen på nettet eller låne den på biblioteket.

Anmeld

10. januar 2010

Trolde_mor

CKN skriver:

Det er en bog, som gynækolog Bjarne Stigsby, der har forsket i hvad kosten betyder for kvinder med PCO, og Charlotte Hartvig, som er diætist, har lavet.

"Årsagerne til barnløshed kan være mange, men én af de hyppigste er noget så simpelt som den kost vi spiser."

Jeg synes den virker rigtig god og har fået svar på ting jeg ikke vidste. Der ting jeg troede var godt at spise, som viser sig slet ikke er godt, hvis man ønsker at blive gravid. Fx havregrød, som jeg har spist med frisk frugt hver morgen i mange måneder. Der er rigtig meget stivlese i, og derfor er det ikke godt.

Prøv evt. at google bogen på nettet eller låne den på biblioteket.

Det er min gyn Og købte den i nov. efter at hqave været hos ham of få konstateret PCO.

Har haft svært ved at finde ud af hvad jeg må spise.

Men er begyndt at mærke til det nu. Min cyklus er blevet længere, har hedeture (tegn på detoxing/udrensselse), ikke så trær mere, huden er begyndt at blive lidt pænere..

Men ja, for mig har det taget lidt tid.. Men forhåbentlig vil det bringe os, vores drømmebaby her i 2010

Anmeld

10. januar 2010

-Milla-

Senia skriver:

Det er min gyn Og købte den i nov. efter at hqave været hos ham of få konstateret PCO.

Har haft svært ved at finde ud af hvad jeg må spise.

Men er begyndt at mærke til det nu. Min cyklus er blevet længere, har hedeture (tegn på detoxing/udrensselse), ikke så trær mere, huden er begyndt at blive lidt pænere..

Men ja, for mig har det taget lidt tid.. Men forhåbentlig vil det bringe os, vores drømmebaby her i 2010

Okay, du er måske fra Taastrup?

Jeg har desværre ikke været hos ham, men har først hørt godt om ham efterfølgende, desværre.

Hvor lang tid gik der før du mærkede forandringer ca. ?

for en 2010 baby

Anmeld

10. januar 2010

Trolde_mor

CKN skriver:

Okay, du er måske fra Taastrup?

Jeg har desværre ikke været hos ham, men har først hørt godt om ham efterfølgende, desværre.

Hvor lang tid gik der før du mærkede forandringer ca. ?

for en 2010 baby

Smiler.. bor faktisk i Slagelse, men skulle bruge en gyn. hurtigt, han var den første jeg fik fat i og han havde en aflysning.

Jeg syntes rigtig godt om ham, han tager sig god tid til en, svarer på alle ens soørgsmål og fortæller hvad han gør ved undersøgelser, og hvad skærmen viser / hvad han ser på/efter.

Allerede få dage senere kunne jeg mærke at de stærke rygsmerter fortog sig.

Men syntes jeg bliver ved med at mærke forandringer.

Jep for en 2010 drømmebaby

Anmeld

10. januar 2010

Ansemusen

Bare husk at grove kulhydrater er super! Griv pasta, brune ris og kartofler og selvfølgelig rugbrød!

Held og lykke med det

Anmeld

10. januar 2010

-Milla-

Ansemusen skriver:

Bare husk at grove kulhydrater er super! Griv pasta, brune ris og kartofler og selvfølgelig rugbrød!

Held og lykke med det

Ifølge bogen er de grove kulhydrater heller ikke gode pga stivelse.

Men selvfølgelig kan man godt spise lidt, for det handler om at kostens samlede fordelig er: 1/3 kulhydrat, 1/3 protein og 1/3 fedt.

Mange tak.

Håber det går rigtig godt med graviditeten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.