Bekymring mellem undersøgelserne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

776 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. januar 2010

Bell

Tror godt vi alle kan blive enige om at det er skønt at være gravid! Men nøj hvor kan det også være nervepirrende, og hvor er tiden lang. Heldigvis er der hele tiden milepæle der gør ventetiden lidt lettere. Min næste milepæl er 1. besøg hos jordemoderen den 12/1 og derefter MD scanning 29/1. Fra NF scanning til jordemoderbesøg er der altså over en måned, hvilket jeg synes er lang tid, når man er gravid for første gang og har sååå mange spørgsmål.

Vil jo bare så gerne have sikkerhed for at alt er som det skal være. Var ved lægen i mandags da jeg havde mistanke om en bærebetændelse (har haft en del plukveer). Og ganske rigtigt, så nu er jeg på penicillin for anden gang under min graviditet. Oven i hatten har jeg reddet mig en strid forkølelse, så holder sengen i denne uge, og måske netop derfor føles ventetiden ekstra lang.

Til gengæld føles det endelig som at der er liv derinde. Har haft bobler on & off, men kan ligeså godt være tarmene. Nu føles det anderledes på den gode måde, som at noget møffer runder derinde.  Jeg holder fast i den gode følelse og regner med at alt er som det skal være.

Kunne godt tænke mig at høre om I andre gravide kan undgå at bekymre jer unødigt mellem undersøgelserne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

lulle1985

hejsa

her hos mig har det været på samme måde og ser også op til milepælen hver gang...  jeg syntes faktisk ikke den længste ventetid var mellem NF og MD da man jo har jordemoder i uge 16. men den ventetid jeg har haft fra MD jeg havde først i dec. og har først 2. lægebesøg på mandag.... men vi må vel bare lære og væbne os med tålmodighed, selv om det er svært

fra en anden MEGET utålmodig kvinde... Louise 24+1

Anmeld

8. januar 2010

AWO

Det er lige sådan, jeg også har det!

Jeg var allerede hos jordemoderen i midten af november (datoen blev lagt fast inden det viste sig, at min termin blev rykket to uger bagud), og skal først til MD scanning på tirsdag, så jeg synes godt nok, jeg har ventet længe!

Jeg håber selvfølgelig, at alt er, som det skal være, og har tonsvis af spørgsmål, jeg slet ikke havde nået at tænke på sidst, så..

Men det må da være ekstra svært at vente, når man har haft sådan en hård start, som du har!? Men dejligt, du mærker så meget liv.  

KH, Anke 19+5

Anmeld

8. januar 2010

Bell

Ja spørgsmålene hober sig op. Og når man ikke er verdens mest tålmodige væsen føles ventetiden meget lang.

Men når der ikke er tegn på andet, er alt jo nok som det skal være

Anmeld

9. januar 2010

nuggie

jeg har det præsist lige som jer. jeg skulle have været til JM onsdag den 6.01.10, der var jeg i 17- uge, og nu er den blevet rykket til den 20.01.10, det er rigtig øv, synes jeg. det sidste jeg har været til var nakkefold i midten af dec. og jeg havde sådan glædet mig til at skulle til JM. jeg mærker stadig ikke liv, og kan ikke halt slippe tanken om at der noget galt..

Men heldigvis har jeg bestilt en privat scanning fredag den 15.01.10, så det ser jeg meget frem til..

jeg synes at det er meget sent at skulle til JM første gang i uge 20

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.