Hvor meget mælk????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.697 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. januar 2010

SAL

Hej

Min søn er knap og nap 7 måneder - han får grød 3 gange om dagen + frugtmos og rugbrødshapser og 3-4 flasker om dagen med 200 ml. mme i pr. gang...Han trives så fint!

Hvor meget mælk skal de størrelser ha´ og hvornår skal man trappe ud med mælken? Han får osse sødmælk i sin grød samt at drikke...

Kh.Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

Diana...

Lucas fik ikke mere end 2 flasker af 200 ml i den alder Jeg ved ikke lige hvornår man trapper ned men jeg synes måske det mange flasker stadig og få 

Anmeld

7. januar 2010

SAL

DianaMoar skriver:

Lucas fik ikke mere end 2 flasker af 200 ml i den alder Jeg ved ikke lige hvornår man trapper ned men jeg synes måske det mange flasker stadig og få 

Jeg har bare hørt, at de i den alder skal ha´omkring 700 ml. på et døgn....???? Han spiser ikke om natten... Ved ikke om det er noget vrøvl??

Anmeld

7. januar 2010

steph0804

Jeg har en søn der også er lige knap 7 måneder, han får 3 flaker om dagen og en flaske vælling til nat... synes jeg har hørt at 400ml var nok til at dække behovet i denne alder, men ved ikk om det er helt rigtigt.

Anmeld

7. januar 2010

SAL

steph0804 skriver:

Jeg har en søn der også er lige knap 7 måneder, han får 3 flaker om dagen og en flaske vælling til nat... synes jeg har hørt at 400ml var nok til at dække behovet i denne alder, men ved ikk om det er helt rigtigt.

Jeg synes man hører SÅ mange forskellige ting - at de SKAL ha´min. 700 ml. pr. døgn eller at man skal dividere et eller andet med deres vægt Man kan sige, at det jo er ret vigtigt, da mælken stadig skal udgøre det meste af deres måltider i den alder...

Anmeld

7. januar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

De skal have 400 ml MME om dagen ellers skal de have jern. Lina på 9 1/2 mdr. får en flaske på 210 ml, at sove på og så er hun begyndt, at vågne igen om natten, hvor hun får 180 ml. Hun får almindelig mælk eller vand til sin mad.

Jeg synes, at det lyder af meget, at han får 3-4 flasker om dagen ved siden af alt det han spiser

Anmeld

7. januar 2010

Lone Jakobsen

efter  lige en hurtig udregning, så tror jeg at Rasmus får 750ml plus 3 måltider om dagen. rasmus er ½år og vågner 2 gange hver nat. han drikker sødmælk eller vand til hans måltider, og får bla. grød og kartoffelmos.

jeg har snakket med sp om det, og hun siger at jeg ikke må begynde at give vand om natten, da han tydeligvis har brug for mælk når han vågner.

Anmeld

7. januar 2010

Diana...

LouiseN skriver:

Jeg har bare hørt, at de i den alder skal ha´omkring 700 ml. på et døgn....???? Han spiser ikke om natten... Ved ikke om det er noget vrøvl??

Jeg har hørt 400 ml men jeg er altså langt fra sikker hi hi utroligt så hurtigt man glemmer det er jo kun et par måneder siden.

Anmeld

7. januar 2010

SAL

MoarHvidovre skriver:

De skal have 400 ml MME om dagen ellers skal de have jern. Lina på 9 1/2 mdr. får en flaske på 210 ml, at sove på og så er hun begyndt, at vågne igen om natten, hvor hun får 180 ml. Hun får almindelig mælk eller vand til sin mad.

Jeg synes, at det lyder af meget, at han får 3-4 flasker om dagen ved siden af alt det han spiser

Jeg er med på hvad du mener med de 400 ml og jern...

Men hvordan skal det forståes, at mælken stadig skal udgøre det meste af deres daglige indtag? Jeg synes det er en jungle...Jeg tænker meget over ikke kun at stoppe grød og rugbrød i ham, men at han ose får sin mælk - men det kan da godt være 3-4 flasker er i overkanten!? Jeg vil så sige, at han hver gang tømmer...Og har ikke vrøvl med maven!

Egentlig ikke særlig fedt at der ikke er sådan nogle klare retningslinier for hvor meget og hvor tit osv. de små skal ha´mælk i den alder´...Og hvornår man trapper ned!!! Man kan dælme odt blive lidt usikker som mor

Anmeld

7. januar 2010

SAL

nutche skriver:

efter  lige en hurtig udregning, så tror jeg at Rasmus får 750ml plus 3 måltider om dagen. rasmus er ½år og vågner 2 gange hver nat. han drikker sødmælk eller vand til hans måltider, og får bla. grød og kartoffelmos.

jeg har snakket med sp om det, og hun siger at jeg ikke må begynde at give vand om natten, da han tydeligvis har brug for mælk når han vågner.

Ved du at han skal ha´de 750 ml. eller trives han bare fint på det? Din sp har ikke sagt noget omkring hvor meget mælk han ska ha´i døgnet eller hvordan?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.