Hjælp til ansøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

515 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. januar 2010

Anonym trådstarter

hejsa...

Står og skal igang med af skrive ansøgninger...Men har ingen ide om hvordan jeg skal starte

skriver man. Hej jeg hedder **** *** og er ***  år...jeg har en søn..osv.. eller hvad skriver man

Skal man beskrive sig selv som person, evt hvad skal man komme ind på...

Ja er helt på bar bund her..

Det er ansøgninger til medhjælper job i børnehaver, vuggestue og plejehjem...

håber der nogle der komme med nogle gode råd... taaaaak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Hejsa. Jeg ville skrive en ansøgning sådan her:

Navn: Sabrina

Alder: 18

Adresse: Kløvervej .....

Civilstand: Kæreste med Christian og har søn på ... år

Det med fed skrift er ment som du skal skrive det øverest i venstre hjørne som sidehoved...

/p>

Hej (Navnet på virksomheden/børnehaven osv)

Jeg er en ung kvinde på 18 år, som søger et job hos jer, da jeg ...... (Kom med grunden til hvorfor det lige er der du vil arbejde)

Forfæl hvor du tidligerre har arbejdet, hvad din uddannelse er og hvor du er uddannet henne fx..

Fortæl dine fritids interesser og hvad du kan lide og ikke lide..

sådan lidt af det Jeg har fået dette af vide ved et jobsøgningskursus og jeg fik en masse respons på mine ansøgninger

Du må gerne skrive og spørge hvis jeg kan hjælpe...

Knus

Anmeld

7. januar 2010

Sofia

Jeg synes du skal skrive en motiveret ansøgning, der fortæller hvorfor lige netop DU er kvalificeret.

Derudover skal du vedlægge et CV, som viser dine erfaringer fra andre jobs, dine uddannelser, evt. dine hobbys osv. Af CVet skal også fremgå dit navn og adresse. 

Hvis du har nogle særlige kompetencer fra tidligere jobs, som er relevante i forhold til den stilling du søger, så fremhæv dem i den motiverede ansøgning. Men jeg synes ikke du i din motiverede ansøgning behøver nævne alle dine tidligere stillinger, dem kan arbejdsgiveren selv læse mere om i dit CV. Brug hellere den motiverede del til at tilkendegive, hvem du er som person.

Jeg ville starte med: Jeg skal herved søge om ansættelse ved xx. Jeg er en ung kvinde på xx år, der har lyst til at prøve kræfter med xx. Baggrunden for min ansøgning er Jeres stillingsopslag på www. xx.. eller noget i den stil! Dernæst kan du gå videre og fortælle om DIG

Anmeld

7. januar 2010

smokin

ViolaFie skriver:

Jeg synes du skal skrive en motiveret ansøgning, der fortæller hvorfor lige netop DU er kvalificeret.

Derudover skal du vedlægge et CV, som viser dine erfaringer fra andre jobs, dine uddannelser, evt. dine hobbys osv. Af CVet skal også fremgå dit navn og adresse. 

Hvis du har nogle særlige kompetencer fra tidligere jobs, som er relevante i forhold til den stilling du søger, så fremhæv dem i den motiverede ansøgning. Men jeg synes ikke du i din motiverede ansøgning behøver nævne alle dine tidligere stillinger, dem kan arbejdsgiveren selv læse mere om i dit CV. Brug hellere den motiverede del til at tilkendegive, hvem du er som person.

Jeg ville starte med: Jeg skal herved søge om ansættelse ved xx. Jeg er en ung kvinde på xx år, der har lyst til at prøve kræfter med xx. Baggrunden for min ansøgning er Jeres stillingsopslag på www. xx.. eller noget i den stil! Dernæst kan du gå videre og fortælle om DIG

Jeg er meget enig.

Jeg gik på sådan noget "lær at skriv en korrekt-ansøgning" i min skoleperiode på kokkeskolen i sin tid og der lærte jeg sku meget om hvorvidt en arbejdsgiver gider høre om ens 5 børn og hvilke fritidinteresser man har. 

Det er jo noget man altid kan snakke om til en evt. kommende samtale.

Hellere få fyret af at man har spansk på udvidet, passet et handicappet barn eller hvad man nu har af kompetencer, det er jo det der skal fange - Det der skal fortælle, hvorfor du ligenetop skal ansættes, fremfor de 15 andre der også har ansøgt -

Kortfattet og præcist, så kan det aldrig gå helt galt.

Knus

Lizette 

Anmeld

7. januar 2010

Lullaby

Ellers findes der hjælpemidler på nettet som hjælper dig med at opstille den slags på en professionel måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.