Urinsyregikt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

694 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. januar 2010

Mimbi

Hej

Har været hos lægen forbi jeg troede jeg havde betændelse i min storetå, men lægen troede at det var urinsyregikt....

Er der nogle af jer der har det eller kender til det ?

knus Maibritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

Mussen2

Min mand har det -----AV AV AV siger han bare.

Det første anfald kom for flere år siden og der kunne gå lag tid imelem dem, men de er blevet hyppigere og hyppigere. Dog er der nogen som kun får et enkelt anfald.

Håber for dig at du er en af dem

Anmeld

7. januar 2010

Mimbi

Hej

Får han noget medisin for det?

Hold da op hvor gør det bare nas AVAVAV kann godt forstå ham !!

Tror ikke det er et enkelt anfald jeg har fået.... Jeg har havt konstant ondt i 3-4 måneder har været og taget en blodprøve for at konstantere om det er urinsyregikt, skal få svar igen på mandag.

Jeg kan for eksempel ikke gå i højhælede sko for jeg får so ondt, det går lige akkurat at gå i almindelige sko...

Anmeld

7. januar 2010

Sisley

Min mor har det og jeg mener hun tager ipren/ibuprofen mod det. Man skal passe på med rødt kød og rødvin (og sikkert også nogle andre ting, som jeg desværre ikke kan huske).

Anmeld

7. januar 2010

Mussen2

Der er mange meninger om hvad man skal passe på og hvorfor det kommer.

Mange kalde en gammelmands sygdom og at det skyldet kosten, men det kan også være arveligt/ligge igenerne

Han får ind i mellem en kur (mener det hedder Allupurin) det tager det og holder det væk længe.

vi har en mistanke om at sodavand, slik og fed mad forstærker det. Han kan sagtens nyde rødvin og alkohol, men hvis han først får begyndende anfald, vil det helt klart også forstærke det.

vi har prøvet med alternative metoder, men det er altså Allupurinen som er mest effektiv.

Jeg vil råde dig til at få det under kontrol så hurtigt som muligt (det gjorde min mand ikke)

Anmeld

7. januar 2010

Mimbi

Hej igen

Takk for dine svar

Jeg har ikke fundet ud af hvat det er der forstærker det og ikke... Har været til blodprøve så da jeg har fået svar so skal jeg til at snakke med lægen igen om hvad er skal gøres eventuelt noget medicin som kan hjælpe på det

Er Allupurinen noget som han får fra lægen eller?

Anmeld

7. januar 2010

Mussen2

Ja, det er fra lægen på recept

Anmeld

7. januar 2010

Mimbi

ok

1000 takk for svarene

Knus

Anmeld

7. januar 2010

Bondepigen

Når det går væk kan du måske få noget forebyggende som opløser de krystaller der bliver dannet i foden. Min far får forebyggende medicin efter at have været hårdt angrebet. Han kunne ikke engang tåle at have dynen over den fod.

Men du skal holde dig fra rødt kød og grønne bønner (især sammen), alkohol og en hel masse andet, men det kan man vist læse om på netdoktor. God bedring!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.