Ønskeseddel med invitationen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.004 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. januar 2010

Tynen

Kort spurgt - Sender man en ønskeseddel med invitationen til dåb eller er det uhøfligt?

/Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg synes ikke man gør det, men lagt de fleste indbydelser jeg har fået til barnedåb har der været ønskeseddel med

Anmeld

6. januar 2010

Tina2

Jeg kan godt li der er ønskeseddel med:-)

Anmeld

6. januar 2010

oo

altså for mig som ikke har børn og ikke har nogen ideer om hvad børn skal bruge, så er det superfedt at få en ønskeseddel med i invitationerne - om ikke andet så til inspiration

Anmeld

6. januar 2010

Tynen

Arh, jeg synes dælme det er svært.

Det er jo ikke fordi at vi "forventer" at få noget (Altså, det er jo ikke derfor vi inviterer) Men det kommer måske til at virke sådan?! 

Men på den anden side jeg er bare så træt af at få gaver som vi alligevel skal ud og bytte (Og det kan man jo så alligevel risikere eftersom det ikke er en "bestillingsliste" der sendes med     ) - Specielt fordi vi ikke rigtig mangler noget til barn nr. 2

Anmeld

6. januar 2010

Sofia

Synes ikke det er uhøfligt sålænge det er en ønskeliste og ikke bestillingsliste - hvis du kan følge mig:-) Men ønsker er altid gode, og hvis du ikke sender den med invitationen, vil folk sikkert bede dig om ønsker løbende. 

Anmeld

6. januar 2010

4kløver

Tynen skriver:

Arh, jeg synes dælme det er svært.

Det er jo ikke fordi at vi "forventer" at få noget (Altså, det er jo ikke derfor vi inviterer) Men det kommer måske til at virke sådan?! 

Men på den anden side jeg er bare så træt af at få gaver som vi alligevel skal ud og bytte (Og det kan man jo så alligevel risikere eftersom det ikke er en "bestillingsliste" der sendes med     ) - Specielt fordi vi ikke rigtig mangler noget til barn nr. 2

tænker det sammen.. havde tænk på at sende en ønske list med denne gang for første gang

Anmeld

6. januar 2010

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Tynen skriver:

Kort spurgt - Sender man en ønskeseddel med invitationen til dåb eller er det uhøfligt?

/Trine

Da min kusine og hendes mand skulle have deres den yngste døbt her i december stod der adressen på en hjemmeside nederst i invitationen... Hvis vi gik ind på den side kunne vi finde ønskerne til barnedåben...

Så vidt jeg kunne forstå fik "de gamle", altså oldeforældrene der ikke havde internet, ønskerne med i indbydelsen...

Anmeld

6. januar 2010

lsvendsen

Ønskeseddel i invitationen, JA TAK...

Man ved jo godt at folk ikke kommer tomhændet så en ønskeseddel er da en dejlig ting, så kan man jo sørge for at skrive noget på i alle prisklasser...

Anmeld

6. januar 2010

FrkT

Ja det synes jeg sagtens du kan tillade dig. Selvom man ikke holder barnedåben for gavernes skyld, så er det da normalt at folk kommer med gaver (har i hvert fald aldrig oplevet andet), og det er noget lettere at lave én ønskeseddel og sende med end at stort set alle I inviterer ringer og beder jer om en alligevel - og dem som ikke gør finder nok gaver som I alligevel skal bytte  Så jo, det kan du sagtens efter min mening! Og som Isvendsen siger, så bare sørg for at der er noget til både 50 kr, 200 kr og 500 kr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.