betændelse i tandkødet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.245 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. januar 2010

MetteMTH

Hej.

Jeg har fået betændelse i mit tandkød pga visdomstænder. Jeg har så fået noget pencilin imod betændelse. Problemet er bare at jeg er gravid, så er selvfølgelig bange for at det kan komme til at gå ud over fosteret, men tandlægen sagde at man godt kunne tage det, selvom man er gravid. Men det kan de jo sagtens sige!?!?

så hvad tror i? skal jeg bare tage det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

luckas-mor

prøv evt a snak med din læge jeg har oss lidt a det og jeg brugte de der sutte tabeletter der tar infektion i mund og tandkød,, dem må man gerne ta

knus natascha

Anmeld

6. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Mette88 skriver:

Hej.

Jeg har fået betændelse i mit tandkød pga visdomstænder. Jeg har så fået noget pencilin imod betændelse. Problemet er bare at jeg er gravid, så er selvfølgelig bange for at det kan komme til at gå ud over fosteret, men tandlægen sagde at man godt kunne tage det, selvom man er gravid. Men det kan de jo sagtens sige!?!?

ja, tag du det bare eg fik pencilin for blærebetændelse i uge 26, udskrevet på sygehuset... Så tror ikke du skal bekymre dig om det

Knus

Anmeld

6. januar 2010

MetteMTH

Jeg siger mange tak For det gør sgu knald hamrende ondt

Anmeld

7. januar 2010

Dictes mor

Tandlægerne har også en stor viden omkring medicin osv. så hvis tandlægen siger, at du godt må tage det, så skal du bare gøre det. Det er jo heller ikke godt med betændelse i kroppen, når man er gravid.

Anmeld

7. januar 2010

Sisley

Hvilket penicillin mærke er det? jeg har også fået penicillin mod urinvejsinfektion og mener det hed "penomax". Man bruger også Selexid til gravide.

Anmeld

7. januar 2010

MetteMTH

Det jeg får hedder Vepicombin Novum.

Anmeld

7. januar 2010

BK

Mette88 skriver:

Hej.

Læs indlægssedlen, der plejer det at stå...

Anmeld

7. januar 2010

Sisley

Det kender jeg desværre ikke. Der står vist "altid" på indlægssedlen, at er man gravid, skal man bruge medikamentet efter lægens anvisninger. Jeg ville kontrollere med læge/apotek uanset hvad der står.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.