smerter i livmoderen? hjælp er det normalt?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.012 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. januar 2010

ditdot

Hej 

Havde den værste oplevelse igår, kom hjem efter en stresset dag på arbejde med spænninger i skuldre og nakke og lagde mig direkte på sofaen og faldt i søvn. Vågnede så senere ved at jeg havde smerter mest i højre side lige over hårgrænsen, en nærmest stikkende smerte, på den side jeg havde ligget. jeg kunne trykke med en finger precis på det punkt hvor smerten kom fra, det er så utroligt svært at beskrive, men smerten gik ikke væk og efter en times tid med forsøg til forskellige stillinger mm begyndte jeg at blive rigtigt bange. ( skal lige siges at jeg er i uge 13+3) Jeg ringede til min mand som ikke lige var hjemme og som sagde at jeg skulle tage et varmt bad, et par panodiler og prøve at slappe af, så ville han ringe en 1/2 time senere. Heldigvis hjalp det, nu vil jeg bare spørge jer erfarne kvinder om det er normalt med sådanne smerter? det er første gang jeg er gravid så det er helt nyt for mig, idag har det været ok uden smerter, jeg tænket lidt at der jo sker en masse dernede og det måske ikke er så underligt men alligevel.... hvad siger i?

Som fortsættning på historien vågnede jeg kl 02 om natten badet i sved og fuldstændig overbevist om at jeg havde fået en abort og lå i mit eget blod med en lille død miniatyre baby ved siden af, aldrig har jeg oplevet noget lignende, det tog min mand 1/2 time at få mig ned på jorden igen og tørret øjnene, jeg var helt opløst i gråd, troede at det virkeligt var sket og mærkede smerten over tabet så intensivt at tårene bare flød. Måske også lettelse over at det bare var en drøm og så af sorg over alle de små englebørn som befinder sig derude og aldrig fik en chance i livet, mit hjerte bløder for dem og de forældre som har haft det helt inde på livet og som ikke kunne vågne og sige "det var bare en drøm..."

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

Anne85

ditdot skriver:

Hej 

Havde den værste oplevelse igår, kom hjem efter en stresset dag på arbejde med spænninger i skuldre og nakke og lagde mig direkte på sofaen og faldt i søvn. Vågnede så senere ved at jeg havde smerter mest i højre side lige over hårgrænsen, en nærmest stikkende smerte, på den side jeg havde ligget. jeg kunne trykke med en finger precis på det punkt hvor smerten kom fra, det er så utroligt svært at beskrive, men smerten gik ikke væk og efter en times tid med forsøg til forskellige stillinger mm begyndte jeg at blive rigtigt bange. ( skal lige siges at jeg er i uge 13+3) Jeg ringede til min mand som ikke lige var hjemme og som sagde at jeg skulle tage et varmt bad, et par panodiler og prøve at slappe af, så ville han ringe en 1/2 time senere. Heldigvis hjalp det, nu vil jeg bare spørge jer erfarne kvinder om det er normalt med sådanne smerter? det er første gang jeg er gravid så det er helt nyt for mig, idag har det været ok uden smerter, jeg tænket lidt at der jo sker en masse dernede og det måske ikke er så underligt men alligevel.... hvad siger i?

Som fortsættning på historien vågnede jeg kl 02 om natten badet i sved og fuldstændig overbevist om at jeg havde fået en abort og lå i mit eget blod med en lille død miniatyre baby ved siden af, aldrig har jeg oplevet noget lignende, det tog min mand 1/2 time at få mig ned på jorden igen og tørret øjnene, jeg var helt opløst i gråd, troede at det virkeligt var sket og mærkede smerten over tabet så intensivt at tårene bare flød. Måske også lettelse over at det bare var en drøm og så af sorg over alle de små englebørn som befinder sig derude og aldrig fik en chance i livet, mit hjerte bløder for dem og de forældre som har haft det helt inde på livet og som ikke kunne vågne og sige "det var bare en drøm..."

Først vil  jeg sige at hold da op hvor har du fået en forskrækkelse og jeg synes virkelig du skal kontakte din læge... om ikke andet så bare for at blive beroliget.

Jeg oplever fra tid til anden en lignende smerte... også som oftest i højre side. Har været sendt til ekstra scanning som heldigvis viste at baby har det fint, men da jeg stadig har ondt har jeg fået en tid ved en gyn.

Har du været til NF???

Anmeld

6. januar 2010

ditdot

ja, den 29 dec og alt var ok....har det bedre idag tror måske også der var lidt hormoner som spillede ind inat, vil hellere snakke med jordemoderen end lægen men har først min første tid til sidst i januar....don't know, måske skulle jeg ringe til lægen, hader bare at blive spist af med et "ta det bare roligt, det er helt normalt " og måske skulle du stresse lidt mindre på arbejdet..."og føle sig som en overpylret hormonforstyrret Q

Anmeld

6. januar 2010

Sesse89

Du kan sagtens ringe til din jm alligevel.
Det gjord jeg også pga blødninger mellem jul og nyt og år.
Og har først en tid på Tirsdag. Det hjalp og snakke med hende..

Anmeld

6. januar 2010

Anne85

Det var godt... ellers ville jeg ha været bange for graviditet uden for livmoderen.

Meeen... graviditets pylret eller ej, jeg ville nu alligevel forlange at lægen kiggede på mig 

Anmeld

7. januar 2010

ditdot

ringede til lægen idag, fik en tid med det samme, tog derhen, hun følte lidt på maven og jeg afleverede en tisseprøve, hun sagde at det sansyndligvis var ligamentsmerter, så har jeg da fundet ud af hvordan sådan nogle føles, vil nok prøve at tage det lidt mere roligt næste gang....

Anmeld

7. januar 2010

Ansemusen

Jeg synes det lyder som slemme ligamentssmerter, som jo er helt helt ufarlige og normale!! Der står også i min ene graviditetsbog, at det kan gøre rigtig rigtig ondt! Men godt at du alligevel tog kontakt til din lægen. Hellere en gang for emget end en gang for lidt!

Anmeld

7. januar 2010

Caliha

Jeg har oplevet de samme smerter når det har været en hård dag på jobbet, måske er det vores kroppes måde at sige vi skal slappe lidt af

Anmeld

7. januar 2010

signe117

jeg har også oplevet netop det samme omkring 13-14 uger - og præcis samme sted

det kom og gik lidt i en periode... jeg synes det hjalp at skiftevis stå og sidde på jobbet, så det ikke var et "chok" når alle muskler og ligamenter dernede skulle strækkes eller bøjes..

godt at høre, at det er bedre nu - og dejligt at lægen tog sig tid til at berolige dig fortsat god graviditet!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.