træning for gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.386 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. januar 2010

LHB

Hej,

Jeg synes simpelthen udbudet af træning for gravide er alt for lille og ALT for DYRT, så nu overvejer jeg om jeg skal overgive mig til en dvd og stuegulvet.

Kan I anbefale nogen dvd'er??? Eller hvordan får I rørt jer nok?

Jeg går til gravide"svømning" en gang om ugen og cykler til og fra arbejde + gåturene tre gange om dagen med hunden, men der mangler lige som stadig noget ordenlig træning der træner de rigtige steder bortset fra den ene gang om ugen i svømmehallen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

LeneHH skriver:

Hej,

Jeg synes simpelthen udbudet af træning for gravide er alt for lille og ALT for DYRT, så nu overvejer jeg om jeg skal overgive mig til en dvd og stuegulvet.

Kan I anbefale nogen dvd'er??? Eller hvordan får I rørt jer nok?

Jeg går til gravide"svømning" en gang om ugen og cykler til og fra arbejde + gåturene tre gange om dagen med hunden, men der mangler lige som stadig noget ordenlig træning der træner de rigtige steder bortset fra den ene gang om ugen i svømmehallen

Jeg kørte mit egen plan med styrketræning og hold: step, mave - baller - lår, arme - skuldre, ryg - mave, body toning mm. Lige til det sidste.

Fik lagt nyt program for hver mdr. Og på de forskellige hold fik jeg blot vist en anden måde at gøre vise øvleser på.

Anmeld

7. januar 2010

Dictes mor

Jeg mangler også ideer, for udbuddet er simpelthen for dårligt!

Anmeld

7. januar 2010

Tulle28

Altså, bare fordi man er gravid, behøver man jo ikke kun at opsøge motion der henvender sig til gravide. Man kan sagtens deltage på langt de fleste hold ned i fitness centeret, gå til alm. yoga og tage i svømmehallen på egen hånd.

Anmeld

7. januar 2010

Liljesilas

Jeg vil også gerne være med her Jeg mangler simpelthen også gode råd til motion... Vi har intet her i Aalborg, heller ikke i svømmehallerne

Kan desværre mærke at jeg mangler motion NU, og jeg gider ikke blive tyk - tyk gravid...

Anmeld

7. januar 2010

Sisley

Jeg er helt enig! Fatter ikke at de store træningscentre ikke har en masse specialhold - der må da være total riv i den slags.

Jeg har købt dvd'en "Yoga for gravide" på denintelligentekrop.dk. Har ikke prøvet den endnu, men har prøvet en af deres andre dvd'er (Pilates) som er helt fin. Instruktørerne er kendte og respekterede.

Sisley

Anmeld

7. januar 2010

Skouboe

Tulle28 skriver:

Altså, bare fordi man er gravid, behøver man jo ikke kun at opsøge motion der henvender sig til gravide. Man kan sagtens deltage på langt de fleste hold ned i fitness centeret, gå til alm. yoga og tage i svømmehallen på egen hånd.

Fik faktisk ar vide af min yoga lærer at der er mange almindelige yogaøvelser man ikke må lave som gravid. Læreren skal vide at man er gravid, så vedkommende kan vise nogle andre måder at gøre tingene på - og det skal være et hold hvor der er tid samt en lærer der er indstillet på det.

Det har noget at gøre med at man som gravid producerer et hormon der løsner sener og led, og det er derfor meget nemt at skade noget ved at overstrække det, når man laver almindelig yoga.

Anmeld

7. januar 2010

Tulle28

Fik faktisk ar vide af min yoga lærer at der er mange almindelige yogaøvelser man ikke må lave som gravid. Læreren skal vide at man er gravid, så vedkommende kan vise nogle andre måder at gøre tingene på - og det skal være et hold hvor der er tid samt en lærer der er indstillet på det.

Det har noget at gøre med at man som gravid producerer et hormon der løsner sener og led, og det er derfor meget nemt at skade noget ved at overstrække det, når man laver almindelig yoga.

Ja man skal selvfølgelig sige ti linstruktøren at man er gravid. Og jo jo selvfølgelig er der nogle øvelser man ikke må lave, det er der jo også når du laver aerobic og styrketræning, men synes de fleste instruktører er meget søde til at komme med alternative øvelser.

Jeg går selv til spinning, bodypump og diverse ryg og mave/balle/lår hold uden problemer. Når de andre laver noget som ikke er så godt for gravide, laver jeg bare nogle andre øvelser.

Knus Tulle 26+5

Anmeld

7. januar 2010

ditdot

samme problem her, tror jeg vil prøve den pilates dvd du anbefalede, vil gerne holde formen og gøre så meget for at fødslen skal gå så gnidningsfrit som muligt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.