hjælp pigerne er syge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

223 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. januar 2010

MORJESPERSEN

Hej Piger

Jeg har brug for et par kloge ord eller råd fra jer....

Pigerne har tyndmave på 3 dag nu og nu er det så tyndt der karvler op i nakken bare de slår en lille prut, de vil ingen ting spise og er begyndt nu helre ikke at ville drikke, de virker varme skal lige have måt deres temp. jeg er meget nevøs nu de ikke vil drikke, de får jo ikke sutte flaske mere og vil heller ikke have den... De sidste par gange de er blevet skifet har blen og de ikke har lavet stort, været meget meget let og jeg er bange for de ikke får væske nok. Deres øjne er meget blanke og de har sovet rigitg meget i dag, de er meget pyldret og vil helste side ved en.

Hvad er bedst at give dem at spise når de har det sådan?

Knus fra en lidt bekymret mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

Barbamama

årh det lyder bare ikke sjovt... Har ikke engang et godt råd, vil bare sige god bedring..... Har du prøvet at ringe til lægevagten? Det kan være de kan give et godt råd....

Anmeld

6. januar 2010

MORJESPERSEN

michella80 skriver:

årh det lyder bare ikke sjovt... Har ikke engang et godt råd, vil bare sige god bedring..... Har du prøvet at ringe til lægevagten? Det kan være de kan give et godt råd....

Tak. Nej jeg har ikke ringet fordi jeg ved jo vi ikke kan komme afsted pga af vejen er lukket.. men nu sover de, så vil jeg lige se hvordan natten forløber,men hvis det er det sammen i morgen så ringer jeg.

Anmeld

6. januar 2010

anna-jonas

Det er aldrig rart, når de små ikke vil drikke, og har det skidt.

Du kan prøve at tilbyde dem lidt saftevand (ikke sukkerfri), og ellers lidt havregrød med revet æble i, ristet brød. Hvis de kan li' sodavandsis, så gælder det også for væske.

Så længe pigerne ikke er slappe og svære at komme i kontakt med, så skal det nok gå. Har de stadig diarre i morgen, ville jeg nok smutte til lægen med dem, og foreslå at der tages afføringsprøver fra. For 4 dage med tynd mave, i den alder er rimeligt længe.

Rigtig god bedring med dem.

Anmeld

7. januar 2010

Milka

åh det lyder bare rigtig ubehageligt ... hvordan er natten gået?

Anmeld

7. januar 2010

MORJESPERSEN

Ja pigerne har så smittet manden og jeg, hele natten har vi rendt oppe på wc både med opkast og dårlig mave og det har forsat hele dagen i dag, jeg har det lidt bedre nu men den er helt gald med manden... Pigerne har det lidt bedre i dag,de sov hele natten,men stod dog op kl 5.45 og de spiste godt til morgen mad og så sov de fra kl 10 til kl 15.... jeg var oppe og tjekke et par gange men den var god nok de sov... så de er rigtig friske nu og er begyndt at drikke igen vi har alle 4 lige fået ristet brød....De sider og leger med hinanden og slås om et stykke legetøj lige nu.

Tak for alle jeres gode råd, de bliver lige skrevet bag øret til næsten gang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.