Hurtig hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.478 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. januar 2010

CamillaSoefelt

Hej. Jeg har fået konstateret svamp dernede... Og har fået canesten som stikpiller.. Jeg har så taget en enkelt indtil videre, i pakningen står der under graviditet "kan anvendes".. Men når man googler det inde på nettet står der flere forskellige steder at man fraråder pillekure da det kan give misdannelser hos fosteret.. Så nu har jeg jo ikke særlig meget lyst til at tage de stikpiller!! Men omvendt skal svampen jo væk..

Hvad gør jeg?

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

RumlesMor

Hvis det er din læge der har anbefalet canesten, vil jeg forsætte med at tage dem.

Din google-tekst kan jo også være "af ældre dato", og måske er produktet forbedret? Spørg din læge hvis du er i tvivl.

Anmeld

6. januar 2010

mor_sabina

CamillaSoefelt skriver:

Hej. Jeg har fået konstateret svamp dernede... Og har fået canesten som stikpiller.. Jeg har så taget en enkelt indtil videre, i pakningen står der under graviditet "kan anvendes".. Men når man googler det inde på nettet står der flere forskellige steder at man fraråder pillekure da det kan give misdannelser hos fosteret.. Så nu har jeg jo ikke særlig meget lyst til at tage de stikpiller!! Men omvendt skal svampen jo væk..

Hvad gør jeg?

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!!

Hvis du har fået det udskrevet af lægen må man gå ud fra at der er taget højde for det. Det kommer jo heller ikke helt op i livmoderen? Nå ikke sikkert du kan bruge svaret til noget.

Håber du finder ud af noget. Held og lykke

Anmeld

6. januar 2010

CamillaSoefelt

Ok, jeg har lige ringet til lægen og spurgt.. Hun ville bede ham ringe tilbage til mig hurtigst muligt.. Tak for hjælpen tøser..;0)

Anmeld

6. januar 2010

lollandpigen

under min sidste gradivitet fik jeg også stikpiller og det havde lægen ikke været opmærksom på det var bare heldigt at jeg selv var opmærksom på det...

Jeg lider også meget at svamp og bruger canesten creme det plejer at kunne tage det og er det også indvendigt kan du købe den pakke i håndkøb med creme og en tube til at "stikke" op og tømme det virker fint på mig også slipper man for pillerne....

håber du kan bruge mit råd...

knus

Anmeld

6. januar 2010

CamillaSoefelt

Men man må jo heller ikke bruge de der indføringshylstre der, altså under graviditeten? Iiiihh hvor er det hele besværligt.. hihi

Men tror jeg har fundet ud af hvad det er de mener er farligt på nettet. Fordi man må gerne tage den kur med stikpiller og creme, men bare ikke den systemiske kur som er slugepiller, så det må være det som er farligt?? Nogen der kan svare ja på det? Er helt bange og sidder med bankende hjerte og tør ikke tage den skide kur.. Og lægen ringer selvfølgeligt ikke?;(

Anmeld

6. januar 2010

Jane31

Hej

Jeg var til fødselsforberedelse her i mandags og da kom underviseren ( en jordemoder) ind på det. Hun sagde at det må man sagtens godt bruge, selvom der i canesten pakken står at man ikke må. Så der burde ik være nogen problemer der.

Hilsen Jane 34 + 5

Anmeld

6. januar 2010

CamillaSoefelt

Oki.. Dog står der i canesten indlægssedlen under graviditet "kan anvendes".. Så det må man vel gerne? Iiihh er helt i vildrede.. Men tak alle søde baby brugere for jeres hjælp..;0)

Anmeld

6. januar 2010

MetteMTH

Hej. Jeg har også haft svamp, det kløede så meget var sgu ved at gå amok Men købte altså intimsæbe men det blev ved med at klø, så købte jeg vivag stikpiller men nåede aldrig at få dem brugt for det der intim sæbe hjalp. Hvis det er sådan man har svamp, kan man også købe en lille sprøjte på apoteket og købe noget ylette, bare noget hvor der er det mælkesyre i og så vaske sig i den, det hjælper ved godt det lyder lidt klamt. 

Anmeld

6. januar 2010

Skouboe

Sakset fra medicin.dk:

Canesten® vaginalcreme og vaginaltabletter 

-----//------- 

Graviditet
Kan anvendes.
Den systemiske absorption er ringe. To case-kontrolstudier fandt ikke øget risiko for misdannelser. Der er data for 350 1. trimester-eksponerede uden tegn på overhyppighed af uønsket fosterpåvirkning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.