Mængde af fondant?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.465 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. januar 2010

Ox.

Jeg skal have lavet en kage til kærestens fødselsdag d. 15, og derfor snyder jeg lige lidt denne gang og køber færdig fondant, men er der nogen af jer der har prøvet denne? Hvor meget skal jeg bruge til ca 1 maizena chokoladekage?

http://specialkoebmanden.dk/alt-til-bagning-kager-is-9/fondant-tilbehoer-29/fondant-942.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

mor_sabina

Sussie&Lilje skriver:

Jeg skal have lavet en kage til kærestens fødselsdag d. 15, og derfor snyder jeg lige lidt denne gang og køber færdig fondant, men er der nogen af jer der har prøvet denne? Hvor meget skal jeg bruge til ca 1 maizena chokoladekage?

http://specialkoebmanden.dk/alt-til-bagning-kager-is-9/fondant-tilbehoer-29/fondant-942.html

Jeg har brugt færdig fondant til min snekage (ligger under billeder) og der er brugt en pakke til både kage og pynt. Vil næsten tro du kan gøre det med en halv.

Anmeld

6. januar 2010

Susan1978

1 æske er nok til fx en springform (rund) kage i lag også er der også til pynt..

og du blir glad for den der fondant.. den er super lækker at arbejde med.

Anmeld

6. januar 2010

Ox.

Susan1978 skriver:

1 æske er nok til fx en springform (rund) kage i lag også er der også til pynt..

og du blir glad for den der fondant.. den er super lækker at arbejde med.

Tusinde tak for hjælpen piger, hvordan er den at farve? Er det også forholdsvist nemt?

Anmeld

6. januar 2010

Ayasmor

Sussie&Lilje skriver:

Tusinde tak for hjælpen piger, hvordan er den at farve? Er det også forholdsvist nemt?

De kager jeg lavede til Ayas fødselsdag er lavet med fondant.. Virkelig lækkert at arbejde med, og meget nemt at farve.. det skal bare æltes i.. Et godt trick ville være at rulle en lang pølse, folde 1-2 gange på midten, og starte forfra til det har en jævn farve..  Held og lykke med det..

Knus Sara

Anmeld

6. januar 2010

Susan1978

Sussie&Lilje skriver:

jeps.. også nem og får du givet den lidt for meget farve, så den bliver for våd og klistret, så lad den ligge lidt og kram den videre bagefter..

sådan er det nemli tit med sort, hvor den lige skal ha det mere end andre farver.

også når du har formet diverse figurer eller blomster, lader du dem også bare lige ligge lidt før du klistrer sammen med (meget lidt) vand.

Anmeld

6. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså den var fin nem at arbejde med. Men jeg syntes at den ikke smagte så godt som den jeg selv laver... også syntes jeg at den var endnu mere mat i det...

Jeg kan faktisk bedre lide hjemmelavet fondant Og jeg syntes jeg er god til at få konsistensen, så den er nem at arbjede med ...

Du skal rulle den forholdsvis tyndt ud, hvis den ikke skal være ulækker at spise

Og jeg syntes det er kedeligt, hvis man ikke har lyst til at spise det indeni...

Anmeld

6. januar 2010

Ox.

Jeg plejer også normalt selv at lave det, men jeg har så ufatteligt mange andre madting jeg skal have lavet i næste uge da vi bliver forholdsvis mange mennesker, så tænkte om det ville være nemmere at købe "færdigt" fondant, men det er måske ikke meget nemmere?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.