Breve, pakker og porto : HJÆLP :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.517 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Hej I kloge kvinder! Jeg er simpelthen på bar bund Så håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt.. 

Jeg skal have fundet ud af om jeg kan sende de her 2 spil på i alt 250 gram med et maxibrev eller en pakke og hvor mange frimærker skal jeg lige bruge, når den vejer 250 gram? Jeg kan bare ikke finde ud af det!!

Og jeg skal have sendt en taske på lidt over 400 gram, men den er jo stor, så den kan jo ikke komme i en kuvert, så den kan vel et eller andet sted kun sendes som pakke, ikke?

Eller må jeg selv pakke den ind i fx en plastikpose med tape og sende den? Men er det så ikke også stadig som pakke og ikke brev så?

Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg ved simpelthen ikke ind eller ud!

Knus en meget forvirret Sabrina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

smokin

Du kan se hvad din pakke eller brev skal koste på postdanmarks hjemmeside. Der kan du indtaste dine oplysninger som du har skrevet her.

Tasken skal sendes som pakke hvis den ikke kan gå igennem en brevsprække som maxibrev kræver. 

Anmeld

6. januar 2010

TbCp

Sabrina17 skriver:

Hej I kloge kvinder! Jeg er simpelthen på bar bund Så håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt.. 

Jeg skal have fundet ud af om jeg kan sende de her 2 spil på i alt 250 gram med et maxibrev eller en pakke og hvor mange frimærker skal jeg lige bruge, når den vejer 250 gram? Jeg kan bare ikke finde ud af det!!

Og jeg skal have sendt en taske på lidt over 400 gram, men den er jo stor, så den kan jo ikke komme i en kuvert, så den kan vel et eller andet sted kun sendes som pakke, ikke?

Eller må jeg selv pakke den ind i fx en plastikpose med tape og sende den? Men er det så ikke også stadig som pakke og ikke brev så?

Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg ved simpelthen ikke ind eller ud!

Knus en meget forvirret Sabrina

Selvom de ikke kan sendes i en kuvert kan de sagtens sendes som brev. Når de bliver sendt som pakke har det noget at gøre med at man får den "forsikret" og kan spore hvor langt den er nået osv. 

Du må gerne pakke den i en pose bare der kan komme frimærke på.

På post danmarks hjemmeside kan du indtaste mål på det du skal sende så regner den prisen ud.

Anmeld

6. januar 2010

TbCp

Zette skriver:

Du kan se hvad din pakke eller brev skal koste på postdanmarks hjemmeside. Der kan du indtaste dine oplysninger som du har skrevet her.

Tasken skal sendes som pakke hvis den ikke kan gå igennem en brevsprække som maxibrev kræver. 

Den behøver ikke kunne gå igennem en brevsprække for at kunne sendes som brev.
Der er bare noget med at den max må være 90cm når højde, længde og bredde er lagt sammen. 

Anmeld

6. januar 2010

TbCp

På post danmarks hjemmeside, lige ved siden af hvor du kan vælge om det er standardbrev, storbrev eller maxibrev kan du trykke på "find brevtype." her kan du indtaste mål og vægt

Anmeld

6. januar 2010

MiMa

Du kan sagtens selv pakke det ind i fx en pose og tape den godt til og sende som maxibrev eller pakke.

Regler for maxibrev:

Længde: max 60 cm (så hvis tasken er større end det skal den sendes som pakke)

Længde + bredde + højde: max 90 cm (dvs. at du måler alle siderne og lægger dem sammen, du kan fx sende en ting der er 50 cm lang, 30 cm bred og 10 cm høj, da 50 + 30 + 10 = 90 cm)

Vægt: max 2 kg

Anmeld

6. januar 2010

MorTilSnartFire <3

TbCp skriver:

Selvom de ikke kan sendes i en kuvert kan de sagtens sendes som brev. Når de bliver sendt som pakke har det noget at gøre med at man får den "forsikret" og kan spore hvor langt den er nået osv. 

Du må gerne pakke den i en pose bare der kan komme frimærke på.

På post danmarks hjemmeside kan du indtaste mål på det du skal sende så regner den prisen ud.

Er det der på forsiden jeg skal gøre det? For der har jeg skrevet maxibrev og max 500 gram og så kommer den frem til et beløb på 38,- Lyder det korrekt?

Men hvis jeg nu selv pakker den godt ind og den kommer til at veje 500 gram, skal jeg så kun betale for frimærkerne der skal på, eller også en pakke?

Anmeld

6. januar 2010

MorTilSnartFire <3

MiMa skriver:

Du kan sagtens selv pakke det ind i fx en pose og tape den godt til og sende som maxibrev eller pakke.

Regler for maxibrev:

Længde: max 60 cm (så hvis tasken er større end det skal den sendes som pakke)

Længde + bredde + højde: max 90 cm (dvs. at du måler alle siderne og lægger dem sammen, du kan fx sende en ting der er 50 cm lang, 30 cm bred og 10 cm høj, da 50 + 30 + 10 = 90 cm)

Vægt: max 2 kg

Det bliver til 60 cm. hvis jeg lægger alle sider sammen og vejer 400 gram. Så det vil sige jeg sagtens kan sende den som maxibrev?

Anmeld

6. januar 2010

TbCp

Sabrina17 skriver:

Er det der på forsiden jeg skal gøre det? For der har jeg skrevet maxibrev og max 500 gram og så kommer den frem til et beløb på 38,- Lyder det korrekt?

Men hvis jeg nu selv pakker den godt ind og den kommer til at veje 500 gram, skal jeg så kun betale for frimærkerne der skal på, eller også en pakke?

Ja det er på forsiden lige ved siden af hvor du kan vælge brevtype.  Der skal du trykke på det der hedder "find brevtype" så popper der sådan en lille boks op hvor du kan indtaste målene og det er så lige meget om det er i en kuvert, papkasse eller plastikpose

Anmeld

6. januar 2010

MorTilSnartFire <3

TbCp skriver:

Ja det er på forsiden lige ved siden af hvor du kan vælge brevtype.  Der skal du trykke på det der hedder "find brevtype" så popper der sådan en lille boks op hvor du kan indtaste målene og det er så lige meget om det er i en kuvert, papkasse eller plastikpose

Den siger maxibrev

Men skal jeg så kun klistre frimærker på, som svarer til vægten og ikke betale for et maxibrev, da jeg selv pakker den ind????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.