Doubletest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.326 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. januar 2010

BinaMor

eller hvad den hedder? så det lige på nettet.

er det noget nyt? det fik jeg da ikke med gabriella? men sagde også nej til NF scanning så ved ikke om det hænger sammen.

hvornår får man en doubletest?

skal til 1.lægeudersøgelse i dag. er i uge 7+3 (tror jeg)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

Caliha

Jeg fik min taget samme dag som jeg skulle til nakkefolds scanning.

Jeg er ikke helt sikker men jeg tror at den blodprøve der bliver taget er i forbindelse med NF og at de bruger blodprøven til udregningen af sandsynligheden af down syndrom.

Vil ikke hænges op på det hvis jeg er forkert på den, men det er sådan jeg har forstået det

Ellers spørg lægen idag, han/hun må vide det

Anmeld

6. januar 2010

MTS

Jeg fik taget min ved første lægebesøg og det er som de sammenligner med talene til NF og den alder man har for at se hvor stor risiko der er for at den har downs syndrom. Det fik jeg at vide til NF idag i hvert fald.

Og den skal vist tages inden man er 13+6

Anmeld

6. januar 2010

Ni-ko-li-ne

det er en blodprøve der sammenholdes med NF scanningen:0) så hvis du sagde nej tak til NF, tog de heller ikke blodprøven:0)

Anmeld

6. januar 2010

BinaMor

okay tak

Anmeld

6. januar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
ka-ri-na skriver:

det er en blodprøve der sammenholdes med NF scanningen:0) så hvis du sagde nej tak til NF, tog de heller ikke blodprøven:0)

Nøjagtig  Jeg fik taget blodprøve på hospitalet 8-10 dage før jeg skulle til nakkefoldsscanning.

Anmeld

6. januar 2010

BinaMor

oki.. ih jeg ved ski ikke endnu om jeg skal prøve at takke ja til nf.. den er lidt svær

Anmeld

7. januar 2010

Simplyred

Jeg ved ikke om jeg fortryder at jeg sagde ja til NF-scanningen?...Kom ud med et tal der sagde 1:42, og det var åbenbart den der doubletest der trak mig ned, fordi scanningen så fin ud....I går var jeg så inde og få en moderkage biopsi, og venter nu på svar..........

Selvfølgelig er det godt med vished, men altså....jeg har to raske piger i forvejen, og ja, to graviditeter næmest uden bekymringer...dengang fik jeg ikke tilbudt hverken nakkefoldsscanning eller doubletest eller misdannelsesscanning.... Nu hvor jeg har takket ja til det, giver det såååå mange bekymringer...... jeg får svar på biopsien på tirsdag, og de her dage snegler sig bare afsted........det KAN ikke være godt for barnet, at mor her ´bekymrer sig så meget..........

Anmeld

7. januar 2010

Karo

Thomsen77 skriver:

Jeg ved ikke om jeg fortryder at jeg sagde ja til NF-scanningen?...Kom ud med et tal der sagde 1:42, og det var åbenbart den der doubletest der trak mig ned, fordi scanningen så fin ud....I går var jeg så inde og få en moderkage biopsi, og venter nu på svar..........

Selvfølgelig er det godt med vished, men altså....jeg har to raske piger i forvejen, og ja, to graviditeter næmest uden bekymringer...dengang fik jeg ikke tilbudt hverken nakkefoldsscanning eller doubletest eller misdannelsesscanning.... Nu hvor jeg har takket ja til det, giver det såååå mange bekymringer...... jeg får svar på biopsien på tirsdag, og de her dage snegler sig bare afsted........det KAN ikke være godt for barnet, at mor her ´bekymrer sig så meget..........

Da jeg var gravid med min søn fik jeg et tal der hed 1: 17.000. Denne her gang fik jeg et tal der hed 1:132 og man bliver bare så bekymret. Med mig tog det 2 1/2 uge før jeg havde fået svar på at alle kromosomer var ok, og de 2 1/2 uge sneglede sig også bare afsted.

Jeg fortryder ikke jeg fik lavet dobbelttesten. Godt nok var jeg bekymret mens vi ventede, men jeg ville hellere vide at hun var ok og så bekymre mig lidt, end at få overraskelsen til fødslen. Men der er man jo så forskellig og man skal gøre hvad man selv syndes er det rigtige.

Jeg håber for dig at det viser sig at være falsk alarm og at den lille er sund og rask.

Anmeld

7. januar 2010

lion

gabriellasmor skriver:

oki.. ih jeg ved ski ikke endnu om jeg skal prøve at takke ja til nf.. den er lidt svær

Jeg har en datter på 17mdr og jeg fik ikk lavet en nf scanning af flere grundet, en af dem var tid, da jeg arbejder i butik og fandt ud af 3 uger før jeg skulle senest ha lavet nf scanningen at jeg var gravid og det var i dec 07. Jeg havde ikk overskud til det. Men den største grund til jeg ikk gjorde det var at HVIS nu mit barn skulle være syg, havde jeg ikk lyst til at vide det 6-7 mdr før og gå og spekulere over det, da jeg ikk har tænkt mig at fjerne mit barn, hvis det var sygt.

Jeg er nu 34 uger henne og denne gang fik jeg en nf scanning, men det var ikk for at se om der var noget galt for mit vedkommende, det var får at se om han var ok, da jeg i starten blødt lidt i 3 uger, så jeg var bange for at jeg ville tabe "ham". Så ville jeg ikk vente til uge 20 med at "se" ham for første gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.