Pris på medicin - Insimination

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.918 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. januar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej piger

Jeg har nu henvendt mig til en privat fertilitetsklinik. (Dansk Fertilitetsklinik Frederiksberg)

Selve undersøgelse og behandling v insimination er gratis, men medicinen koster penge.

Er der nogen af jer der ved, hvor meget vi skal regne med pr. gang?

Håber ikke det er for dyrt...

KH.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

Sofiedk

Jeg synes indtil videre ikke det har været særlig dyrt, men det kommer jo lidt an på hvor mange hormoner og hvilke du skal have, men hvis du skal have pergotime og ægløsningssprøjte, som nok er det normale at starte op med - så koster det omkring en 240 for pergotime og 350 for ægløsningssprøjten, så man skal nok regne med omkring en 500 kr pr måned.

Anmeld

6. januar 2010

oo

ja medicinen koster altid penge. jeg fik pergotime, gonal-F og Ovitrelle da jeg var i inseminationsbehandling og jeg lider ikke af PCO eller noget (det kan jo godt gøre en forskel i medicinen), vi gav omkring hm... jeg tror næsten det var 2000 første gang, i hvert fald 1500 kr og så sparer man jo heldigvis procenter op på sit sygesikringskort, så det bliver langsomt billigere. ved den sidste behandling gav vi omkring 300 i alt, tror jeg nok. Gonal-F'en er dyr, men opbevar den i køleskab, så kan den holde til to måneder

Hvis du ved hvilken medicin du skal have, så kan du ringe til apoteket og spørge om priserne...der er vist også en hjemmeside hvor man kan tjekke standardpriser på medicin, men jeg kan ikke huske hvad den hedder.

Anmeld

6. januar 2010

Dictes mor

Da jeg skulle købe medicin til vores første Ivf forsøg lavede de en fejl på apoteket, og gav os al den medicin man skal bruge på tre forsøg, jeg vidste det ikke, men fik det så at vide da vi kom ud på klinikken, rimelig irreterende for jeg sagde specifikt, at jeg kun skulle købe til et forsøg, så vi kom af med mange penge, tror næsten 4000, og vi kan jo ikke levere medicinen tilbage igen, desværre.

Anmeld

6. januar 2010

MM1987

De andre har faktisk svaret, men vil nu alligevel bidrage..

Jeg er selv i fuld gang...

Pergotime koster 240 kr for 2 pakker = 2 piller hverdag i 5 dage

Ovitrelle koster 350 kr = ægløsningssprøjte til en gang (husk spritservietter)

Gonal F (hvis du skal have det, fik jeg fra 2. gang) koster 1350 kr og der er til 4 gange af 75 enheder (jeg skal umiddelbart have 3 gange pr. gang, men denne gang skal jeg have 5 gange)

Men så er der jo det at man i Danmark får mere tilskud jo mere man køber.

0-850 kr. : du betaler selv

850-1385 kr. : 50% bliver dækket

1385-2990 kr : 75% bliver dækket

Over 2990 kr. 85% bliver dækket

Så du kommer faktisk hurtigt op og får det hele dækket, og så er det ikke så slemt...

Men jeg fik et chok da jeg kiggede på bonen første gang og så hvad jeg egentlig skulle give for det...

Men kan godt blive lidt ærgelig over at man burde kunne klare det helt gratis, kun med kærlighed, og så skal det koste så meget...

Anmeld

6. januar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Tak for de mange svar piger. I er dejlige!!! Synes det lyder nogenlunder overskueligt. Min bekymring lå mest i, at jeg var bange for evt. at skulle fortælle fam. om vores babymaking  forsøg, da vi ville bede om økonomisk hjælp vis nødvendigt. Vi har nemlig ikke så mange penge, men hvis man får det meste dækket i længden går det nok...

Anmeld

6. januar 2010

Vial

Min medicin for iui løb op på knap 1700 kr.

Jeg fik puregon i 11 dage. Det blev ret dyrt, da jeg skulle købe en pen for at sprøjte det ind, så det var lidt en ekstra udgift.

Derudover så skulle jeg også købe donorsæd. Det kostede kun 1550 kr., men det er jo en hel anden historie...

Anmeld

7. januar 2010

Sofiedk

Mit spørgsmål hører godt nok ikke lige helt ind under prisen for IUI, men da jeg sad og læste alle jeres svar igennem synes jeg at rigtig mange af jer for gonal-f også ... Hvad gør det præcis i forhold til fx pergotimen? Er det bedre at få de to i kombi med hinanden?

Jeg havde faktisk fået den ide at det primært var til PCO piger der havde svært ved selv at danne æg, men det bruges åbenbart også til os der ikke fejler noget for at booste ægproduktionen endnu mere eller hvordan?

Anmeld

7. januar 2010

Vial

Sofiekdk skriver:

Mit spørgsmål hører godt nok ikke lige helt ind under prisen for IUI, men da jeg sad og læste alle jeres svar igennem synes jeg at rigtig mange af jer for gonal-f også ... Hvad gør det præcis i forhold til fx pergotimen? Er det bedre at få de to i kombi med hinanden?

Jeg havde faktisk fået den ide at det primært var til PCO piger der havde svært ved selv at danne æg, men det bruges åbenbart også til os der ikke fejler noget for at booste ægproduktionen endnu mere eller hvordan?

Gonal-F er det samme som puregon. Det stimulerer ægblærene til at vokse. Hvis man ikke har pco og hvis man er ung, som du er, så skal man passe lidt på, da du ellers risikerer 12-linger! Dvs du kan pludselig stå i en cyklus, hvor du ikke må blive insemineret.

Anmeld

7. januar 2010

oo

jeg har fået gonal-f fra start af og jeg er uforklarligt barnløs og var dengang 27... jeg tror det er lidt forskelligt hvordan de kombinerer medicinen - både fra klinik til klinik men også var patient til patient, jeg tror ikke, at man på forhånd kan regne med en helt bestemt behandling min veninde der har pco fik kun pergotime i sin første behandling...det virkede så desværre slet ikke for hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.