Deltids sygemeldt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.681 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. januar 2010

Mor til L&S

Hej tøser..

Så her i uge 29 er jeg blevet delvis sygemeldt.. dvs så jeg kun skal arbejde 20-25 timer om ugen!! Dette skydes at jeg ikke længere kan holde til at stå op hele dagen.. har meget ondt i lænnen, baller og ben! (jeg arbejder som butikschef) og har dagligt 2 timers transport tid i bil!

Min læge fortalte at der ikke længere er noget som hedder læge erklæring, men at det nu hedder en muligheds erklæring som arbejdsgiver skal udfylde..

Nogen af Jer som kender til det og hvordan det foregår??

Knus Rollo 28+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

lulle1985

Hejsa

ej det var træls med sygemeldingen men nok det bedste for dig i længden. er selv blevet sygemeldt med bækkenløsning indtil min fødsels da jeg lige som dig også arbejder i servicebranchen, og ikke kunne holde til og gå, stå og løfte så meget mere.

vi var meget i tvivl på mit arbejde hvordan man gjorde, da min chef ikke havde prøvet det før. jeg ved bare hun printede formularen ud på nettet og så skulle hun udfylde den og så skulle jeg skrive under. dernæst afleverede jeg den hos lægen og betalte sygemeldingen og afleverede selv regningen hos min chef. hun sendte den hermed til vores hovedkontor, som sørede for at alt blev indberettet mht. refusion..

håber det var noget du kunne bruge til noget

held og lykke med det hele

Louise 23+6

Anmeld

6. januar 2010

Tvilling

Hej

Øv øv med sygemelding, men må desværre sige velkommen i klubben. Jeg har tungt fysisk arbejde og har BL og er derfor igår blevet sygemeldt tiden ud.

Det med muligheds erklæring fik jeg afvide ved Vejle kommune det ikke galt når det er sygemelding pga graviditets gener. Så er det en sygemelding. Min læge kiggede dog meget mærkeligt på mig da jeg sagde det og så sagde han under alle om stændigheder skal du ikke på arbejde, så de får hvad de vil ha.

Ved ikke om det var til megen hjælp.

K Mette 17 plus 4

Anmeld

6. januar 2010

Ranarupta

Øøv, sikke noget med lænden! 

Hm, jeg ved ikke helt - er lidt forvirret. For jeg har fået lægeerklæring (på graviditetsbetinget sygdom) i starten af december og skal have en ny imorgen. Derudover vil mit arbejde indkalde mig, så der kan blive lavet en mulighedserklæring...

/Karina, hvis lænd gør ondt, når hun står i mere end 20 min og er begyndt at få smerter ned i det ene ben foran og ned i ballen  

Anmeld

6. januar 2010

Mor til L&S

lulle1985 skriver:

Hejsa

ej det var træls med sygemeldingen men nok det bedste for dig i længden. er selv blevet sygemeldt med bækkenløsning indtil min fødsels da jeg lige som dig også arbejder i servicebranchen, og ikke kunne holde til og gå, stå og løfte så meget mere.

vi var meget i tvivl på mit arbejde hvordan man gjorde, da min chef ikke havde prøvet det før. jeg ved bare hun printede formularen ud på nettet og så skulle hun udfylde den og så skulle jeg skrive under. dernæst afleverede jeg den hos lægen og betalte sygemeldingen og afleverede selv regningen hos min chef. hun sendte den hermed til vores hovedkontor, som sørede for at alt blev indberettet mht. refusion..

håber det var noget du kunne bruge til noget

held og lykke med det hele

Louise 23+6

Hej

Ja det er da træls, men heldigvis kun en deltids sygemeldning - så arbejder stadig 20-25 timer om ugen, så det er fint og det håber jeg at jeg kan holde til

Mange tak for svar - var også noget i den tid jeg havde forestillet mig! Har ringet til hovedkontoret og sagt at de skal udfylde den muligheds erklæring og så skriver jeg den under og går til lægen og betaler, som jeg så får refunderet af firmaet...

Har 2 mdr tilbage på job inden jeg skal gå på barsel - disse 2 mdr får jeg vel fuld løn selvom jeg er gået ned i tid samt i starten af min barsel...????

Knus Rollo 28+1

Anmeld

6. januar 2010

Tulle28

Aj hvor træls for dig!!

Mulighedserklæringen er, så vidt jeg har forstået det, noget som stiller arbejdsgiveren bedre ved sygemelding og kan stille dig dårligere - afhængig af hvad du fejler. Det er vist noget med at hvor man før "bare" kunne blive sygemeldt, skal lægen nu skrive hvad du evt. kan lave istedet for. Så hvis dit job er et hvor du står meget, og det er derfor du bliver sygemeldt, har din arbejdsgiver mulighed for at finde et andet sted til dig i virksomheden som tager hensyn til dine skavanker. Men hæng mig ikke helt op på det!

Knus Tulle

Anmeld

6. januar 2010

Ranarupta

Hej, 

Jeg går bestemt ud fra, at du får fuld løn.

Jeg sidder inde i Økonomistyrelsen og laver løn. De syge, jeg laver løn på får fuld løn, ligesom ved en fuldtidssygemelding. Om det kun er sådan i det offentlige/statslige, ved jeg ikke...

/Karina 16+4

Anmeld

6. januar 2010

lulle1985

Rollo skriver:

Hej

Ja det er da træls, men heldigvis kun en deltids sygemeldning - så arbejder stadig 20-25 timer om ugen, så det er fint og det håber jeg at jeg kan holde til

Mange tak for svar - var også noget i den tid jeg havde forestillet mig! Har ringet til hovedkontoret og sagt at de skal udfylde den muligheds erklæring og så skriver jeg den under og går til lægen og betaler, som jeg så får refunderet af firmaet...

Har 2 mdr tilbage på job inden jeg skal gå på barsel - disse 2 mdr får jeg vel fuld løn selvom jeg er gået ned i tid samt i starten af min barsel...????

Knus Rollo 28+1

ja det var dejligt du ikke blev helt sygemeldt så har du noget og give dig til og 2 mdr. er heldigvis ikke lang tid jeg ville i starten også gerne bare være blevet sat ned i tid men det kunne simpelthen ikke lade sig gøre hos os.

jeg går ud fra du får fuld løn og at jeres hovedkontor så henter refusionerne på lønnen hjem fra kommunen. jeg får løn fra mit arbejde nu og så kommer der et dagpenge refusionsbrev fra kommunen som jeg skal udfylde og skrive under så kan mit arbejde få refunderet mine timer fra kommunen, men ved ikke rigtig mht. nedsat tid, men mon det ikke er det samme?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.