Gravid og Thailand??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.629 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. januar 2010

Mille84

Hej hej.

Nogle der kan hjælpe mig?

Vi overvejer at tage en uge til Thailand her i januar måned, men er lidt i tvivl om det er nødevendigt med nogen vaccination, når vi nu kun skal være i turistområderne og ikke ud på nogle vilde safarier, jeg vil under igen omstændigheder have en vaccination, men tænker at det da er meget normalt at tage til Thailand uden??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

Hejsa!

Jeg skal til Thailand til Februar og jeg er ret overbevist om at du skal ha vaccinationer... Jeg kan selvfølgelig ik huske hvad det er for nogle nu, for jeg har fået stort set alle efter vi har rejst så meget, men da jeg snakkede med min læge omkring at rejse dertil sagde han at det kunne han ik se noget galt i, når nu jeg havde mine vaccinationer!

Stine 22+5

Anmeld

5. januar 2010

CSB

Hej

Prøv at kigge på denne side: http://www.vaccination.dk/Rejsemål-/

i venstre sider vælger du destination og land, og derefter rejse type (turistrejse går vist under 2 pkt.) og tryk søg.

Så kommer der forskellige forslag frem til vacciner. Vær opmærksom på at du har difteri og stivkrampe hvis din stivkrampe vaccine er under 10 år gammel.

Malaria profylakse er ikke nødvendigt på sådan en turistrejse uden ture ud i junglen (eller hvad det nu hedder deroppe i det nordlige thailand)

Hiv/aids punktet kan du bare springe over - man kan jo altså heller ikke vaccineres mod dette

Tror heller ikke det er nødvendigt med gul feber (sjældent nødvendigt på turistrejse - sygdommen findes ikke pt i Asien)

Altså det du kommer til at mangle er hepatitis A (og B, vil jeg mene). Kan det tænkes at du har fået disse før i forbindelse med tidligere rejser? Ellers vil jeg kraftigt anbefale at få disse (Rigtig trælse sygdomme)

Men mit vigtigste råd: tal med din læge - evt en læge på en af de rejseklinikker der findes - eks: http://www.rejsemedicinsk-klinik.dk/

Sorry at det blev så langt - håber du kan bruge noget af det.

/CSB

Anmeld

5. januar 2010

CSB skriver:

Hej

Prøv at kigge på denne side: http://www.vaccination.dk/Rejsemål-/

i venstre sider vælger du destination og land, og derefter rejse type (turistrejse går vist under 2 pkt.) og tryk søg.

Så kommer der forskellige forslag frem til vacciner. Vær opmærksom på at du har difteri og stivkrampe hvis din stivkrampe vaccine er under 10 år gammel.

Malaria profylakse er ikke nødvendigt på sådan en turistrejse uden ture ud i junglen (eller hvad det nu hedder deroppe i det nordlige thailand)

Hiv/aids punktet kan du bare springe over - man kan jo altså heller ikke vaccineres mod dette

Tror heller ikke det er nødvendigt med gul feber (sjældent nødvendigt på turistrejse - sygdommen findes ikke pt i Asien)

Altså det du kommer til at mangle er hepatitis A (og B, vil jeg mene). Kan det tænkes at du har fået disse før i forbindelse med tidligere rejser? Ellers vil jeg kraftigt anbefale at få disse (Rigtig trælse sygdomme)

Men mit vigtigste råd: tal med din læge - evt en læge på en af de rejseklinikker der findes - eks: http://www.rejsemedicinsk-klinik.dk/

Sorry at det blev så langt - håber du kan bruge noget af det.

/CSB

Ej, hvor smart!

Jeg er desværre rimelig sikker på at lægen ik vil gi vaccinationer, når man er gravid!

Anmeld

5. januar 2010

CSB

Ok.. Men synes alligevel du skal prøve at ringe til rejse klinikken. Det kan være at de mener det er unødvendigt med vaccine hvis du skal på "charterferie" på et godt hotel. Ferie til Thailand kunne da bare være lækkert lige nu med det her kolde vintervejr vi har her... Slet ikke misundelig - næh nej

Anmeld

5. januar 2010

Sofia

Ihh gid det var mig. Jeg har været i Thailand to gange, og det eneste du behøver, hvis du ikke skal være i malariaområder (Chiang Mai, Umphang osv.) er en hepatitis a. Men når du er gravid kan du i stedet få gammaglobin, så du slipper for vaccinen. Så det er ikke noget problem Rigtig rigtig god tur

Anmeld

7. januar 2010

Mille84

tak tak. tror jeg prøver at ringe til vaccinationsstedet for at være helt sikker...

Anmeld

7. januar 2010

mama10

Hej,
jeg er selv fra Thailand og et godt råd til dig som gravide er at du skal passe meget på maden (gade køkken)!! Det kan godt se lækkert ud og BILLIGT, men hygiejnen er i det værste og kan give utrolig dårlig mave eller madforgiftning!! Så vælg et godt spisested som ser rent ud og har friske råvare, det vil være det værd! :-)
pt. Er jeg også i Thailand nu som gravide og du kan godt glæde dig!! Her er skønt og vandet er hel klart og dejlig :-) god tur!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.