Brunligt udflåd - jeg er frygtelig nevøs...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.853 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. januar 2010

Catja77

Hej allesammen.

Jeg håber sådan, at I kan give mig lidt ro i sindet.

I forgårs havde jeg en smule brunligt udflåd samt en lillebitte prik af friskt blod (på størrelse med et knappenålshoved). Fuldstændig det samme har gentaget sig i dag. Jeg har INGEN smerter eller andre symptomer på hverken det ene eller andet.

Jeg var desuden inde at blive scannet, da jeg var 7+4, hvor vi så hjerteblink. Ved den scanning ville de dog rykke mig 6 dage tilbage, så jeg kun var 6+5, og det ved jeg med sikkerhed ikke passer.

Nu er jeg selvsagt hundenervøs for, at der er ved at gå noget galt . Blødninger sammenlagt med (måske) dårlig vækst plejer ikke at være en god kombi.

Jeg ringede til min læge for at bede om en ny scanning, men han var hverken til at hugge eller stikke i. Jeg er SÅ sur på ham! Han ville under ingen omstændigheder sende mig til akut scanning, med mindre jeg fik smerter eller klumpblødninger... Er det bare mig, eller skal læger slet ikke reagere på de gravides tvivl og uro? Handler det kun om de fysiske symptomer? Og er mine ikke grelle nok?

Nå, men jeg er spændt på at høre om jeres erfaringer og om I kan berolige mig lidt  .

Kh Catja 10+4 (eller 9+5)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

christinajensen

du kan få privat scanning i ny østergade københavn det er ikke så dyrt

Anmeld

5. januar 2010

mum2010

Hej Jeg tror ikke du skal være nervøs. Pletblødte selv da jeg var omtrant lige så langt som du er nu og bassedrengen har det fint. Og så længe du ikke har smerter, er det nok ikke noget. Tror rimelig mange faktisk oplever at de bløder lidt der hvor det var meningen at man skulle have haft menstruation.

At lægen så er ubehøvlet  Var min også og sagde at det var da TRÆLS at jeg blødte.. Ja tænker man så, prøv da lige at sætte dig ind i min situation. Jeg bløder og er nervøs for mit barn - ufatteligt så lidt forståelse lægerne nogengange har

Men for at det ikk er noget og at bebs har det godt derinde

Jannie

Anmeld

5. januar 2010

Lise

Jeg havde brunt udflåd i starten af denne graviditet, men er da nu i 31. uge.

I min forrige graviditet blødte jeg her og der i 25.-32. uge, og han sidder ved siden og og spiser clementiner nu

Selvom det er rigtig træls at bløde og man er nervøs, så kan læger jo ikke sende en til scanning hver gang man er nervøs. Der er rigtig mange der oplever blødninger i graviditeten, og nogle gange går det jo desværre også galt. Men fylder det meget, så kan du jo købe en for penge. Det gjorde jeg i denne graviditet, bare for at tjekke at alt var ok inden jeg fortalte det på job...

Anmeld

5. januar 2010

LinLin

Jeg blev sendt til akut scanning af lægevagten, fordi der var frisk blødning - ikke brunt, men menstruationsagtigt!

Anmeld

5. januar 2010

Anirak

Jeg håber for dig, at det ikke er noget..

En enkelt gang har jeg haft en smule brunligt udflåd, men har heldigvis ikke set mere til det siden.
Man siger, at op mod 25 % af alle gravide bløder i løbet af deres graviditet.

Jeg kan sagtens forstå din frustration over lægen, men som en anden siger, er det ikke muligt at sende til scanning i tide og utide. Det er en vurderingssag, og jeg forventer, at lægen gør sit bedste. Jeg ved selvfølgelig godt, at nogle læger kan være dumme, og jeg håber, at din læge tager dig seriøst, hvis du oplever flere problemer.

Anmeld

5. januar 2010

Bavianis

Hej med dig

Jeg pletblødte også lidt i starten, og senere styrtblødte jeg nærmest - men den sidder der endnu og en scanning har vist at den har det fint. Så jeg ved nu at man kan bløde utroligt meget uden at der sker noget ved det.

Da jeg pletblødte blev jeg også meget nervøs, men det kan være så meget. Din livmoderhals er også meget "sprød" ligenu, så bare det mindste kan få den til at bløde lidt. Så længe du ikke har ondt og der ikke er meget og rødt blod, så tag en dag ad gangen.

Kærlig hilsen Susanne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.