Kan man teste falsk positiv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.400 visninger
11 svar
1 synes godt om
5. januar 2010

Linekocemba

ja som overskriften viser er dette også mit spørgsmål..

Jeg ved at medicin kan påvirke men hvis man ik tager medicin kan man så teste falsk positiv? Man skal vel have stoffet i kroppen for at den sidste smukke streg kan komme frem? eller er jeg helt gal på den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

BK

Ja du skal have hormonet (HCG) i kroppen for at kunne teste positiv... Jeg tvivler på at det vil være at finde i medicin, men skal da ikke gøre mig klog...

Men så vidt jeg har forstået kan du hvis du tester meget for tidligt risikere at fosteret ikke sætter sig fast og derved går til grunde...

Anmeld

5. januar 2010

Kort og godt NEJ!! Du kan kun teste falsk positiv, har ejg i hvert fald lade mig fortælle!!

Stine 22+5

Anmeld

5. januar 2010

Ina33

line7 skriver:

Jeg ved at medicin kan påvirke men hvis man ik tager medicin kan man så teste falsk positiv? Man skal vel have stoffet i kroppen for at den sidste smukke streg kan komme frem? eller er jeg helt gal på den

Ja! Man kan godt teste falsk positiv! Jeg ved ikke om medicin kan påvirke det..

Men man kan godt teste falsk positiv, især hvis man venter for længe med at aflæse testen, altså længere end de 5 min..  (jeg har selv prøvet det )

MVH

Louise

Anmeld

5. januar 2010

Sofiedk

Hvis stregen kommer frem indenfor tiden der står på testen burde den være god nok ...

Der findes medicin i fertilitetsbehandlingen som kan teste falsk positiv, men når du ikke er på noget medicin tror jeg ikke du skal bekymre dig. Det er kun ægløsningsprøjten otrivelle der kan give falsk positiv og ellers plejer man jo at sige at en streg er en streg på tests

Anmeld

7. januar 2010

Kløver

line7 skriver:

Nej slet ikke, så vidt jeg ved kan man kun få positivt resultat hvis man har hormonet i kroppen, dog kan testen give falsk positivt resultat hvis man aflæser testen efter de 5-10 min der står om i pakningen, det er forskelligt fra test til test hvor lang tid man kan aflæse resultatet, men det mest normale er de 5 min.

for det positive resultat

Anmeld

7. januar 2010

vatten

Jeg fik at vide af jm engang, at man kun kan teste falsk negativ. Er testen positiv, så er man gravid- hvis man vel at mærke overholder fremgangsmetoden på pakken og ikke venter for længe med at aflæse.

Anmeld

7. januar 2010

Kløver

Klock skriver:

Ja du skal have hormonet (HCG) i kroppen for at kunne teste positiv... Jeg tvivler på at det vil være at finde i medicin, men skal da ikke gøre mig klog...

Men så vidt jeg har forstået kan du hvis du tester meget for tidligt risikere at fosteret ikke sætter sig fast og derved går til grunde...

Jeg er ikke med, hvordan kan en test påvirke om ægget sætter sig fast eller ej, så vidt jeg ved producerer kroppen ikke hcg før ægget har sat sig fast og den begyndende moderkage er ved at blive dannet.

men mener så godt man kan være gravid og så teste positivt hvor man alligevel kan få en så tidlig ufrivillig abort, at mange som ikke har testet, ikke ved de har været gravide fordi, det bliver udskilt som en normal menstruation?

Anmeld

7. januar 2010

BK

Maja84 skriver:

Jeg er ikke med, hvordan kan en test påvirke om ægget sætter sig fast eller ej, så vidt jeg ved producerer kroppen ikke hcg før ægget har sat sig fast og den begyndende moderkage er ved at blive dannet.

men mener så godt man kan være gravid og så teste positivt hvor man alligevel kan få en så tidlig ufrivillig abort, at mange som ikke har testet, ikke ved de har været gravide fordi, det bliver udskilt som en normal menstruation?

Det kan godt være at jeg er forkert på den, det er jo derfor jeg skriver som jeg gør... Med at så vidt jeg har forstået... Men klog som jeg jo (ikke) er kan jeg ikke huske hvor jeg har læst det...

Anmeld

7. januar 2010

RikkeR

Tilmeldt skriver:

Kort og godt NEJ!! Du kan kun teste falsk positiv, har ejg i hvert fald lade mig fortælle!!

Stine 22+5

Hehe - det var jo også det hun spurgte om - men tror nu du har skrevet forkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.