Med frygt for at stille et dumt spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

506 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. januar 2010

baby2010

... så spørger jeg alligevel: hvordan ved man hvordan barnet ligger?

Alfred sparker mest i venstre side - og han ligger helt klart i højre side - maven er hård og han fylder det hele ud.

Jeg kan mærke ham oppe ved mine ribben i højre side - pladsen er trang, og det gør lidt ondt sommetider. Jeg er lidt bange for, at han bliver mast, så jeg prøver at rette mig op, så jeg ikke "synker sammen" på ham. Men er det mon hovedet eller rumpetten der ligger oppe eller nede??

Jeg ved ikke om I ved det, men hvordan ligger jeres babyer nu her sidst i graviditeten? Hvordan ved man om de ligger med hovedet nede i bækkenet?

Alle former for svar er meget værdsat 

Kh Julie 31+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det lyder meget som måden Laura ligger, og hun ligger med rumpen nede og hovedet oppe ved ribbenene (DØD ubehageligt)...

Det er faktisk lettest at mærke hvad der ligger nedad. Hvis du lægger dig på ryggen og mærker nede over bækkenet kan du måske fornemme om det er et hovede eller en rumpe?

Du skal forresten ikke være bekymret for om han kommer til skade eller bliver mast. Han er godt beskyttet derinde Men jeg forstår sagtens din tankegang, for jeg kan selv tænke nogengange at hun da MÅ sidde klemt derinde Men det er kun os det gør ondt på

Knus

Anmeld

5. januar 2010

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

I den sidste måneds tid af min graviditet kunne vi nogle gange tydeligt mærke hvordan Victor lå, for den ene side var helt hård og så satte han fødderne imod den anden side af maven...

Anmeld

5. januar 2010

baby2010

Ja, jeg mistænker ham altså også for at ligge med hovedet oppe - ih altså vend dig nu lille mand! Ok, der er jo 8 uger til han skal ud, men alligevel! Det virker bare som om han ligger så godt dér hvor han ligger nu...

Men det er præcis som du skriver Malle - den ene side er hård og i den anden kan man mærke fødderne. Jeg ved bare ikke om han ligger med hovedet oppe eller nede...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.