Så faldt dommen....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. januar 2010

Bom

Hej piger..

Ja så faldt dommen for mig idag...  Jeg har været til læge idag, pga mange smerter i bækkenet, og ja, jeg er så blevet deltids sygemeldt...  Jeg skal gå ned i tid, må kun arbejde dagvagt (er i hjemmeplejen), ingen rengøring, ingen tunge løft osv.. Men jeg har bare så dårlig samvittighed overfor mine kollegaer, da det nu er dem der skal trække hele læsset...

Lægen har samtidig henvist mig til en jordemor der kunne akupunktur, i håb om at det kunne hjælpe på nogle af smerterne..

Så hvis denne løsning ikke virker, så skal jeg fuldtids sygemeldes...  Hvis det bliver aktuelt, skal jeg gå hjemme i 5 MÅNEDER... Fuck det er længe....

Knus fra den frusterede Maria 22+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det nytter ikke at have dårlig samvittighed. Der er ikke nogen der takker dig bagefter, hvis du smadrer din krop fuldstændig. Jeg håber det bliver bedre med din krop, efter de tiltag du har taget.

God bedring Og find noget hyggelig at foretage dig her i vinteren, når du skal forholde dig i ro.

Og gå i svømmehallen og lav noget dejlig vandgymnastik der kan styrke bækkenet.

Har I ikke noget gravid-svømning, hvor I bor? Det er rigtig godt.

KRAM

Anmeld

5. januar 2010

Bom

Zafir skriver:

Det nytter ikke at have dårlig samvittighed. Der er ikke nogen der takker dig bagefter, hvis du smadrer din krop fuldstændig. Jeg håber det bliver bedre med din krop, efter de tiltag du har taget.

God bedring Og find noget hyggelig at foretage dig her i vinteren, når du skal forholde dig i ro.

Og gå i svømmehallen og lav noget dejlig vandgymnastik der kan styrke bækkenet.

Har I ikke noget gravid-svømning, hvor I bor? Det er rigtig godt.

KRAM

Hej Zafir..

Ved godt der ikke er nogen der takker mig bagefter, men den dårlig samvittighed sidder stadig som en høg på min skulder..

Jeg er faktisk begyndt på at brodere en dåbs/vægt halløj til den lille, så chancen for at den bliver færdig inden hun kommer, er jo meget stor nu..

Jeg ved desværre ikke om der findes graviditets svømning her hvor jeg bor, men det er jo vær og undersøge, hvis det hjælper lidt.. Og kan jo faktisk godt li vand... Så tak for tippet...

knus

Anmeld

5. januar 2010

oo

altså det der med dårlig samvittighed der er helt fuldkommen malplaceret, dine kollegaer får ikke løn for at lave dit arbejde - ergo skal de ikke lave dit arbejde. derimod skal din arbejdsplads sørge for at der kommer en ind til at dække det arbejde du nu ikke kan udføre.

og hvis du eller bebs får skader ved at du IKKE gør som lægen har sagt, så er der absolut ingen på din arbejdsplads der vil takke dig for det offer du gjorde for dem bagefter.

så sørg for at tage vare på dig selv og det lille mirakel du bærer på og glem ALT om dårlig samvittighed - for det er altså dine chefers opgave at løse det problem og hverken din eller dine kollegaers!!

Anmeld

5. januar 2010

Susanne79

jeg kan kun tilslutte mig hvad der allerede er blevet sagt. Dårlig samvittighed er ikke noget du skal bruge kræfter på. Du skal kun tænke på dig selv og prinsessen. Hvis du ikke tager det alvorligt nu, så kommer du til at betale en meget dyr pris senere. 

Jeg er selv blevet deltidssygemeldt, først i 3 uger i august/september og senest siden 1. november, og jeg havde det ligesom dig i starten. Men der er kun 1 til at tænke på hvordan du har det og det er dig selv!! (Det fandt jeg i hvert fald hurtig ud af)

Nu har jeg 1 måned tilbage inden jeg går på barsel og jeg har det rigtig godt med kun at være på arbejde på deltid.

Anmeld

5. januar 2010

Bom

Susanne79 skriver:

jeg kan kun tilslutte mig hvad der allerede er blevet sagt. Dårlig samvittighed er ikke noget du skal bruge kræfter på. Du skal kun tænke på dig selv og prinsessen. Hvis du ikke tager det alvorligt nu, så kommer du til at betale en meget dyr pris senere. 

Jeg er selv blevet deltidssygemeldt, først i 3 uger i august/september og senest siden 1. november, og jeg havde det ligesom dig i starten. Men der er kun 1 til at tænke på hvordan du har det og det er dig selv!! (Det fandt jeg i hvert fald hurtig ud af)

Nu har jeg 1 måned tilbage inden jeg går på barsel og jeg har det rigtig godt med kun at være på arbejde på deltid.

Rart at høre jeg ikke er ene om at prøve en deltids sygemelding...

Må jeg spørge hvad du laver?? Og hvordan du og din arbejdsgiver får en deltids sygemelding til og hænge sammen??

Anmeld

5. januar 2010

LMM

Mini-Terp skriver:

Hej piger..

Ja så faldt dommen for mig idag...  Jeg har været til læge idag, pga mange smerter i bækkenet, og ja, jeg er så blevet deltids sygemeldt...  Jeg skal gå ned i tid, må kun arbejde dagvagt (er i hjemmeplejen), ingen rengøring, ingen tunge løft osv.. Men jeg har bare så dårlig samvittighed overfor mine kollegaer, da det nu er dem der skal trække hele læsset...

Lægen har samtidig henvist mig til en jordemor der kunne akupunktur, i håb om at det kunne hjælpe på nogle af smerterne..

Så hvis denne løsning ikke virker, så skal jeg fuldtids sygemeldes...  Hvis det bliver aktuelt, skal jeg gå hjemme i 5 MÅNEDER... Fuck det er længe....

Knus fra den frusterede Maria 22+0

Hej.

Jeg stod selv i fuldstændig det samme! jeg blev først sygemedlt da jeg lige var blevet gravid i 4 uger! så startede jeg igen på arbejde og der var jeg så i nogle uger og blev igen sygemeldt i 6 uger! så skulle jeg prøve at starte på igen som deltids i hjemmeplejen, hvor jeg kun måtte guide!! 4 timer om dagen!! Mine kollegaer tog det på forskellige måde men kunne godt mærke at de var trætte af at jeg var der og ikke kunne hjælpe med noget, de synes at jeg tog pladsen for en anden! jeg tog en snak med min leder og hun tog det op med mine kollegaer! Jeg blev så sygemeldt igen efter tre uger! og er nu på barsel..

Kan kun sige at du skal KUN tænke på dig selv og din baby inde i maven! så hvis du kan mærke det mindste så sæt dig ned og tag et hvil! det er bedre at ligge hjemme i 5 måneder end at der sker noget med bebsen

Anmeld

6. januar 2010

Susanne79

Mini-Terp skriver:

Rart at høre jeg ikke er ene om at prøve en deltids sygemelding...

Må jeg spørge hvad du laver?? Og hvordan du og din arbejdsgiver får en deltids sygemelding til og hænge sammen??

Jeg ved godt at det slet ikke kan sammenlignes med din situation, men jeg arbejder på et salgskontor hvor der ofte er meget travlt. Min læge mente at grunden til at jeg blev ved med at have det dårligt og kaste op var stress. Fra midten af september og frem til 1. november var jeg sygemeldt på fuldtid og det hjalp fantastisk. Derfor mente hun at det var bedst hvis jeg ikke kom på fuldtid igen.

Min chef accepterede at jeg ikke kom på fuldtid igen og vi blev enig om at jeg ikke skulle sidde med de samme arbejdsopgaver som tidligere. Normalt skal jeg arbejde fra kl 8-16, men siden november har jeg mødt kl. 10-14. Det gør nemlig at jeg kan hjælpe mine kollegaer op til vores deadline kl 14.

Jeg kan se at du arbejder indenfor sundhedssektoren og jeg ved at der er meget fysisk arbejde, så jeg mener stadig at det er det bedste du kan gøre for dig selv og den lille prinsesse

Knus Susanne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.