Kvalme!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. januar 2010

Mariekjellerup

hej alle sammen.

har i nogen gode råd imod kvalme, har haft det i en uge nu, men mandag og idag er nogen af de værste dage. har ikke lyst til noget at spise, og det er hele dagen jeg har kvalme. håber i kan hjælpe, da jeg meget gerne vil på arbejde imorgen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

mum2010

Ja puuuha  Havde selv den vildeste kvalme i starten af graviditeten og mad er ikk lige det man har mest lyst til

Men for mig hjalp det meget at jeg spiste et par kiks inden jeg stod op om morgenen, og ja så sværgede jeg til iskold kakao  Du kan også købe sådan nogle søsygearmbånd i matas, til håndledene. De hjalp helt fantastisk, sådan at jeg i det mindste kunne passe mit arbejde.

Håber da du finder det der er løsningen for dig

Jannie 31+5

Anmeld

5. januar 2010

Mariekjellerup

mange tak for svaret. ja for vil så gerne kunne passe mit arbejde, har det godt nok skidt, tog knækbrød, en sodavandsis og saftevand til morgenmad, og det hele kom op igen. puha håber snart det får en ende,.

Anmeld

5. januar 2010

mum2010

Ja det kan man da håbe  Jeg havde kvalme fra uge 6 til ca uge 14, men så forsvandt den så også fra den ene dag til den anden. Det var en hel befrielse at slippe for. Men tror det handler om at finde nogle ting at spise som ikk er for fede, men noget som man hurtigt lige kan få ned. Kylling var i hvert fald et no-go fra min side af  Bare lugten af det!!!

Så håber da ikk for dig at du er så uheldig at have kvalme hele graviditeten igennem.

Anmeld

5. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Mmm... Jeg er også lige til at lukke op og skide i, idag. Jeg går ikke rundt og brækker mig og jeg tvinger mig selv til at spise, ellers bliver det meget værre... Men jeg har 'jævn-hel-døgns-kvalme'...

Men det er ikke det værste ligenu. Det værste er at jeg bliver urolig om natten.

Jeg vågnede fx i nat fordi Idun skulle tisse. Så var lyset tændt i køkkenet og jeg var SIKKER på at jeg havde slukket det. Men det har jeg jo åbenbart ikke. Men jeg blev så bange og hormon tanker kørte rundt i skallen på mig, at jeg dårlig kunne falde i søvn igen. :-S

Æv. Sådan har det været de sidste dage... Jeg bliver urolig om natten også når kvalmen er der også, så er det rigtig skønt altså.

MEN kvalme=ven=hormoner=passer på baby

Så jeg overlever...!!!!...

Anmeld

5. januar 2010

Mariekjellerup

nej håber også det bare dæmper lidt ned snart.. ringede til mit arbejde, og de gav mig fri imorgen, så det var rigtig dejligt at man ikke skal tænke på det,. men jeg har slet ikke lyst til noget som helst. det er rigtig træls.

Anmeld

5. januar 2010

louise8723

For det meste kommer kvalmen af sult.. lidt underligt ikke?

så tving dig selv til at spise noget.. frugt og kiks er altid rart lige at have ved hånden..

Anmeld

5. januar 2010

Mariekjellerup

louise2730 skriver:

For det meste kommer kvalmen af sult.. lidt underligt ikke?

så tving dig selv til at spise noget.. frugt og kiks er altid rart lige at have ved hånden..

Ja det er lidt underligt, kan faktisk heller ikke mærke når jeg er sulten, lidt mærkeligt, så prøver at spise hele tiden, men har faktisk fået det noget bedre nu.

Anmeld

5. januar 2010

louise8723

Mariekjellerup skriver:

Ja det er lidt underligt, kan faktisk heller ikke mærke når jeg er sulten, lidt mærkeligt, så prøver at spise hele tiden, men har faktisk fået det noget bedre nu.

Jaeh ved heller ikk hvor jeg læste det..

Men jeg fandt ud af at når min kvalme var aller værst så sku jeg bare spise.. så gik den i sig selv.. Agurk er også godt når det er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.