Hva størrelse havde jeres guldklump på hjem??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2010

bagger26

Min søn havde str 50 på, han vejede 3800g og var 53 cm lang, str 56 syntes jeg var meget stort til ham i starten, havde kun et sæt i str 50 og kan huske at det var for lidt, så den her gang køber jeg måske 3 sæt ca i str 50, bare så man har lidt. Men køber ikke for meget i den str, da jeg bare smøgede ærmer og benene op i str 56 til at starte med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

Vinker

Hej Piger..

Ja jeg kan simpelthen ikke finde ud af det mere, den ene veninde siger at størrelse 50 er fint og den anden siger at det er for småt...

Så hva havde jeres guldklumper på hjem fra sygehuset??? Og hvor store var de??

Knus Maria 22+0

Kan godt forstå du synes det er svært med de størrelser. Det er ret forvirrende og det er meget forskelligt hvad størrelse de små passer lige efter de er født

Jeg har selv arbejdet i en børnetøjsbutik og der blev vi oplært med at vi skulle råde folk til at købe størrelse 56 da str 50 ofte var for småt så derfor købte jeg selv str 56 som det mindste.

Da min jordmor 2 uger før termin skønner den lille til at veje 27-28oo gram tænker jeg at det ikke kan passe at vi skal helt op i en str 56 så jeg køber lige et enkelt sæt i str 50

Niklas Emil kommer til verden 2 dage før termin. Han vejede 2950 gram og var 50cm. Faktisk så svømmende han i str 50 i starten! Der gik en lille mdr før han kunne passe str 56!

Jeg lå på stue med en der havde fået en datter på 4800 gram. Hun brugte str 62 fra start!

Mit råd: Købt en smule i str 50 og så ellers sats på str 56. Det er sjældent de skal helt op i en 62. Gå udfra hvad din jordmor skønner den lille til sidst i graviditeten og tænk på hvor stor du selv og din kæreste var ved fødslen! OG vær opmærksom på at der altså godt kan være forskel i størrelsen efter hvad mærke det er! Jeg har brugt mest fra Name It!

Held og lykke med det hele

Lige et billede af Niklas Emil da han var 3 dage gammel. Dragten er str 50 og den blå jakke som er aaaalt for stor er str 56.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. januar 2010

Muffinmus

begge havde str 50 på.

Anmeld

5. januar 2010

4xGreve

Mini-Terp skriver:

Hej Piger..

Ja jeg kan simpelthen ikke finde ud af det mere, den ene veninde siger at størrelse 50 er fint og den anden siger at det er for småt...

Knus Maria 22+0

hmm hvad med at pakke et sæt i 50 og et i 56 og lade vær med at købe for meget i 50 for hvis de kan passe det når de bliver født vokser de hurtigt fra det...

Daniella kom hjem i en str. 44 og den var lige lidt stor nok, tror hun målte ca. 40 cm og vejet 1868g da vi kom hjem...

Anmeld

5. januar 2010

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mini-Terp skriver:

Hej Piger..

Knus Maria 22+0

Victor var 50cm og vejede 3250g ved fødslen.

Da vi tog hjem 12 dage senere havde han en bodystocking str. 50 mens bukserne var str. 56 og dragten str. 62...

Str. 50 holdt kun lige de første to ugers tid...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. januar 2010

Lærke & Lucas

Lærke var 50cm og vejede 2740g. Jeg havde taget en str. 50 med men det var alt for stort. Kæresten var nede og hente en sparkedragt i str 44 og den passede hun perfekt.

Anmeld

5. januar 2010

DK

Kirstine var 53 cm. lang og vejede 3550 kg. Jeg havde intet købt i str. 50, så hun havde str. 56 på. Det var stort i det den første uge, da babyerne jo sådan er lidt "krøllet sammen". Men efter en uge passede det super fint, og jeg er glad for at jeg ikke brugte penge på str. 50 hun max. havde kunne passe i måske 14 dage.

Anmeld

5. januar 2010

Stumpen

Vi havde købt en str 50, men fik en datter på 4150 og 56 cm, så hun kom hjem i str 56.... Str 50 blev lagt på lager -måske den næste kunne passe det, men fik endnu en datter på 4380 g og 54 cm, så nu har den store det til hendes dukker...

Anmeld

5. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Liam havde en str. 50. Og det brugte han ca. 1 1/2 måned efter fødslen.

Men han var også kun 45 cm ved fødslen

Anmeld

5. januar 2010

vatten

Mathias havde str 44 på. Men han var også kun bette skid på 2740gram.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.