Vuggestuer - SKAL børnene ikke ud hver dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.031 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. januar 2010

lonemus

I min søns vuggestue er de 11 børn, hvoraf de 4 er store (dvs. 2½+), mens resten kun er omkring 1 år. Min søn er 2½ år, så han hører med blandt de 4 store.

I august var der mange der skulle i børnehave, derfor kom de så mange små ind. De er 3 pædagoger på stuen, som havde meget travlt med alle de små. I den periode blev de 4 store børn overladt meget til sig selv - tegne, lege selv eller kigge i bøger. Men de kom aldrig ud på legepladsen mere, hvilket de ellers var vandt til at være HVER formiddag i ca. 1½ time. Pædagogerne undskyldte det med, at de havde alt for travlt med de små . Jeg talte med en anden forældre og det var han heller ikke tilfreds med, men vi syntes alligevel vi ville give dem en chance og lige komme på plads.

Det var tilbage i august, men det foregår stadig sådan!!!! Nu er de ude max. 1 gang hver 14. dag - nogle gange 1 gang om ugen. DET syntes jeg bare ikke er optimalt, da alle børn har godt af den friske luft - og det var de jo vandt til før og elskede det.

Jeg ved os forældre til de 4 store børn har nævnt det på stuen, at vi synets bare ikke det er optimalt - ej heller det at de ofte bliver overladt til sig selv. I går havde de 4 store leget alene i motorikrummet, for pædagogerne havde travlt med de små....det syntes jeg sgu bare ikke er optimalt

Men hvad pokker kan man gøre, når man har gjort opmærksom på det flere gange - og 3 andre forældrepar osse gør det?? Står det mon skrevet nogle steder, at børnene skal ud dagligt eller??

Lone - som har en søn der glæder sig til at komme i børnehave, hvor man er ude 2 gange om dagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

Risen

JO, synes da det er dybt mærkeligt at de ikke får lov at komme ud hver dag?.. Det er da et krav.. Jeg var selv i praktik i en vuggestue for nogle år siden og der var reglen at ALLE børnene skulle ud hver dag mindst 2 timer. Synes det lyder mærkeligt, og specielt "at de har for travlt med de små", alle skal da nusses om uanset alder i vuggestuen. Så må de ansætte nogle flere

Anmeld

5. januar 2010

lonemus

JO, synes da det er dybt mærkeligt at de ikke får lov at komme ud hver dag?.. Det er da et krav.. Jeg var selv i praktik i en vuggestue for nogle år siden og der var reglen at ALLE børnene skulle ud hver dag mindst 2 timer. Synes det lyder mærkeligt, og specielt "at de har for travlt med de små", alle skal da nusses om uanset alder i vuggestuen. Så må de ansætte nogle flere

Ja ik?

Jeg syntes osse det er noget underligt noget, netop fordi de før var meget strikse med, at de alle kom ud hver dag - uanset vejret, det var dæleme meget sjældent de blev inde.

De har slet heller ikke tid til at toilettræne børnene - selvom man siger de gerne vil på toilettet og prøve....det tager jo højst 5 minutter!

De er osse kun ude af huset - dvs. på en legeplads i nærheden, på biblioteket eller bare ude og gå en tur, 2 gange om måneden. - Det skal så lige siges, at den ene tur er KUN med de 7 små og alle 3 pædagoger, mens de 4 store bliver hjemme i vuggestuen på en anden stue og leger inde! Den 2. tur er så kun med de 4 store og 1 pædagog - det elsker de

Syntes den vuggestue er faldet meget af på den!

Nu kan min søn tilbydes børnehaveplads fra 1. april - og så vil jeg kontakte kommunen, jeg ved nemlig der er 2 pladser i den børnehave han skal ned

Lone

Anmeld

5. januar 2010

Risen

lonemus skriver:

Ja ik?

Jeg syntes osse det er noget underligt noget, netop fordi de før var meget strikse med, at de alle kom ud hver dag - uanset vejret, det var dæleme meget sjældent de blev inde.

De har slet heller ikke tid til at toilettræne børnene - selvom man siger de gerne vil på toilettet og prøve....det tager jo højst 5 minutter!

De er osse kun ude af huset - dvs. på en legeplads i nærheden, på biblioteket eller bare ude og gå en tur, 2 gange om måneden. - Det skal så lige siges, at den ene tur er KUN med de 7 små og alle 3 pædagoger, mens de 4 store bliver hjemme i vuggestuen på en anden stue og leger inde! Den 2. tur er så kun med de 4 store og 1 pædagog - det elsker de

Syntes den vuggestue er faldet meget af på den!

Nu kan min søn tilbydes børnehaveplads fra 1. april - og så vil jeg kontakte kommunen, jeg ved nemlig der er 2 pladser i den børnehave han skal ned

Lone

arh, det er godt at hører at han finder et andet sted.. det bliver nok en smule sjovere og med meget mere aktivitet forhåbentligt held og lykke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.