Min høflige dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

249 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. januar 2010

Karo

Her i julen er det rigtigt gået op for mig at Marcus er blevet en rigtig lille høflig dreng. Når vi har spist der hjemme skal han altid hjælpe med at tage af borderet. Jeg tager de store tallerkner og Martin fjerner fade og gryder, mens Marcus fjerner hvad der eller er på borderet. Det er ikke Martin og jeg der tvinger ham. Når vi starter med at tage ud, kommer han løbende og rækker armene ud og bliver stående til han får noget fra borderet. Derefter går han ud med det i køkkenet og aflevere det til mig og når jeg så tager det siger han tak

Jeg troede kun det var noget han gjorde når vi var hjemme, med her i julen hvor vi ikke har været hjemme har han stadig taget ud efter vi har spist. Der gik heller ikke længe før han fandt ud af at han da sagtens kunne sørge for at farmor og farfars hund fik mad. Farmor hældte tørfoderet i et bæger som Marcus tog (selvfølgelig med et tak på vejen) og hældte tørfoderet over i hundeskålen. Der gik ikke ret længe før han fandt ud af hundes spiserytme og når det så var tid til mad igen, gik han over til farmor og sagde vov vov mam mam og så skulle hunden have mad igen

Der udover har han også rigtigt fundet ud af hvad man bruger skraldespanden til. Finder han en serviet eller noget fnuller på gulvet, bliver det samlet op og smidt i skralespanden Det eneste minus er at han tror at farmor og farfars hunds kødben er affald og vi skal derfor være lidt opmærksom når vi er hos dem da det kødben godt kan ende i skraldespanden op til flere gange i løbet af en dag. Men ud over kødbenene ryger der ikke andet i skraldespanden end hvad der høre til.

Og så siger han tak hver gang han får noget. Når vi er færdige med at spise siger han tak, eller hvis han får et glas mælk eller et stykke frugt bliver der også sagt tak. Jeg ved godt det ikke er noget han selv har fundet på, men hverken Martin eller jeg har prøvet at lære ham disse ting. Jeg tror simpelthen han sluger alt hvad han ser og gør det efter og når nu det er så gode ting, så gør det jo heller ikke noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

lion

Sikke en super dygtig og høflig dreng du har dig. Det er da dejligt han siger tak.

Er det ikke dejligt når de gerne vil hjælpe.

Cassandra er også begyndt på det, hun vil også gerne hjælpe med især at tage tøjet af og lidt på.

Men hun er ikk så god til skraldespanden, hun kan finde på at putte noget i den, for at vil tage det op igen. Men hun vil også gerne give far sin tallerken når hun er færdig med at spise. Hos min mor vil hun hellere spise kattens tørfoder, end at give det. Hun vil være med HVER gang vi laver noget i køkkenet.

Anmeld

5. januar 2010

Milka

haha hvor er det sødt  hvor gammel er marcus nu?

Anmeld

5. januar 2010

JustAnotherName

Årh hvor sødt ....det giver nogle gode plusser i andres øjne også i fremtiden.
De kan ligeså godt lære gode manér allerede fra de er små 

Anmeld

6. januar 2010

Karo

Milka skriver:

haha hvor er det sødt  hvor gammel er marcus nu?

Han er næsten 17 måneder.

Anmeld

6. januar 2010

Ranarupta

Jeg synes simpelthen, at det er så kært!!

(Han er den mandlige Emma Gad!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.