Hjælp ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

575 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. januar 2010

Sommerfuglen.

Hejsa ..

Jeg har et rigtig stort problem med jeg fik en abort.
Det kan godt være jeg er rigtig ung, og nogen af jer tænker jeg ikke er rigtig klog, men jeg fortryder mere end noget andet i mit liv at jeg fik en abort.. & har rigtig svært ved at komme videre.

Jeg ved ikke hvor jeg skal få hjælp. Er helt nede psykisk.
Nu ønsker jeg ikke andet end at blive gravid igen..

Jeg har også læst på nettet at de fleste unge der får børn, er fordi de har haft en dålig barndom, eller har haft et rigtig dårligt forhold til sin mor som gør de vil gøre det godt for deres eget barn.
Min barndom har ikke været specielt god.. Derfor vil jeg gerne være voksen allerede nu. I vil sikkert sige til mig at jeg har en ungdom foran mig, og det forstår jeg godt, men har lige som prøvet det jeg skulle nu.

& hvad med uddannelse. Jeg har tænkt sådan noget igennem.
Jeg ved hvad jeg skal uddanne mig til, og jeg har styr på det hele.

Jeg har en skøn skøn kæreste. Kunne leve med ham resten af livet.
& hans familie har jeg det super med. Både hans mors søskende og han kusiner og alt sådan noget.

Det var ikke rigtig min beslutning at få abort, eller jo i sidste ende.. Jeg valgte at få abort fordi jeg så hvor ked af det min mor blev, da jeg sagde til hende at jeg ikke havde sagt jeg ville ha' det fjernet ..

Jeg fortryder så inderligt meget jeg fik abort.. & det var ikke den nemme med udskrabning, fordi jeg er bange for at være i narkose.. Men medicinsk abort. & det gjorde så jeg blev hentet af en ambulance og kørt på skadestuen en af dagene fordi jeg havde så ondt at jeg lå og skreg og ikke kunne gå. Der fandt jeg så ud af, at blodet ikke kunne komme ordenligt ud så jeg fik prikket hul på det, derfor havde jeg så ondt.

Det mindste kan få mig helt ned. F.eks. ligner min mave en gravids mave som er i 8-9 uge med en lille bule under navlen eller hvordan man skal sige det. & det gør mig rigtig ked.. For jeg vil så gerne være gravid igen ..

Please, hjælp mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

MaleneG

Amanda15 skriver:

Hejsa ..

Jeg har et rigtig stort problem med jeg fik en abort.
Det kan godt være jeg er rigtig ung, og nogen af jer tænker jeg ikke er rigtig klog, men jeg fortryder mere end noget andet i mit liv at jeg fik en abort.. & har rigtig svært ved at komme videre.

Jeg ved ikke hvor jeg skal få hjælp. Er helt nede psykisk.
Nu ønsker jeg ikke andet end at blive gravid igen..

Jeg har også læst på nettet at de fleste unge der får børn, er fordi de har haft en dålig barndom, eller har haft et rigtig dårligt forhold til sin mor som gør de vil gøre det godt for deres eget barn.
Min barndom har ikke været specielt god.. Derfor vil jeg gerne være voksen allerede nu. I vil sikkert sige til mig at jeg har en ungdom foran mig, og det forstår jeg godt, men har lige som prøvet det jeg skulle nu.

& hvad med uddannelse. Jeg har tænkt sådan noget igennem.
Jeg ved hvad jeg skal uddanne mig til, og jeg har styr på det hele.

Jeg har en skøn skøn kæreste. Kunne leve med ham resten af livet.
& hans familie har jeg det super med. Både hans mors søskende og han kusiner og alt sådan noget.

Det var ikke rigtig min beslutning at få abort, eller jo i sidste ende.. Jeg valgte at få abort fordi jeg så hvor ked af det min mor blev, da jeg sagde til hende at jeg ikke havde sagt jeg ville ha' det fjernet ..

Jeg fortryder så inderligt meget jeg fik abort.. & det var ikke den nemme med udskrabning, fordi jeg er bange for at være i narkose.. Men medicinsk abort. & det gjorde så jeg blev hentet af en ambulance og kørt på skadestuen en af dagene fordi jeg havde så ondt at jeg lå og skreg og ikke kunne gå. Der fandt jeg så ud af, at blodet ikke kunne komme ordenligt ud så jeg fik prikket hul på det, derfor havde jeg så ondt.

Det mindste kan få mig helt ned. F.eks. ligner min mave en gravids mave som er i 8-9 uge med en lille bule under navlen eller hvordan man skal sige det. & det gør mig rigtig ked.. For jeg vil så gerne være gravid igen ..

Please, hjælp mig

Først og fremmest kæmper kram til dig Jeg har ikke selv prøvet at stå i din situation, men kunne levende forstille mig den smerte du må føle.

jeg synes du skal kontakte din læge omkring dine følelser, og få en henvisning til en psykolog som kan hjælpe dig videre.

Et nyt barn er ikke løsningen på det du føler.

Knus herfra.

Anmeld

5. januar 2010

Barbamama

ja jeg synes også du skal tage en snak med din læge for du har det tydeligvis ikke godt. Måske skulle du få nogle samtaler med en psykolog. Det er også en voldsom ting at få fjernet et barn. Der må være mange tanker og spekulationer både før og efter og det er så en rigtig skidt ting at du har fortrudt. Jeg tror også du skal have alt det her bearbejdet før du overhovedet overvejer at blive gravid igen....

En anden ting jeg kom til at tænke på med dit indlæg var at du skriver din barndom ikke har været for god. Måske ønsker du et barn for at udfylde et tomrom i dit liv? Vil du gerne have et barn for at kunne give det noget af den kærlighed du måske ikke fik? Hvis du kan svare ja til det synes jeg du skal vente. Du skal arbejde hen imod at du kan have glæden i dit liv og få udfyldt det tomrum på en anden måde end ved at få et barn. Når du har fået det godt med dig selv kan du begynde at tænke på børn. Men så igen du er jo kun 15 (du skriver selv du godt ved du er ung). Vent nogle år endnu og hvis du så stadig føler et brændende behov så må du følge det. Håber ikke du bliver ked af mit indlæg. Jeg har skrevet det med omsorg for dig

Anmeld

5. januar 2010

LISBETH:-)

Hejsa,

Jeg har skrevet en personlig besked til dig. Den skulle gerne ligge i din post bakke :-)

Lisbeth

Anmeld

5. januar 2010

Sommerfuglen.

tak piger  

jeg skal også til psykolog eller noget lignende . men vil hellere til mødrehjælpen, for har gået til psykolog før, 3 eller 4 . og jeg har ikke brudt mig om det, så vil hellere ind til nogen der virkelig har forstand på min tilstand.

Anmeld

2. september 2010

Michellemischa

Så blev du gravid alligevel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.